auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Centrale Deurvergrendeling Seat Cordoba 1996.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 GLX

Hallo Sleutelaars.

Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een Seat Cordoba 1.6GLX. Toen ik hem kocht deed de centrale deurvergrendling het niet. De handelaar vertelde mij dat ik alleen eventjes de sleutel moest inleren en dat dan het probleem verholpen zou zijn. Maar helaas.

Ik ben een dag of 4 bezig geweest. Ik kwam erachter dat de pomp helemaal niet aangesloten was. Na deze aangesloten te hebben op het slangetje dat naar de deuren gaat en de stekker erin gedaan te hebben maakte de pomp een brommend geluid, de deuren gingen open en dicht en ik dacht het werkt. Dus niet. De CV reageerde op de afstandbediening, ik kan er wel mijn alarm mee aan en uit zetten maar de sloten deden vreemd. Als ik via het slot de sleutel draai gaat het pompje lopen. Als ik dat via de afstandbediening doe ook. Het volgende gebeurt. De pomp begint te lopen, de deuren gaan op slot en een aantal seconden later springt alles weer open. De pomp loopt al die tijd en het schakelaartje in de pomp blijft klikken. Dan gaat alleen de bestuurders kant op slot, zowel voor als achter, en dan weer de bijrijderskant zowel voor als achter of alleen de achter portieren en ga zo maar door, net een spookauto dus. Ik heb overal gezocht naar oplossingen en de volgende de punten gecontroleerd:

1. Ik heb een andere pomp geprobeerd, 6 stuks maar liefst, deze reageerden allen hetzelfde als mijn eigen pomp. Ik heb er ook directe spanning op gezet, pomp reageerde goed.

2. Ik heb geluisterd of ik een lekkage kon vinden in de luchtslangen, kon niks vinden.

3. Alle verbindingen van de slangen in de doorvoeringen van de deuren zaten aangesloten.

4. Ik heb er andere relais in gezet en had nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb al zitten denken om naar de halfords te gaan en er een compleet nieuw systeem in te laten bouwen voor 190,- euro maar ik dacht ik probeer het eerst hier nog voor ik veel geld uitgeef aan iets wat misschien niet nodig is.

Misschien kan iemand mij hiermee helpen.

Vriendelijke groeten,

Youri

Geplaatst door

YourivdAar (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De pomp lag natuurlijk niet voor niks los.... de handelaar heeft je een mooi verhaal op de mouw gespeld met dat verhaal van inleren. ergens zit er een storing, en er is denk ik ergens een vacuumlek, vandaar dat de deuren weer openspringen of een slot dat niet goed dicht gaat. de kofferbaksloten zijn daarbij het meest verdacht, ook omdat die vaak niet meer met de sleutel open of dicht wil (zit vaak vast) dit is trouwens een bekende kwaal bij deze cordoba's, polo's en audi a3. soms helpt het smeren van de mechanische delen en het inspuiten van de slotjes.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Ja ach, ik heb hem een clio die bijna uitelkaar valt op de mauw gespeld! haha! Maar goed in ieder geval heb ik het slangetje naar de achterklep los gehaald en mijn vinger op dat t-stukje gehouden. Dit maakte (helaas) geen verschil. Heb dit bij alle aansluitingen geprobeerd maar geen resultaat helaas.. Ik ben echt ten einde raad.

Groeten,

Youri

YourivdAar 0

14 jaar

Heb nog eens geprobeerd om ieder slangetje voorzich aan te sluiten, ik heb er in totaal 3.

1 voor de benzine klep, 1 voor de achterklep, en die andere zal voor de normale portieren zijn.

Als ik het pompje aansluit op die van de benzineklep dan blijft hij een keer of tien open en dicht gaan en uiteindelijk staat hij alsnog open terwijl ik op het knopje van vergrendelen drukte. Bij de achterklep hetzelfde verhaal. Bij de normale portieren reageerd alleen de deur rechts achter..

Misschien toch het pompje kapot?

Groeten,

Youri

YourivdAar 0

14 jaar

Wat nou als je het slangetje van de pomp afhaald en hem bij de pomp afdopt of even een vinger erop houd, doet hij dan precies hetzelfde ? Indien je nog een andere pomp hebt, probeer die dan eens.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

De pomp reageerd inderdaad hetzelfde ja, dat pinnetje(schakelaartje) met die veer eromheen blijft klikken en heen en weer gaan zeg maar. Andere pompjes had ik al geprobeerd op de sloop die reageerden hetzelfde, maar jij zou zeggen dat ik eens een 'nieuw'/goed werkende pomp moet gebruiken?

Groeten

Youri

YourivdAar 0

14 jaar

Nee als je al meerdere pompen erop hebt gezet zou ik even geen nieuwe kopen, ik neem aan dat die andere niet allemaal hetzelfde mankement hebben.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Oke dan bedankt, ik ben ten einde raad. Denk dat ik hem binnenkort toch naar de garage breng compleet tegen mijn principe in maar goed.

Jongens bedankt voor de hulp!

Groetjes

Youri

YourivdAar 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.