Ik heb het volgende probleem:
Zelfs na 2 dagen stilstaan blijft er forse druk op het koelvloeistofsysteem staan. Als ik de dop eraf draai, dan spuit het er behoorlijk uit.
Verder geen klachten, en ook geen lekkage op het beetje na wat eruit spuit.
Wat kan dit zijn? Zit zelf te denken aan het drukventiel. Is de werking daarvan te testen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je echt zoveel druk erop hebt staan,dan ga ik denken aan een lekke koppakking.
Maar er staat altijd best wel wat druk op,cker bij warme motor losdraaien,dan spuit het er altijd uit.
Wordt de motor niet te heet?
Je zou eens een gastest moeten doen,kijken of er gassen in het reservoir zitten i.v.m. lekke koppakking.
Ricky.
bedoel je als je met de wagen 2 dagen niet rijdt en dan bij koude motor het koelsysteem wil controleren dat de koelvloeistof je dan om de ooren spuit ?
17 jaar
[quote=max71]bedoel als je met de wagen 2 dagen niet rijdt en dan bij koude motor het koelsysteem wil controleren dat de koelvloeistof je dan om de ooren spuit ?[/quote]
Dat kan nooit goed zijn,dan zou de druk er wel vanaf moeten zijn,best wel vreemde klacht,heb ik nog nooit meegemaakt zo erg.
Ricky.
[quote=max71]bedoel als je met de wagen 2 dagen niet rijdt en dan bij koude motor het koelsysteem wil controleren dat de koelvloeistof je dan om de ooren spuit ?[/quote]
Inderdaad. Vandaar ook de vraag hier.
Wil best die koppakking vervangen, maar ik kan het fenomeen niet 123 plaatsen.
Ik weet niet exact hoe zo'n overdrukventiel werkt; misschien dat er iets vast zit ofzo... iemand die dit weet?
17 jaar
wat je met een overdrukventiel bedoelt weet ik niet maar volgens mij zit die niet op het koelsysteem als je zo veel rest druk op het systeem heb staan moet je haast ook bij draaiende motor met de dop van het reservior af lucht bellen / geborrel kunnen zien
17 jaar
Als de koelvloeistof er naar 2 dagen nog uit spuit,dan zou je cker tijdens een warme motor problemen moeten hebben,dan zou het via de dop eruit moeten spuiten door de hoge druk,maar dat zie ik niet uit je verhaal.
Ricky.
[quote=ricky]Als de koelvloeistof er naar 2 dagen nog uit spuit,dan zou je cker tijdens een warme motor problemen moeten hebben,dan zou het via de dop eruit moeten spuiten door de hoge druk,maar dat zie ik niet uit je verhaal.
Ricky.[/quote]
Nee dat gebeurd niet. De vloeistof wordt naar beneden gedrukt, dat wel. Als ik dan de dop eraf draai, komt het weer omhoog.
Als ik goed geïnformeerd ben zit er wel een soort ventiel in de dop van het reservoir bij een TDI. De werking daarvan ken ik niet.
17 jaar
Die drukdop zorgt ervoor dat het kookpunt verhoogt wordt.
Koelvloeistof begint dan pas bij 110 C te koken ipv bij 100 C.
[quote=ricky]Die drukdop zorgt ervoor dat het kookpunt verhoogt wordt.
Koelvloeistof begint dan pas bij 110 C te koken ipv bij 100 C.[/quote]
Ja ok, maar er is dus geen mogelijkheid voor druk om weg te vloeien volgens jou? Ik hoor hier tegenstrijdige verhalen over namelijk.
Lees vaak dat mensen die dop vervangen bij soortgelijke problemen.
17 jaar
Lucas,
De dop van het expansievat van het koelsysteem heeft inderdaad een overdruk ventiel. Deze gaan vaak open bij een bar of twee. Maar ik vermoed eerlijk gezegt ook dat de koppakking lek is, maar eerst de dop varvangen kan nooit kwaad.
Groetjes,
Harrie
17 jaar
[quote=Potlood]Lucas,
De dop van het expansievat van het koelsysteem heeft inderdaad een overdruk ventiel. Deze gaan vaak open bij een bar of twee. Maar ik vermoed eerlijk gezegt ook dat de koppakking lek is, maar eerst de dop varvangen kan nooit kwaad.
Groetjes,
Harrie[/quote]
Ik ga eens van dop ruilen om mee te beginnen... ;)
17 jaar
[quote=Lucas6692][quote=Potlood]Lucas,
De dop van het expansievat van het koelsysteem heeft inderdaad een overdruk ventiel. Deze gaan vaak open bij een bar of twee. Maar ik vermoed eerlijk gezegt ook dat de koppakking lek is, maar eerst de dop varvangen kan nooit kwaad.
Groetjes,
Harrie[/quote]
Ik ga eens van dop ruilen om mee te beginnen... ;)[/quote]
De dop is het probleem niet aangezien hij de hoge druk 2 dagen vast kan houden,als de dop stuk is dan laat hij de koelvloeistof ontsnappen bij een te lage temperatuur,dat doet hij niet dus de werking is goed.
Denk dat je maar ff naar de garage moet gaan met dit probleem.
Ricky.
[quote=ricky]De dop is het probleem niet aangezien hij de hoge druk 2 dagen vast kan houden,als de dop stuk is dan laat hij de koelvloeistof ontsnappen bij een te lage temperatuur,dat doet hij niet dus de werking is goed.
Denk dat je maar ff naar de garage moet gaan met dit probleem.
Ricky.[/quote]
Een garage kan onomstotelijk vaststellen dat de koppakking lek is? Ik wil in geen geval 'op de gok' de koppakking laten vervangen...
17 jaar
Laat zoals ik al zei een gastest uitvoeren,en kijk of er uitlaatgassen in de koelvloeistof zit,dan weet je het.
Ricky.
Volgens de garage is inderdaad de koppakking lek 'want het apparaatje sloeg uit', dus ik laat binnenkort de koppakking vervangen. Ben benieuwd.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar