goeiedag heb een probleem met mijn koppeling die slipt af en toe tussen 2000/3000 rpm heb bak al achterheen gehad alles gecontroleerd maar niks kunnen vinden dus zo doende de koppelings cillinder vervangen dacht dat het compensatie gaatje niet vrij kwam heb wel eens gehoord dat de koppeling het niet aan kan
i.v.m dat de motor getuund is naar ongeveer 185 pk iemand vaker mee gemaakt en zo ja welke koppeling zou ik moeten monteren
mvg koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Terug origineel maken.
Een (versterkte)"Sachs SRE"koppeling plaatsen (icm "enkel massa" vliegwiel van sachs)
Wrs heb jij ook je originele 2massa vliegwiel nog (deze gaan ongvr 200.000-250.000 km mee) Uiteindelijk gaan de 2massa vliegwielen allemaal kapot. (google maar eens ;D )
In geval van een 5 versn.bak zou je een "vast vliegwiel" kunnen (laten) monteren.(dan uiteraard icm versterkte Sachs"SRE" koppeling)
Bij een 6 versn.bak gaat dat helaas niet passen.
12 jaar
juist maar 2 massa vliegwiel is nog goed auto heeft net 120.000 gelopen net als de rest van de koppeling ken het verhaal met de 2 massa vliegwiel maar past de sre van sachs dan niet op een 2massa vliegwiel want heb een 6 bak volgens mij mag dat dan toch niets uitmaken??
12 jaar
Wanneer je de (OEM)set van Sachs gebruikt heb je de SRE met dit vermogen(en koppel) niet nodig. Deze set kan 230pk/430nm aan i.c.m. het tweemassa vliegwiel. Ook deze gewoon laten zitten.
Jos.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar