Seat Arosa 2000: Ontkoppelen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v AQQ

Hallo,

Ik zal Maar even vanaf het begin beginnen,

Ik Heb 2 jaar (40.000 km) geleden een totale revisie van het blok laten doen plus een gereviseerde versnellingsbak gemonteerd.
2 jaar Lang goed mee gereden, tot ik laatst het gevoel had dat ik de koppeling niet meer goed kon vrij trappen.
Het enigste wat niet mee vernieuwd is Tijdens de revisie was de koppelingskabel.
Dus ik laatst koppelingskabel vervangen Maar nog steeds het probleem.
Ik verder gaan zoeken, versnellingsbak eraf gehaalt, bleek de drukgroep En druklager beschadigt te zijn.


Vervolgens een nieuwe set gekocht met koppeling En drukgroep En druklager.
Een specials centreerpen aangeschaft, zodat him perfect in het midden ligt.

Alles weer terug gemonteerd Maar het probleem dat ik hem niet voledig vrij kan trappen blijft zich voor doen.

De Paar vragen die ik nog Heb zijn:

Is het mogelijk dat de nieuwe koppelingskabel ook kapot is omdat hij los heeft gelegen, En Dan met namen het automatische stelmechanisme?

Hoe Lang Moet de slag zijn van het armpje/steuntje op de bak?

Ik hoor het graag

Met vriendelijke groet juri

thebont

Geplaatst door thebont (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

autohandel goco (0) PRO, 8 jaar geleden

de koppellinskabel durf al wel eens haperen maar bij montage durft de druklager ook al wel eens van zijn plaats komen

thebont (0), 8 jaar geleden

Maar wil dat ook zeggen dat je hem niet voledig vrij kan trappen, want kan hem ook bijvoorbeeld ook niet in zen achteruit zetten omdat de ass Waar het tandwiel opzit meedraait

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Dus nu voel je dat de tegendruk van kopp pedaal pas laat of halverwege komt ipv gelijk al aan het begin van intrappen? (dus totale slag is korter geworden)
Zo ja dan toch zoeken in dit mechanisme dus de kabel of pedaal of hevel op de bak.
In ergste geval heel veel axiale speling van de krukas maar dan nog zal het gevoel van de slag koppeling dan varieren steeds.

thebont (0), 8 jaar geleden

Hallo,
Het pendaal heeft vrijwel geen vrije slag, en voel al meteeb weerstand.
De weerstand word iets zwaarder na mate ik bij het eind kom.
Ik heb ook al een paar testjes gedaan met schakelen, 1ste, 2de, 3de, 4de, en achteruit, zijn niet mogelijk met het koppelingspendaal volledig ingedrukt.
Ik kan hem wel in zen 5de versnelling zetten op dat moment.
Dus de price ass blijft meedraaien.
De koppelingsplaat kan verder maar op 1 manier gevestigt worden.
Ik heb ook al de koppelingskabel proberen te verlengen door een stukje rubber van ongeveer 1 cm tussen het einde te zetten aan de bak zeide, dit had verder geen positief resultaat.

Groetjes juri

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.