Hallo,
dit is men probleem:
ik zie net dat men ophanging linksachter +-1cm langer ligt dan al de andere... (zowel op oprit als op straat)
De wagen stuurt naar rechts bij loslaten stuur (enkele maanden)
Bij hoge snelheden +120km ook maar mindere maten
De ophanging rechtsvoor geeft soms bonken op een slechte baan (rubbers stabilisatorstang zijn vervangen +-20.000km geleden)
Kan iemand me helpen met oorzaak en oplossing?
Bedankt!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat de auto scheef kan liggen of aan de bandenspanning of een lekke/slechte schokbreker, om het één en ander uit te kunnen sluiten is het misschien verstandig de schokbrekers eens te laten testen op werking.
paul,
of een gebroken veer.......
een gebroken ophanging of veer moet ik vanachter dan toch horen of niet? ik hoor alleen vooraan geluid...
de wagen is verlaagd in april met koni/h&r
18 jaar
[quote=Jonas5788]een gebroken ophanging of veer moet ik vanachter dan toch horen of niet? ik hoor alleen vooraan geluid...
de wagen is verlaagd in april met koni/h&r[/quote]
die veer is echt ''niet'' stuk was dit wel het geval geweest dan had je dat wel gezien dan praat je niet meer over een cm, dat was dan echt wel opgevallen...
paul,
nee het valt net wel op
overal heb ik een spatie van 3vingers +-3cm alleen linksachter niet hier kan ik er maar 2vingers tussensteken...
voor -3 veren lijkt me dit wel wat veel niet?
18 jaar
men bandenspanning zal het ook ni echt zijn denk ik, zou teveel opvallen met velgen
heb 225-45-17 allemaal hebben ze dezelfde hoogte kwa rubber (kan ni opmeten zit momenteel op werk)
18 jaar
kan het zijn dat ze vb een rubber vergeten te monteren zijn aan de achterkant? kan dit een niveau verschil geven +-1cm?
maar dit zou ik dan toch ook moeten horen...
kan een versleten of kromme band de oorzaak zijn? (de achterste banden zijn namelijk ver op)
18 jaar
laat de schokbrekers eerst controleren, vervolgens kan men gelijk even kijken of er iets mist? nu is het gissen van gissen komt missen...
paul,
Men dempers zijn nieuw...
Ben hierjuist bandendruk gaan controleren vanachter varieerde ie een beetje vanvoor hetzelfde gebleven (alles terug op 2.4 voor 2.6 achter)
Het stuurt beetje beter maar blijft rechts trekken (mindere maten)
Band linksachter is binnenkant volledig op, terwijl buitenkant nog 2mm te gaan heeft...
wat mij wel opviel is dit:
koni heeft op hun gele dempers hun merklogo staan, nu bij mij staat da tekentje linksachter naar buiten en rechtsachter naar binnen gericht...
kan dit oorzaak zijn? vb: moeten logo s niet beide naar buiten gericht zijn? of naar binnen?
Ik kan me missen....
18 jaar
volgens dealer is het de rechtse stuurstang vooraan die een afwijking/speling heeft (stang net boven homokoneet) binnenkort wordt ie vervangen
18 jaar
we zijn nu paar weken verder en wagen doet nog altijd vreemd...
zo te zien is probleem met ophanging verholpen... (staat voorlopig recht nu)
Maar men wagen trekt nog steeds naar rechts, als ik stuur loslaat zie ik dat ie lichtjes naar rechterkant draait...
ook als ik een bocht neem komt het stuur niet automatisch terug in neutrale stand
met een bocht naar links komt ie ff terug in neutrale stand maar gaat dan lichtjes door naar rechts
een rechterbocht nemen resulteerd nooit in neutrale stand altijd met afwijking naar rechts
het is precies of men wagen rijdt als een banaan, nooit recht...
nu heb ik nog paar vraagjes:
moeten stuurstangen altijd gezamelijk (l+r) of afzonderlijk vervangen worden?
wat betekend een stuwhoek hebben van 0°2' op uw achterwielen?
Mijn airbag geeft soms vanbinnen serieuze bonken (achterkant airbag) wat zou oorzaak kunnen zijn?
Bedankt, J.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar