auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Cordoba: Schurend geluid

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste kenners,

Sinds vanmorgen maakt mijn Cordoba Vario uit 1999 een schurend geluid (klinkt rubber-achtig) bij het sturen naar links en naar rechts. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb onder de motorkap en onder de auto gekeken, maar daar is niets vreemds te zien (geen lekkage, niets afgebroken).
Wat zou het kunnen zijn?

Geplaatst door

jvw6088 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk de bovenste veerpootlager (s) die hoorbaar worden, kan opzich geen kwaad indien je je er niet aan stoort...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Paul, bedankt voor de snelle reactie...

Kun je die lagers invetten of inspuiten met wd 40 of zo?
Of gewoon zo laten? De auto is 4 weken geleden gekeurd, vreemd dat ze dat toen niet bij de Seat dealer hebben geconstateerd.

jvw6088 0

18 jaar

[quote=jvw6088]Paul, bedankt voor de snelle reactie...

Kun je die lagers invetten of inspuiten met wd 40 of zo?
Of gewoon zo laten? De auto is 4 weken geleden gekeurd, vreemd dat ze dat toen niet bij de Seat dealer hebben geconstateerd.[/quote]
invetten kan wel maar dan moet de veerpoot uitelkaar dan zou je ze beter kunnen vernieuwen, apk is een moment opname vandaar dat dit probleem toen nog niet hoorbaar was.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

En bovendien is het geen apk punt, dus dat zal nooit een afkeurpunt zijn, of de veerpoot moet helemaal niet meer willen draaien,

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

een veerpoot kan altijd draaien, al is het maar op de veer, en op de pistonpen van de schokdemper.

Dit heb ik zelf meegemaakt met een R21 Nevada, hierbij zagen ze bij de keuring wel dat het stuur wer vanzelf rechtuitkwam bij het controleren van remmen en banden, ( vanwege de spanning die je op de veren zet), maar verwonderenswaardig was dit inderdaad geen afkeur.

Lijkt mij toch een gegronde reden tot nadere inspectie en afkeur, maarja, zoals ik al eerer zei, die APK regels blijven voor mij een wazig verhaal.

Groeten Marcel

( P.S. Mankement heb ik toen wel netjes verholpen hoor.)

hellbat 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.