Als er met de auto gereden wordt valt naar ongeveer twee minuten het vermogen weg. De turbo druk valt weg. Als de auto even stil staat werk alles weer naar behoren en naar een paar minuten is het vermogen weer weg. De ecu heb ik uit gelezen en deze fout code gevonden 17958. Wie kan me hier mee helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk een ingreep in de turbo.. deze schakelt de turbo uit als er iets foutgaat...
mogelijke oorzaak zijn inlaatdruksensor, lekke slang ergens of de schoepen van de variabele turbo die vast zitten...
mvg
Kan inderdaad een vastzittende turbo zijn. Kun je proberen schoon te maken.
kan ook de LLM zijn. Vaker meegemaakt dan een vastzittende turbo
Duidelijk een noodloop. Gewoon de oorzaak (magneetklep, turbo) opzoeken.
Jos.
heb het inderdaad ook met mijn tdi gehad, gebeurde dan alleen bij de 120 maar dat was de magneetklep. deze regelt de turbodruk
waarschijnlijk turbo die vast zit... komt vaker voor
18 jaar
deze klacht verwijst eigenlijk naar 2 mogelijke oorzaken.
De magneet klepjes die het vacuum gebeuren op de turbo regelen,gaan nog wel eens defect.
Met als oorzaak dat de motor in noodloop gaat,op het moment dat je opnieuw start loopt ie weer goed.
Maar helaas niet voor lang.
En de andere mogelijkheid is de turbo, veroorzaak een soortgelijke klacht..
indien het de turbo zelf betreft? wat ik niet denk.. zit hier het probleem
[url=http://imageshack.us][img]http://img394.imageshack.us/img394/9995/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img172.imageshack.us/img172/7249/...[/img][/url]
zo schoon moet hij worden.
paul,
Hallo, ik heb exact het zelfde probleem, en heb alles gedaan wat hier stond,
- turbo uit elkaar gehaald gereinigd
- lm massa meter doorgemeten -- goed
- inlaat druk sensor -- goed
- magneet kleppen doorgemten ( verv) -- goed
- slangen gecontroleerd -- goed
- moter staat op tijd
- overige sensoren gecontroleerd -- goed
- relais 18 vervangen die tikte als je ga gaf
en wat denk je
Nog steeds het zelfde euvel, als je boven de 3000 toeren komt houd hij in en gaat deze in noodloop en geeft deze aan laaddruk regelverschillen.
Iemand nog iedeen ? ik hoor ze graag
Met vr grt S
Ik heb een soort gelijk probleem gehad toen zat de ring in de harde kunstof buis los.
Deze draaide dan gedeeltelijk voor het kanaal zodat de doorstroom er niet goed door kon.
je kan dit even controleren.
succes mark
18 jaar
Dat is het dus ook niet , de ring zat wel beetje verkerd maar dat heeft niet geholpen.
grt
hallo, ik denk dat ik ook met zo'n soortgelijk probleem zit. ik rijd met een seat ibiza 110pk van 1999. mijn optrekvermogen valt weg van zodra ik in 5e over de 3000 toeren wil gaan. dan rijd hij ineens maar maximaal 120 meer. als ik dan de motor afzet en even later terug aanzet, is het vermogen terug, totdat ik weer boven die 3000 wil gaan. wat kan hier dan het probleem zijn? ik ben er al eens mee naar de garage geweest en daar zeiden ze me dat het zowiezo een dure bedoening zal zijn... of nieuwe turbo of geheel uit elkaar halen en uitkuisen, veel werkuren dus. toch zou ik voor het laatste willen opteren, aangezien een nieuwe turbo serieus duur is, maar ik heb wel mn twijfels of het probleem dan ook echt opgelost zal zijn? ik heb niet veel verstand van auto's, dus ik wil me niet blauw betalen aan dit probleem. sinds kort valt de turbo nu ook meteen weg van zodra de motor aanslaat. is het dan nog hetzelfde probleem of...?
alvast bedankt
17 jaar
Ik ben het probleem kwijt, je moet de turbo uit elkaar halen, reinigen zoals hierboven staat, en daarbij de mageneetklepjes ( die het vacuum regelen) vervangen, dat is het probleem verholpen.
grt S
ik hoop dat dit dan ook effectief het probleem zal zijn. heb jij het zelf gereinigt of door de garage laten doen? en hoeveel heb je er dan ongeveer voor betaald?
17 jaar
ik doe alles zelf, magneetklepjes ook vervangen anders heeft het geen effect.
grt S
Heren,
Het verschil in gemeten en berekende turbo druk waarde kan ook ontstaan als de barametrische druk sensor een afwijkende waarde geeft. Ik ben niet zeker of deze motor er eentje heeft maar als deze aanwezig is kan dit ook een oorzaak zijn van deze storing. De ECU geeft dan geen fout op deze sensor omdat hij deze waarde als correct aanneemt en dan een andere sensorwaarde (turbodruk) als foutief. Ik hoop dat jullie er verder mee kunnen.
Hoor wel hoe het afloopt,
M.v.g,
Harrie
17 jaar
is je probleem ondertussen opgelost?
Ja, ben ook wel benieuwd. Ik denk echt dat de turbo vervuild is.
Gr
Jan
Waarom reageer je nog op dit topic ?
Het word bijna 4 jaar oud, de auto zal wel verkocht zijn..
17 keer antwoord op zijn vraag gegeven maar TS is te 'lui' om antwoord nog oplossing te plaatsen!!!
14 jaar
wij zitten met een zelfde probleem. En blijkbaar komt dit nog veel voor maar niemand weet de sluitende oplossing. De klant wil niet graag turbo laten kuisen, ik moet hem eerst een sluitende oplossing voorschotelen..................... vandaar onze zoektocht naar topics met deze foutcode.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar