Beste allemaal,
Ik heb een probleem met mijn gasklap. Soms reageert hij wel en soms niet. Als hij wel werkt geeft hij geen volgas. Hij loopt wel op in toeren maar veel te langzaam. Geen vermogen, noodloop waarschijnlijk. Hij start en loopt verder wel prima stationair. Het epc lampje brand ook na 2 sec als hij loopt.
Wat ik zelf wel heb opgemerkt. Als ik volgas geef zonder contact, En vervolgens de sleutel in één doordraai naar starten, hij wel met volgas start dus met gasklep volledig open. Maar na 1 keer loslaten hij weer in noodloop staat.
Dit doet hij ook met half gas. Dat de gasklep dan half openstaat met in één keer de sleutel doordraaien.
Wat ik zelf heb nagekeken.
Uitlezen geen foutcodes, alleen bij het loshalen van stekkers.
30min+ accupool los
gasklep gereinigd (elektronisch)
stekkers losgehaald ingespoten en bekabeling gecontroleerd
Zekeringen check
rempedaal sensor check
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik lees veel topics over ecu problemen. De mijne is ook aardig geoxideerd. Als ik een nieuwe ecu plaats, zijn mijn huidige sleutels/sensoren ect in te leren in een andere ecu? Het gaat om een 6k0 906 034 d magneti marelli ecu.
Toch wel raar dat je geen foutcode's erin hebt staan. Die code's die erin stonden, weet je zeker dat je die zelf hebt veroorzaakt door de stekkers eraf te halen? Zou alles wissen en dan wachten totdat het lampje gaat branden en dan weer uitlezen, 99 van de 100x heb je dan wel een foutcode erin staan. Zo ja dan heb je ook gelijk een zoekrichting en die heb je niet meer als je zomaar stekkers eraf gaat trekken.
Alle codes blijven weg alleen één blijft er terug komen: 18047 - Accelerator Position Sensor G79 signal to low.
Het epc lampje blijft aan en gaat niet weg. Na het wissen ook niet, en ook niet als de accu pool er lang is af geweest.
Iemand enig idee wat voor waardes het pedaal zou moeten geven met het doormeten? Verder lees ik veel zelfde problemen, vaak onopgelost en sommige zeggen dat het aan de ecu lag.
10 jaar
Vandaag ook even lambda waardes gemeten. Regelt tussen 0.0v en 0.8v . Na 10sec op 2500rpm gaat SHRTFT1 naar 100% en voltage blijft 0.8v.
Dit is verreiken toch? Gasklep stand begint ook te schommelen binnen een paar %. Toerental daalt en word ook onregelmatig.
Met het gas los laten gaat voltage terug naar 0.0 en blijft daar.....?
Hij zou toch moeten blijven schommelen tussen 0.1 en 0.8v ?
Kan het zo zijn dat als een lambda sensor niet werk. Hij Epc lampje laat oplichten en in noodloop (close loop) gaat en blijft?
10 jaar
[quote=ABF Cupra2]Alle codes blijven weg alleen één blijft er terug komen: 18047 - Accelerator Position Sensor G79 signal to low.
.[/quote]
Nou daar is je zoekrichting.
Meestal ligt dit aan of het gaspedaal stuk of de bedrading hiervan (wat direct van gaspedaal naar motor ecu gaat) is wat mee, een draadbreuk oid.
Zou als eerste de meetwaardes van gaspedaal bekijken met een testkast en hoogstwaarschijnlijk kloppen deze niet.
We zijn al weer iets verder. Rempedaal sensor was sterk verschoven vandaar dat het gaspedaal soms wel reageerde en soms niet.
Alleen het epc lampje blijft nog altijd aan. En hij geeft geen vol vermogen en blijft in "closed loop" geen volgas dus. Nu heb ik gemeten dat de lambda sensor niet, tot heel erg traag reageerd. Daar gaan we nu mee prutsen.
Ik begrijp echt niet dat hij niet uit zijn closed loop komt. Ook niet na alles wissen, sensors los halen, accupool lang los halen.
10 jaar
Hij reageert ook helemaal niet op het los halen van beide lambda sensoren, motor warm of koud. Alleen wel foutcodes omdat de stekkers los liggen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar