Klant heeft wagen rijdend voor de deur geparkeerd de volgende ochtend niet meer aanslaan.
Geen foutcodes aanwezig.
Distr riem staat strak.
Bij lang door starten gaat het olie lampje aan en klinkt er een zoemer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat het olielampje gaat branden is normaal als je te lang doorstart.
Je zult toch eerst moeten controleren of hij wel diesel krijgt of misschien een zekering stuk of relais of misschien wel een pompverstuiver (als asv een pomp.verst is,weet ik niet uit mijn hoofd).
Zal niet de eerste tdi zijn waarvan het gloeisysteem niet wil. Nu zitten we immers met lagere temperaturen waarbij zelfs een tdi de gloeiers nodig heeft.
Heeft het wellicht de laatste koude dagen wel gedaan?
Straks is het gewoon een slechte accu?
controleer even of de stopklep dichtstaat deze willen wel dichtblijven staan door vuil met andere woorden de motor krijgt geen lucht en slaat ook niet aan dus even de intercoolerslan die langs je distributie loopt de bovenste even loshalen kijk en huiver
asv is geen pd dus wellicht dat relais 109 defekt is.gr john
Dan nog kan marco wellicht gelijk hebben. De slang hoeft niet los, kijk alleen of de vaccuumpot de klep heeft teruggedrukt.
Ga vandaag even kijken.
Gloeispiralen heb ik al vervangen zonder succes
Waren ze stuk dan?
Komt er wel spanning op de gloeistiften ? en hoelang ? evt temperatuur sensor stekker even ontkoppelen
hoe draait de motor rond tijdens starten ?
Start de motor wel op eventueel ander noodoplossing (remmenreiniger)
Zekeringen allemaal heel ?
Gr
Had niet veel tijd vandaag
Gloeibougies waren er 3 stuk, daarom vervangen
Stopklep staat open
Wagen draait moeilijk rond
Kijk maandag wel weer verder
Klant is op een drempel gereden blijkt nu. Scheur in carterpan,
Olie eruit gelopen, heeft dit bij gevuld en is naar huis gereden.
Heeft daarna niet meer gelopen.
Motor door gebrek aan smering bij de nokkenas op het tandwiel (spieloos) doorgedraaid, dus weg timing.
Heb het geheel weer op tijd gezet, doch slaat niet aan.
Compressie gemeten, liggen tussen de 25 en 30 allemaal, hier moet hij op aanslaan.
Loopt wel op remmen reiniger en ook goed.
Ga volgende week maar de verstuivers laten testen, heb wel brandstof op de wartels van de verstuivers.
Of heeft iemand nog een goede tip?
Loopt ie al weer? zo nee... Start relais 109 controleren en of vervangen!
Verstuivers waren ook goed
Volgen revisie bedrijf is de compressie te laag
Loopt wel op remmenreiniger.
Waar zit relais 109? B.v.d
Brandstofdruk. Heb je dat al gecontroleerd? Daar is relais 109 ook van(staat bovenop het relais). Zit onder je stuur op het relaisplaat. Als je kromme kleppen zou hebben zou hij ook niet goed op remmenreiniger lopen, lijkt me! Dit probleem hebben we zelf laatst ook gehad maar weet niet zeker of dat ook een ASV motor was
Succes!
Als relais 109 stuk is heb je ook geen spanning op je stopklep. Zet er geen spanning op dan, de ecu kan hier niet goed tegen! Evt een losse noodvoeding kan wel. Met het orginele draadje losgenomen uiteraard.
Heb je wel retour op je pomp? Maw als je een verstuiverwartel loshaalt moet er best veel brandstof uitspuiten. Zie opmerking van Kroeze.
Probeer anders een los extra pompje in de retour.
Let even goed of er geen (een beetje is al genoeg!)benzine in zit!
succes en laat horen!
Wagen loopt weer.
Timing opnieuw bekeken blijkt brandstofpomp 180 graden verkeerd te staan.
Goed gezet en hij loopt weer
Wagen loopt weer.
Na nogmaals de distributie te hebben gecontroleerd, blijkt de brandstofpomp 180 graden verkeerd te staan.
Pomp opnieuw op tijd gezet en de wagen loopt weer als voorheen.
oke, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar