Mijn broer heeft deze auto nu ongeveer 3jaar maar sinds het begin heeft ie dat de startmotor meestal moeizaam ronddraaid, het lijkt op een niet 100% goede accu. Er zit sinds vorig jaar een nieuwe accu in maar "probleem" blijft. Het is net of er tijdens het starten ergens veel stroom weggetrokken wordt want de controle lampjes gaan ook zwak branden (zwakker dan naar mijn idee normaal is). Hij doet dit zowel 's morgens maar ook bij warme motor. Vorig jaar heb ik een tijdje een diesel accu erin gezet en daarmee was het duidelijk beter. Vandaag heb ik de winterbanden gemonteerd en toen ik wilde starten deed ie heel even een fractie van een halve seconde draaien en toen niets meer, ook verlichting viel nagenoeg uit. Zou dit aan de startmotor zelf kunnen liggen of is er een ander bekendprobleem? Ik had ook al eens gedacht aan te hoge compressie maar die heb ik nog niet gemeten, miscchien dat maar eens doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de startmotor al een tijdje bezig is om "dood te gaan"........
[quote=Santa]Ik denk dat de startmotor al een tijdje bezig is om "dood te gaan"........[/quote]
geen twijfel mogelijk................
Gr. paul
Mijn vermoeden is hiermee bevestigd, dank u voor de reactie's.
Deze startmotor heeft het dan niet lang volgehouden, auto is gekocht met 60.000km op de teller en toen was dit al, maar goed, kan gebeuren.
Een veel gemaakte fout: het aantal verreden k.m.'s verantwoordelijk houden voor bepaalde mankementen.
In het geval van een LAGE km. stand worden er veelal KORTE afstanden gereden en de startmotor in verhouding VEEL gebruikt waardoor deze dus sneller slijt.
Bij een auto die veel (snelweg) kilometers maakt, wordt de startmotor relatief minder gebruikt en gaat derhalve "meer kilometers mee".
Maar ja, je kunt ook gewoon pech hebben....
17 jaar
Vandaag startmotor vervangen, probleem blijft.
Heb niet veel tijd gehad vandaag maar ik ga toch de compressie maar eens meten.
Laat het ontstekingstijdstip eens controleren in een garage.(moet met testkast in zijn basisstand).
Anders kan het ook nog een slechte massaverbinding zijn of een slechte accu,accu's heb ik wel vaker stuk gezien terwijl ze nog niet eens zo oud waren.
Oke zal ik doen. Dit gaat niet met vagcom?
[quote=Audidriver73]Oke zal ik doen. Dit gaat niet met vagcom?[/quote]
Ja,dat lijkt me ook wel met vag-com te kunnen.
-Motor minimaal 80 graden.
-Motor starten.
-Dan naar 01 motorelectronica.
-Dan naar basisafstelling.
-Dan naar groepsnummer 001.
-Motor gaat verhoogt stationair draaien,en dan afstellen op 6 graden voorontsteking.
Ik weet niet in hoeverre de vag-com gelijk is aan de originele vas-kast,maar op deze manier kun je het doen in ieder geval met de originele vas-kast.
Ik ga het proberen, houdt je op de hoogte.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar