Seat Leon: Themp-meter in 't rood

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Hallo,

De motor-themp blijft bij normaal rijden prima maar als er hard gereden word ( +/- 200km/h)
gaat de themp naar de 120graden. ook moet er af en toe wat koelvloeistof bij.
De auto is wel al uitgelezen maar geen fout gevonden.
Heeft er iemand een idee
bvd gr.Vje

vje

Geplaatst door vje (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

of de thermostaat die niet goed functioneerd of je waterpomp waar de scoepen van losliggen dat bij hoger toerental de pomp niet goed functioneerd lijkt mij het meest voor de handliggende

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het probleem kan in het ergste geval ook aan de kop of koppakking liggen..

Waarschijnlijk bouwt hij dan teveel druk op in het koelsysteem en perst hij de kvs door het expansievat ( dop ) weg.

Heb het zelf ook al eens gehad, bij normaal rijden was er niks aan de hand, maar zodra je 160km/h ging rijden, liep ook de temperatuur flink op, alleen liet ik hem niet in het rood lopen...De waterpomp en thermostaat had ik toen vernieuwt zonder resultaat.

Ook verloor ik wat koelvloeistof, het was vaak zo min, dat je het niet eens zag, ja alleen aan het expansievat zelf was hij een heel klein beetje nat,

Na een tijdje heb ik niks meer bijgevuld en is de kvs in het reservoir gezakt, er staat nog ongeveer een 3cm in het reservoir, en dit blijft ook zo, nu lekt hij niet meer en de druk op de slangen is ook iets minder dan een vol reservoir, heb er inmiddels weer 15000km mee gereden zonder wat te hoeven bijvullen, wel 90% van de tijd gewoon normaal gereden, maar toch..

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.