We hebben een leon tdi 110 pk(asv)motor met het volgende probleem
auto trekt normaal goed alleen af en toe is het in een keer gebeurd
met de trektkracht, auto gaat in noodloop, contact aan uit en auto trekt weer, kan de luchtmassa meter dit probleem zijn??? , storing uitgelezen en heeft geen storing opgeslagen, wie weet dit misschien??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1 turbodruk boven grens berijkt
als hij in nood loop gaat niet stopzetten maar glijk codes uit lezen
of met test kast gaan rijden en de waarden van de turbo druk bekijken
variable schoepen wiel wil soms vast gaan zitten
zijn revicie bedrijven die dit kunnen repareren (losmaken)
of anders een nieuwe monteren
2 regel ventiel turbo druk defect
3 vacuum slang (bij turbo defect)
volgens mij is lmm geen optie
http://img22.imageshack.us/img22/9055/vn..." border="0" width="360" alt="Image Hosted by ImageShack.us" />
paul,
Is de auto niet toevallig gechipt, of powerbox?
Veel powerboxen staan standaard ingesteld rond de 30% meer vermogen.Doordat de luchtmassameters van VW gelijdelijk minder gasan functioneren kan dit wel eens problemen geven.
De powerboxen die wij gebruiken staan daaron standaard maar op 25%.
Auto is niet gechipt en heeft ook geen box, maar wie weet de turbodruk grenzen en ik zal hem eens uitlezen als die in noodloop gaat. bedankt!
Ik heb inmiddels de auto storing uitgelezen, de volgende storing kwam er uit (17563 sensor spruitstukdruk p1155) en (17965 laaddruk regeling max overschreden p1557), hoe moet ik nu verder zoeken welke sensor is dit???
Yvar, ik kan je helpen met dit o zo bekende vervuilingsprobleem . Wij hebben een systeem dat in 80% van de gevallen zonder demontage de egr en turbo-schoepen weer gangbaar krijgt.
Wat dan Siem,houd ons niet langer in spanning.
Hans L
Beide codes kunnen veroorzaakt worden door een te hoge (turbo)druk.
Oiram
Bedankt voor de reacties, maar ga eerst even een sensor ruilen om te proberen, en hoe werkt dat reinigings systeem dan???
En Yvar? Al de sensor geruild. Het reinigingssysteem houdt in dat we met een speciale ABCON Instant Power de hele in-en uitlaat traject reinigen. Vanmiddag weer eenPassat TDI met variabele schoepen gereinigd en een verschil van dag en nacht qua trekkracht en reageren op het gas. Dit wordt straks de nieuwe vorm van onderhoud, want na elke beurt bij een tdi of commonrail geven wij deze methode mee en je merkt echt dat de auto voor onderhoud binnen is geweest.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar