close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: Trillen bij stationair

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 AEX

Beste profs,

Sinds anderhalve maand zijn in het interieur van de Ibiza tijdens stationair lopen stevige trillingen waarneembaar. Los van het stationair lopen is er geen verandering in het rijgedrag waarneembaar. De bobine is 2,5 jaar oud. De bougies 2 jaar. Voor deze trillingen heeft de auto nooit slecht gelopen.

-Verdelerkap en rotor vervangen. Effect: Iets beter stationair
-Gaskleppenhuis gereinigd. Effect: strakker stationair lopen en iets minder trillen
-Voorste motorsteun vervangen. Effect: hardere trillingen! Het nieuwe rubber is veel stugger, de oude was behoorlijk soepel geworden.
-Carterontluchting schoongemaakt. Na loskoppelen van het luchtfilter zag ik veel sludge in de slang. Het is een kunststof carterontluchting. Er kwam veel water uit.

Kunnen jullie mij tips geven waar het aan kan liggen en hoe ik uitsluit wat het niet is?

Geplaatst door

Prutser Kris (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bougiekabels al eens vernieuwd? ..als dit nog niet is gebeurt is een gemakkelijk en goedkoop uit te sluiten , dmv nieuwe kabels te monteren.
maar dan zou je dr niet alleen stationair last van hebben.(denkik)

tyko 0

13 jaar

Hallo Tyko, ik zal het gaan proberen!

Prutser Kris 0

13 jaar

Hallo Tyko,

Ik heb vanavond de kabels vervangen. Het probleem is helaas nog niet opgelost.... De kabels laten de auto wel wat beter lopen en beter oppakken, maar helaas niet het gewenste effect. De bougies waren allemaal dezelfde kleur en zitten er nog geen 30.000 km in.

Prutser Kris 0

13 jaar

Compressiemeter gekocht en compressie gemeten. Vanaf de versnellingsbak:
1:14,40
2:15,75
3:15,50
4:15,25

Kan het kleine drukverschil een slecht sluitende klep zijn? Hoe weet ik of er een stoter versleten is?
Kan het een vervuilde injector zijn?

Prutser Kris 0

13 jaar

Auto kort erna verkocht en een Polo 6N2 SDI teruggekocht. Het trillen is gebleven bij de Ibiza maar de nieuwe eigenaar had er geen last van. Auto rijdt nog steeds.

Prutser Kris 0

12 jaar

Probleem heb ik ook, ik denk de verdelerkap.

ghostrider076 0

12 jaar

Topic gesloten;
Probleem van Prutser Kris is afgehandeld.
Open voor een nieuw probleem een nieuw topic.


Moderator Problemcar.

Hans4040 1230
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.