close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Leon: trilling bij optrekken

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 130 pk

Hallo beste techneuten! Mijn Seat leon 1.9 tdi met 130 pk (155.000 km) bevalt prima maar ik heb een klein probleem ! Altijd wanneer ik flink doortrek begint er na de 2000 toeren er ergens een trilling/grom van onder het onderstel tekomen(zo voelt dat tenminste) nu zijn bij mijn leon al alle rubbers vervangen (achteras / draagarmen voor / stabilisator rubbers) want deze waren echt op! Er liggen nieuwe banden op en de wielen zijn gebalanseerd.Toch voel ik dat er ergens iets niet helemaal ok zit. De trillingen worden ook een beetje doorgegeven aan de pedalen.
Ik zelf zit te denken aan de homokineten van de aandrijfassen of misschien aan een kapotte motorsteun oid.
Maar misschien is het wel iets heel anders of een bekende kwaal. In de toekomst wil ik de auto misschien laten chippen maar eerst wil ik dan de auto technisch helemaal in orde hebben!
Ik hoop dat iemand er bekend mee is of me op het juiste spoor kan zetten. Alvast bedankt
gr bert

Geplaatst door

dupl-u-20697-5dd148f796239+wannies (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

trillingen ect ect, zijn veelal zoekplaatjes, dat blijkt er is al het nodige vervangen, wel opmerkelijk gezien de km stand.. overigens FLINK DOORTREKKEN HEEFT GEEN ZIN het meeste koppel zit zo rond 2500tpm.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Zo Paul das snel!!! Alvast bedankt voor je interesse. Ik bedoel ipv flink doortrekken eigenlijk dat ik ipv heel rustig steeds meer gas geven soms eens fel gas geef. In het eerste geval blijft alles vrij rustig en in het tweede geval hoor/voel ik dan dat het "rauw"wordt.
Nu is het zo dat mijn schoonvader een Passat heeft en die is ooit terug geroepen ivm overdreven slijtage aan de aandrijfassen/homokineten door VW nederland (geloof ik) .Omdat Seat eigenlijk een zelfde motor/onderstel heeft als VW dacht ik dat het misschien een reeele mogelijkheid was dat het de homokineten zijn.
Ik heb al wel gekeken of er speling op de kineten staat en dat blijkt wel zo te zijn , maar ik weet niet of je dat dan meteen kunt merken bij een bepaalde manier van rijden.
Wat bedreft de snelle slijtage van de rubbers: de jonge waarvan ik hem kocht heeft 4 jaar elke dag over kasseienwegen gereden. Zou dat het slijtage proces kunnen verklaren
bvd voor de hulp bert wanders

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.