Seat Cordoba: verkeerde brandstof getankt gehad

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Ik heb met m,n Seat van de week per ongeluk een beetje diesel getankt gehad waarna hij stotterend reed.
Snel weer aangemengt met benzine waarna de motor weer mooi liep,maar nu slaat de motor na een paar kilometer zomaar af, alsof de vonk helemaal wegvalt. Niet stotteren ofzo, gewoon helemaal niets meer.
Als ik dan na een paar seconde weer start doet ie ,t gewoon weer en na een paar kilometer weer hetzelfde liedje.
Net alsof de tank vacuum zuigt, maar ik denk dat ik de oorzaak bij de diesel moet zoeken?
Kan er iets vervuilt of verstopt raken bij verkeerd getankt te hebben?
Voordat ik alles los gooi informeer ik hier maar even of iemand een tip heeft waar ik het euvel zoeken moet.
Brandstoffilter bv? gaskleppenhuis? brandstofpomp? bougies?
Ik wacht even reacties af...
Bvd, groetjes Chiel

doitself-er

Geplaatst door doitself-er (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

69 Reacties

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

Je bougies hebben waarschijnlijk een opdonder gehad door het vet slaan van de diesel ( zoals een brommer vet slaat als je teveel mengolie gebruikt) Ik zou beginnen met een setje nieuwe bougies, dit heeft mij toen ook geholpen met ,mijn 323, toen ik daar een lading met diesel vervuilde benzine in had gegooid wat ik bij een taxibedrijf meenam ( die chauffeur had ook verkeerd getankt ), achteraf bleek er meer diesel in te zitten dan aangenomen, en liep hij zo beroerd als een Wartburg met de hik.

Groeten Marcel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

De bougies zal ik iig vervangen, maar zou dan de auto niet soms op 3 poten moeten lopen ofzo? Raar toch dat dan in een keer alle 4 de bougies verstopt raken... maar iig bedant alvast marcel...

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

mijne liep nog wel, maar was ook al een ouder type ( f-je met klapkoplampen), in elk geval, als je bougies hun vonk niet goed kwijt kunnen, heb je kans dat je bobine over de rooie gaat, en je daarom stilvalt.

Het is moeilijk op afstand te beoordelen, maar gezien de verhouding kosten/kans op verbetering lijkt dit me een goede eerste stap.

Groeten Marcel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ok dan, dat verklaart dus het stilvallen. Dank je voor het toelichten. Ik ga nu dan de bougies vervangen en zal even laten weten of dat de oplossing was.
Prima site dit. Snel antwoord en goed toegelicht voor de particulier.
Klasse jongens...!!! ;)

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=doitself-er]Ok dan, dat verklaart dus het stilvallen. Dank je voor het toelichten. Ik ga nu dan de bougies vervangen en zal even laten weten of dat de oplossing was[/quote]
Vernieuwen kan! goed ontvetten met bv remreiniger is ook een oplossing.

Gr. paul

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ik heb nu alle 4 de bougies goed schoongemaakt met staalborstel (voorzichtig) en ontvet. Op eerste gezicht klinkt het motortje nu al beter. Ik ga nu even testrondje doen en kijken wat ie doet...

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Nope, hetzelfde probleem nog steeds.
Kan natuurlijk komen van nog restanten diesel, maar lijkt me toch sterk.
Denk dat ik zo het benzine-filter ff check.
Waar kan ik die zo vinden bij Cordoba? scheelt weer zoeken...

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoeveel diesel heb je getankt. Het zou ook kunnen dat de bobine kapot is dit komt heel vaak voor bij dit type auto.
Misschien stom toeval maar wel een mogelijkheid.

Hans

Audifreak763 (0) PRO, 16 jaar geleden

Het kan natuurlijk ook zijn dat het een niets met het ander te maken heeft. En dat gewoon je hall-gever of de ontstekingsmodule is overleden. Dat past op zich wel bij het verschijnsel dat ie het gewoon weer doet na een paar minuten wachten. Met name met een hall-gever heb ik dat wel meegemaakt.

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ok, deze punten komen dan zeker ook aan de beurt,maar eigenwijs en nieuwsgierig als ik ben had ik me de theorie bedacht dat het benzine-filter wel eens het euvel zou kunnen zijn. De verkeerde brandstof komt uit een jerrycan die ik achteraf ook niet echt vertrouw nu ik terug denk.
Als daar nu rotzooi ingezeten heeft ( roest etc.)...
Verklaart toch ook de symptomen? Brandstofpomp zuigt netjes benzine aan tot het filter dichtgeslipt is met bv roestschilfertjes, dus motor valt stil, eenmaal stilstaand is de zuigende werking weg, valt er weer wat vuiligheid van het filter af en kan ie weer even aanzuigen tot hetzelfde weer gebeurt.
Ik check ,t toch ff morgen.
Zo niet komen jullie tips aan de beurt ;)
Bedankt iig maar weer voor jullie hulp.
Groetjes chiel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Okee, dank je Hans...



nadat ik vervuilde brandstof had getankt heb ik het benzine filter losgehaalt en deze was niet meer helemaal schoon , maar ook niet verstopt dus daar lag het dus niet aan.
Nu vermoed ik dat de brandstofpomp hapert.
Starten gaat soms goed en dan weer heel moeilijk. Eenmaal aan loopt de auto goed maar slaat zomaar willekeurig weer af.
soms start ie meteen weer en soms start ik bijna m,n accu leeg.
kan iemand mij vertellen waar ik bij een Seat Cordoba de brandstofpomp kan vinden? Bij voorbaat dank

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Audidriver73
Particulier
Echte naam: Patrick
Woonplaats: Wittem
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 425
E-mail Website

Re: brandstof probleem

Brandstofpomp zit in de tank, is bereikbaar door de achterbank achter de bijrijder op te klappen en zwarte deksel met 3 schroeven te verwijderen. Reservoir is het dampafzuigsysteem. Op het moment dat hij slecht start, hoor je dan wel de pomp onder de achterbank lopen? Kan namelijk ook het relais in de zekeringkast zijn van de brandstofpomp.

Dit bericht door moderator naar deze topic verplaatst

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ik zag trouwens ook dat dat buisje van het luchtfilter naar het blok vol drek zat (beige smurrie) dat is de carter onluchting geloof ik? kan dat kwaad trouwens?

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=doitself-er]kan dat kwaad trouwens?[/quote]
Een klein beetje kan geen kwaad, toch beter om ook problemen te voorkomen even schoonmaken.

Gr. paul

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Dank je Paul. Ik maak ,t gelijk even schoon dan.
Maar wat betreft het afslaan en sinds vandaag ook slecht starten soms ben ik bang dat ik toch bij een garage terecht kom.
Kunnen dat soort problemen (hall-gever,relais, pomp) uitgelezen worden? Of moet stap voor stap alles gecheckt worden?

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Toch vind ik het een grotere uitdaging om met behulp van deze site achter het probleem te komen.
Naar de garage gaan kan altijd nog ;)
Zou water in de tank het probleem kunnen zijn mischien? Er komt veel witte rook uit de uilaat en veel vocht.
Zo ja, wat zijn dan de stappen die ik moet ondernemen?

doitself-er (0), 16 jaar geleden

De tijd van starten en afslaan wordt steeds korter...

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ik ga idd toch even de hallgever vervangen en zal laten weten of dit afdoende was.
Bedankt alvast iedereen voor het meedenken.

groetjes Chiel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

De filters waren schoon ( iig niet verstopt) en de pomp werkt naar behoren dus dan zal toevallig het probleem wel bij de ontsteking liggen. Hopen dat met het vervangen van de hallgever en mischien ook de boubine en ontstekings-module het probleem verholpen is.
Op naar de sloop voor onderdelen.

doitself-er (0), 16 jaar geleden

De hallgever met rotor vervangen en het probleem is hier niet mee verholpen.
Nog steeds hetzelfde liedje, de auto start prima, loopt een tijdje (min. of 5 ) prima en slaat dan af.
Direct starten wil niet,maar na een seconde of 20 wel weer. Dan loopt ie weer een tijdje goed en dan slaat ie weer af.
Als ik ga rijden slaat ie sneller weer af dan dat ik ,m stationeer laat lopen.
Nog meer tips wat ik na kan kijken?

Audifreak763 (0) PRO, 16 jaar geleden

Het kan natuurlijk ook zijn dat het een niets met het ander te maken heeft. En dat gewoon je hall-gever of de ontstekingsmodule is overleden. Dat past op zich wel bij het verschijnsel dat ie het gewoon weer doet na een paar minuten wachten. Met name met een hall-gever heb ik dat wel meegemaakt.

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Bedoel je hiermee dat ik eerst ook de onstekingsmodule moet vervangen?

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Module zit bij de bobine en wat ik al eerder schreef deze bobines gaan heel vaak kapot.

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ok, de sloop zit net dicht dus dan zal ik volgende week ook de bobine en module eens vervangen.
Thx voor het advies maar weer.

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Toch nog weer ff gecheckt of ik meer aanknopingspunten kon vinden. Ook ff het gaskleppenhuis nagekeken,maar die leek me brandschoon.
Wel hoorde ik op het moment van afslaan(gelijk erachter aan) 3x snel achter elkaar een soort van kortsluiting geluidje vanuit het blok. Als het trillen van een telefoon.
Wordt het met deze info mischien al iets duidelijker?
Natuurlijk worden maandag ook de bobine en module vervangen.

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

om eens bij het begin te beginnen: je hebt diesel getankt. en dit weer aangemengd met benzine. Het zou kunnen dat toch daar het probleem zit. Volgens mij mengen diesel en benzine niet zo goed en is diesel ook zwaarder dan benzine, dus bestaat er een kans dat je nog steeds diesel (van onder uit de tank) in de benzine auto aan het opstoken bent, en dat daar de problemen vandaan komen.

(correct me if i am wrong :-S )

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

diesel en benzine mengen goed hoor sjaak, Toen ik nog chauffeur was een aantal jaren geleden, moesten we 'swinters benzine bij de diesel gooien om vlokvorming tegen te gaan, als de winter erg snel kwam opzetten. dit was in no-time opgelost, en kon je goed op rijden.

Groeten Marcel

sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden

Marcel, een beetje benzine in de diesel, dat gaat goed, dat heb ik al meer gehoord. Maar dan praat je over een beetje benzine in de diesel, en dat mengsel wordt verbrand in een dieselmotor.

Nu praat je over diesel door de benzine, wat je gaat ontsteken met bougies, wat dus een heel ander verbrandingsprincipe is.

maar nogmaals, het is maar een gedachte van mij, wie weet zit ik wel in de verkeerde richting te denken, maar dan nog, het kan interessant zijn om hierover ook meer te weten.

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

klopt sjaak, maar de vraag was of benzine en diesel mengen, nou, die mengen wel degelijk, er is eigenlijk weinig wat niet met benzine mengt, ( afgezien van water dan). Inderdaad, als je teveel diesel in een benzineauto gooit, krijg je problemen met de ontsteking, vooral doorslaan van de bougie's. Daarom had ik al aangegeven de bougie's te vervangen. Hij heeft ze echter gereinigd, maar ik blijf bij mijn standpunt dat het beter is ze te vervangen. Als die krengen inwendig terug hebben geslagen, zijn ze niet meer te vertrouwen.

Groeten Marcel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ik heb nu de module, de bobine en de hallgever vervangen, maar hier is nog niets mee opgelost.
Ik start de auto en de motor loopt perfect. \ik laat ,m een tijdje stationeer lopen en dat gaat goed.
Op het moment dat ik ga rijden slaat ie na een paar meter af en kan ,m niet weer direct starten. na een minuutje wel weer.
Nu denk ik eerder aan een brandstof/lucht probleem (vooral lucht)
Auto gestart zonder luchtfilter, hetzelfde resultaat.
Brandstofklep (bij de dampafvoer) ertussen uit gelaten, hetzelfde resultaat.
Nu zag ik dat er wel damp uit de carter-ontluchting komt waar deze in het luchtfilter uitkomt.
Ook hangt er een slangetje los die vanaf de carborateur komt.(soort gelijk aan die de vacuumklep in het luchtfilter regelt)
Het begint er op te lijken alsof ergens een luchttoevoer dichtslaat of dat ie in ene keer ergens valse lucht trekt.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen nakijken?
Bvd en groetjes chiel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Mischien toch de pomp nog eens nachecken????

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Chiel,

Op het moment dat de motor afslaat moet je eens kijken of deze dan wel vonkt. Nu ben je maar onderdelen aan het wisselen op niets af. Eerst eens uitzoeken of de storing in het ontstekingsysteem of in het brandstofsysteem zit.

Hans

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

slang van de carburateur hoort waarschijnlijk onder het filterhuis vast te zitten.

Groeten Marcel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ok Hans, mag ik dan een van de 4 bougie-kabels loshalen zodat de auto dan op 3 poten loopt en ik een bougie op het blok leg zodat ik de vonk kan zien ondertussen?

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als er geen vonk is loopt de motor niet dus ook niet op 3 poten. Je kunt ook de bobinekabel uit de verdeelkap trekken en 15 mm van het motorblok houden en dan iemand laten starten.

Hans

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Hans, hij heeft een goede vonk, maar als ik wil gaan rijden slaat ie af... een paar tel later wil die weer aan.
Dat zou betekenen dat ik op het moment van afslaan de vonk moet kunnen checken, die paar tel heb ik dan maar de tijd...

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de motor afslaat moet je meteen kijken of deze dan wel vonkt als dit zo is dan moet je het in de brandstof zoeken.

Hans

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ok , dank je. Zal ik doen.
Maar is er nog iets wat dit kan veroorzaken? Mischien in het ergste geval iets in het blok?
Krukas-sensor of zoiets? Of zijn de kenmerken dan anders.
Ik weet het anders ook niet meer. Ik ga maar eens de pomp omzeilen denk ik ( benzine rechtstreeks uit een jerrycan onder de motorkap aanvoeren ofzo...)

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Krukas sensor zit er niet op dat signaal komt van de hall gever. Als je de brandstof rechtstreeks wilt aanvoeren zul je er wel een benzinepomp tussen moeten zetten.


Hans

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Ik dacht dat de pomp ertoe diende om de afstand van de tank naar de motor te overbruggen.
Regelt deze dan ook een contstante aanvoer?
de motor zuigt zelf toch ook aan?
als ik nou kort voor de carborateur benzine aanvoer (zonder pomp) gaat dit dan dus niet werken?

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

nee, dat werkt niet. De brandstofpomp geeft een voordruk, continue op het injectorhuis, van een paar bar. Zonder deze druk zal hij nooit lopen. Als de druk te laag is , zal hij wel lopen maar bij vermogensvraag afslaan. De brandstofpomp kun je vinden IN de tank, als je onder de achterbank, aan de rechterzijde van het voertuig de zwarte deksel loshaalt. Daaronder zit met een grote zwarte ring het vlotterelement/brandstofpomp gemonteerd.

Groeten Marcel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Eureka!!! Nogmaals het benzine-filter gecheckt (die onder de auto, vlak naast de tank, een M.A.N. wk613) en nu zag het er toch naar uit dat deze verstopt zat.
Ik kon er iig amper doorheen blazen.
Deze doormidden gezaagt en zag er verzadigt uit.
Er wordt nu een nieuwe gehaalt en maar hopen dat dit het was.
Nou nou, zou dit simpele euvel alles zijn? Ik laat het vanavond nog weten.

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

oke

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Shit. De Winkel voor onderdelen zat net dicht.
Ik denk dat ik niet moet proberen zonder filter te starten en het risico lopen dat er smeer in de carborateur komt of niet?
Dan weet ik iig wel of dit het probleem was , vandaar.
Wat is jullie advies? wel doen, niet doen?
Morgen kan ik pas weer een filter halen, vandaar...

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Dank je marcel voor de degelijke uitleg.
De pomp had ik er ondertussen al uitgehad en gecheckt, maar leek in orde.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Nee niet starten want dan komt er troep in de injector(en

Hans

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Bedankt Hans.
Dan moet ik maar geduld hebben tot er een nieuw filter is.
Nogmaals alvast bedankt allemaal voor het meedenken.
Ik word een hoop wijzer zo.

Groetjes Chiel

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Oh ja, wat doet dat electrische membraam tussen de damp-retour, rechts in het spatbord precies?
En wat zijn de gevolgen als je deze ertussen uit laat en de slangen afbindt??

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Filter vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.
starten/lopen, en na een tijdje slaat ie af, maar heeft wel vonk.
Meteen starten lukt niet (de tijd van afslaan en kunnen starten wordt langer)
Kan ik mischien de injector nakijken of iets anders in de carborateur? Hier komt dat krakende geluidje ook vandaan, ergens vanachter waar een stekker aangesloten zit, vlakbij de gaskabel.
Het lijkt erop dat ie te veel/weinig benzine krijgt (of lucht)
Wat een gepuzzel...pffff

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Aavoer benzine losgekoppelt voor de carborateur en gekeken wat voor een druk de benzine toevoer had.
Dit was erg weinig (onder het starten) dus ik de pomp uit de tank gehaald en de leidingen doorgeblazen.
Deze waren toch goed open.
pomp op accu getest (ja ja, komt zo) en er spoot wel benzine uit de pomp (ook bovenuit de overloop) maar ik kon niet door de retour van de pomp blazen dus ik denk mischien zuigt ie alleen als de pomp loopt.
Ik de pomp weer aan de accu , vliegt me de hele pomp in de fik!!!! (ging allemaal goed, ding gelijk als een voetbal naar buiten uit de schuur getrapt)
Ik ga dus zowieso een andere pomp halen, want volgens mij leverde deze te weinig vermogen en is nu ook totaal opgefikt ;)
Mijn vraag is nu: regelt iets anders dan de pomp zelf de druk wat ie geeft, of moet ik het dan idd bij de pomp zoeken?
Wat een avontuur zeg.... Niet een benzinepomp zomaar aan de accu doen om te testen!!!! dus...

steef11065 (0), 16 jaar geleden

heb je de tank al is helemaal leeg laten lopen en toen nieuwe brandstof erin gedaan?
(zou kunnen dat de verhouding veel te veel is)

Grtn Steef

DJ1600 (0), 16 jaar geleden

Misschien een stomme vraag, maar welke kleur heeft relais 30 in jouw zekeringenkast? Als deze nog zwart is zou deze best voor dit probleem kunnen zorgen... Was bij mij ook nooit naar gekeken maar veroorzaakte ook een dergelijk probleem. Je kunt deze omruilen bij je dealer voor een grijze, gemodificeerde relais. Deze dient voor de voeding van de ECU en ging snel kapot, vandaar dat je auto afslaat... Kost je 11 euro ofzo =)
Succes!

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Relais 30 is idd zwart ja, dus andere pomp EN een ander relais dan.
Hopen dat dat resultaat geeft.
Thx maar weer he....

doitself-er (0), 16 jaar geleden

zitten iig alleen maar zwarte blokjes op ,t zekeringenkastje...;)

doitself-er (0), 16 jaar geleden

en 2 rode draden zijn er doorgelust van ene gaatje in kastje naar een ander gaatje..????

DJ1600 (0), 16 jaar geleden

De rest van de zwarte blokjes kan kloppen, die met 30 er op is een wat grotere... Welke zijn er doorgelust? Bij mij is dat iig niet, heb je extra dingen op je auto zoals alarm ofzo?

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Yes!!! Eindelijk opgelost.
Het was dus toch de brandstofpomp. Die was ik in eerste instantie voorbij "gelopen",omdat ik alleen luisterde op dat ie ging lopen en hij sloeg ook gewoon aan en bleef aan met draaiende motor.
Nu heb ik vlak voor het "brand incident"gemerkt dat de retour van dat kreng dichtzat, wat de reden was dat ik ,m ff aan een accu teste of dat dan mischien een ventieltje/membraam open zou gaan in de retour.
Bij de nieuwe (van de sloop) merkte ik al gelijk dat ik bij die wel door de retour kon blazen.
Ook meteen alle relais-tjes van die sloop auto megenomen , maar zat geen 30 tussen. tussen die van mij ook niet trouwens.
Het duurde me weer even,maar met behulp van jullie , deze site, was ,t weer een fijne leerschool en natuurlijk gefixt.
Thx en groetjes

Treb (0), 16 jaar geleden

Mooi werk!
[url=http://www.GratisSmilies.de][img]http://www.GratisSmilies.de/smilies/smaulies2/ajwink.gif[/img][/url]
(afgezien van dat brandje dan, benzine is zóóó brandbaar)
Zou het nou aan die diesel hebben gelegen? Of gewoon toeval?

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Thx Bert. Wat de oorzaak nu was van die kapotte/verstopte pomp weet ik ook nog niet zeker.
Ik heb nogmaals m,n zekeringenkast goed nagekeken, maar er zitten maar 5 relais-tjes op, nummer 30 (die naast 18 hoort te zitten) ontbreekt.
Als ik op het plaatje kijk in mijn Seat-instructie/onderhoud boekje, ontbreken er nog veel meer, maar dat zou aan extra opties kunnen liggen.
De 3 lege plaatsen ( waar op het plaatje in het boekje ook geen relais-tjes zitten), zijn rode kabels ingestoken.
Is het toch raadzaam om er een relais 30 in te zetten?
Heeft dit mischien het defect van de pomp veroorzaakt?
De auto loopt nog goed,maar toch sloeg ie net, na 60 km probleemloos gereden te hebben nog een keer af onder het rijden. Ik kon meteen weer starten en het ging tot nu (thuis) goed.

thomasfrenay@hotmail.com (0) PRO, 16 jaar geleden

probeer de tank leeg tehalen en vul hem met nieuwe benzine weet je gelijk of het toch door de diesel kom reageerd de lamda mischien ook normaal gr thomas

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Er is inmiddels al wel weer 40 liter benzine bij in de tank gegaan, dan zou de diesel toch geen probleem meer mogen veroorzaken? De lamda? Iets voor bedrijfstemperatuur? zit dat op dit type motor, en zo ja , waar dan?

thomasfrenay@hotmail.com (0) PRO, 16 jaar geleden

de lamda regeld de uitlaat gassen als die niet goed zijn veranderd het moter mangemant gr thomas

Treb (0), 16 jaar geleden

lambda [url=http://www.GratisSmilies.de][img]http://www.GratisSmilies.de/smilies/smaulies1/suspekt.gif[/img][/url]

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Aha!!! Die heb ik waarschijnlijk afgedopt (als dat de sensor is die in de catalysator zit) want ik heb een compleet andere sportuitlaat zonder catalysator gefabriceerd. dit heeft in het verleden nooit problemen gegeven.

doitself-er (0), 16 jaar geleden

dat met relais nr. 30 zit me ook nog niet lekker.
Ik ga toch maar eens zien dat ding er weer in te krijgen, na gecheckt te hebben of dit circuit mischien omzeild is middels die rode draden in de kast...

DJ1600 (0), 16 jaar geleden

Maf inderdaad dat die er bij jou niet in zit... Zit er wel rechtsonder (positie 12 uit m'n hoofd) een iets kleiner relais met 167 (ook GRIJS) er op? Deze zorgt voor de aansturing voor je brandstofpomp, misschien dat die in combinatie met relais 30 (Positie 3 ofzo uit m;n hoofd) is doorgelust... Dan krijgen deze continu stroom, en moet dit denk ik ook geen problemen geven. Volgens mij zorgen deze relaitjes ervoor dat wanneer je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt de motor ermee stopt, maar helemaal zeker weet ik dit niet... Er zijn vast handige jongens op dit forum die dit soort dingen wel weten =P Ik zou er iig niet zomaar iets in gaan proppen omdat je dan best wel eens sluiting zou kunnen krijgen... Er zit geen alarm of andere extra's op jouw auto?

DJ1600 (0), 16 jaar geleden

Ow en nog ff over je lambdasensor, deze sensor zit idd net voor je kat, als je deze afgedopt hebt dan moet dat denk ook veranderd zijn in je ECU... Als je ooit wel eens een kapotte lambdasonde hebt gehad >> dat is geen rijden, dus misschien heeft de vorige eigenaar die al buiten werking gezet...

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Voor zover ik weet zit op mijn model Cordoba geen startonderbreker of abs, airbags of wat voor een fratsen dan ook...
Ik wacht nog ff reacties af over relais 30 voor ik weer verder pruts.
Thx dj voor je meedenken alvast...

doitself-er (0), 16 jaar geleden

Tot nu toe (+- 400km verder) is ie me niet meer afgeslagen en loopt ie perfect.
Groetjes....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.