close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Fabia 2005: Cilinderoverslag koude motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: LPG, Motorcode: BBZ, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 74

Sinds vorige week een probleem met koude starts.
Starten gaat prima, echter na start erg onregelmatig. Cilinderoverslag op 1 en 2.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is (kvs +/- 80) loopt hij prima en zonder problemen.

Bougies en bobines vernieuwd,
Compressie gemeten:
cilinder 1 - 16 bar
cilinder 2 - 15 bar
Cilinder 3 - 16 bar
Cilinder 4 - 16 bar
Geen kvs verlies
Injectors gewisseld 2 en 4
Met remmenreiniger rondgesprongen om vacuümlek op te sporen.
Dit alles zonder resultaat.

Geplaatst door

markyv909 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Auto start op benzine.
Het kan zijn dat de injectoren vervuild zijn en dat daardoor de misfire's ontstaan.
Als de auto op lpg over is loopt de auto dan wel goed?.

primera p11 0

8 jaar

Nee, zelfs als de auto overspringt op lpg, en de motor is nog niet genoeg op temperatuur, blijven de misfires aanwezig op 1 en 2.
Enige wat ik kan bedenken is dat er ergens valse lucht in het inlaatspruitstuk wordt aangezogen, en dat bij warme motor daar de fuel trims op worden aangepast. Ik kan alleen nergens een lek vinden.
Compressietest is trouwens uitgevoerd met warme motor. Heeft het nut om dit te doen als de motor koud is?

markyv909 0

8 jaar

Ja

Vanmorgen Compressie gemeten met koude motor.
Cilinder 1 - 15 bar
Cilinder 2 - 14 bar
Cilinder 3 - 16 bar
Cilinder 4 - 16 bar
Druppeltje olie veranderde niets aan de meting.
Er zit in de Compressie op koude motor dus wel wat verschil, maar in mijn optiek minimaal.
Moet ik het nu zoeken in de kop?

markyv909 0

8 jaar

Ik denk dat het beter is om een cilinderlektest te doen,dit om lekkage via de kleppen uit te sluiten.
Maar de compressietest geeft ook een goed beeld.
Als ik het zo zie is de compressie goed.
Is de tempsensor nog wel goed?.
Als deze bijv -40 aangeeft verzuipt de motor direkt.
Gasklephuis ook al eens gereinigd,klinkt gek,maar ook al eens mee gemaakt dat dat het was.
Tja,en als dat het allemaal niet is dan is de kop verdacjht,maar ja,dan heb je niet zulke compressie waarde.

primera p11 0

8 jaar

Met de gedachte dat het wellicht een klepstoter vast kon zitten door dikke olie, motorflush gedaan en olie en filter ververst. Olie was pikzwart, ondanks dat er nog geen 10000 km geleden een wissel is geweest.
Warm liep de motor nog mooier en rustiger als voorheen.
Vanmorgen helaas weer hetzelfde verhaal.
Gelijk gasklep gereinigd en opnieuw ingeleverd. Maar ook dit zonder succes.
Na het weekend de egr klep er maar af voor inspectie en reiniging.

markyv909 0

8 jaar

Egr gereinigd, zonder enige verandering.
Zie helaas na een week dat toch het koelwaterreservoir een heel klein beetje is gezakt.
Vrees dus toch dat het de koppakking is.
Kop gaat er binnenkort af

markyv909 0

8 jaar

Even nog een kleine update.
Koelwaterverlies was te wijden aan de verdamper, deze nu dus gereviseerd.
Kop er uiteindelijk afgehaald, bleek ingeslagen uitlaatkleppen te zijn.
Na koprevisie loopt hij weer als een zonnetje.

markyv909 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.