close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Skoda Fabia: Co te hoog, olieverbuik ook

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

Auto is afgekeurd op te hoge CO.
Krijg hem niet goed.
Auto zuipt ook olie. Volgens dealer is 1 op 2000 normaal voor deze "Audi" blokken.
Had gehoord dat de "oude" 1.4 8V Skoda blokken kantelende zuigers en hoog olieverbruik hadden maar dacht dat de 16V's wel in orde waren.
Kan deze te hoge CO te maken hebben met dit olieverbruik? Is er iets aan die CO te doen?
Vorige week trouwens koelwatertemp sensor vervangen (was defect)

Geplaatst door

Caspar1549 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olieverbruik is gewoon te veel. De dealer kan een melding hierover maken naar de importeur en krijgen dan als het goed is een vloeistof toegestuurd die je met de brandstof vermengd. De motor is niet echt goed ingereden, waardoor er een soort verglazing op de cilinderwand optreedt. Door dit spul ga je motor opnieuw inrijden alsware. Ik veel goeie verhalen over gehoord en zelf ook ondervonden. Laat dit wel doen door een dealer is mijn advies.

Betreft CO kan ik niks over zeggen. Belangrijk voor dit soort dingen is wat de waarde's waren.

alexander242 0
badge

15 jaar

Meten is weten en dan vervangen wat defect is, dan komt je CO wel weer goed.

Zonder nadere gegevens moeilijk te zeggen wat het probleem is.
Hoe hoog was het CO, en wat waren de waardes van de andere gassen (CO2, HC, O2)?

Wat is het olieverbuik? 1 liter op 2000km of nog meer?

oldford 0
badge

15 jaar

ik ben heel toevallig met een golf 1.4 16v bezig van een klant die het zelfde probleem heeft.
ook door te hoge co afgekeurd.
verbruikt ook veel olie.
bij de 1.4 16v is het een veel voorkomende probleem.
de oorzaak is versleten olieschraapveren.
als je het zelf kunt maken, dan ben je ongeveer 400euro aan materiaal kosten kwijt.
laat voor de zekerheid je compressie meten, als die niet goed is dan ligt het zeker hier aan.

gr paul

manneke1 0

15 jaar

Ook de 1.4-16v blokjes hebben last van kantelende zuigers, vaak heel goed hoorbaar.
Heb zelf een lupo en golf4 in onderhoud die beide regelmatig bijgevuld moeten worden.

Audidriver73 75
badge

15 jaar

Bedankt voor alle reacties.
Het olieverbruiuk is nog niet opgelost, maar de noodloop/storingen wel.
Ik heb alle bougiedopen vervangen; volgens de auto-electronica specialist een wonder dat ze langer dan 100000km waren meegegaan.

Caspar1549 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.