Betreft motor met 8 kleppen, onderliggende nokkenas, kettingaandrijving
Bij het zoeken naar de oorzaak of oorzaken van te hoge CO-waarden, bleek op de olie-vulopening lichte "overdruk" te staan, moet dit geen "onderdruk" zijn?
Wat is er mogelijk aan de hand?
mvg Reza
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is met deze meetgegevens aan te geven, waar de oorzaak gezocht moet worden?
4-gasmeting
Stationair CO 0.89%, HC 186, CO2 14.4%, O2 0.00, Lambda 0.965
2500 Tpm CO 1.09%, HC 60, CO2, 14.3%, O2 0.00, Lambda 0.965
Foutcodes
16554 sporadisch > Cilinderrij 1, brandstofberekeningssysteem
16514 statisch > Cilinderrij 1, lambdasonde 1 elektrische storing in stroomcircuit
17584 sporadisch > Cilinderrij 1, lambdacorrectie achter katalysator Regelgrens bereikt
Lamdasonde 1 en katalysator zijn nieuw.
OBD-scan
Stationair:
Ontstekingsvervroeging 5.0Gr, Inlaatspruitstukdruk 42 kPa, Short Term Fuel Trim=2.3%, Long Term Fuel Trim=0%, Inlaat-luchttemp. 48GrC, Koelvloeistof-temp. 94GrC, Lambda-sensor1 1,275V, Lambda-sensor2 0.640V-0.655V
2000 Tpm:
Ontstekingsvervroeging 24.0Gr, Inlaatspruitstukdruk 31 kPa, Short Term Fuel Trim=0%, Long Term Fuel Trim=0%, Inlaat-luchttemp. 54GrC, Koelvloeistof-temp. 93GrC, Lambda-sensor1 1,275V, Lambda-sensor2 0.630V-0.625V
Alvast dank!
Zie topic:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar