auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Skoda Octavia: Zekering 5 (Climatronic + Buitenspiegels verwarming) blijft kapo

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Zekering 5 blijft bij mijn auto springen.

Ik heb de buitenspiegel verwarming al uitgeschakeld (door de elektrische spiegels schakelaar op L of R te zetten).
Ook heb ik geprobeerd de climatronic volledig los te koppelen en de blower heb ik de voorste stekkers losgehaald (achterste kon ik niet bij).

Resultaat, de zekering springt nog steeds en m`n auto ligt half uit elkaar.

Heeft iemand enig idee wat ik verder nog zou kunnen proberen?

Overigens heb ik ook de volgende fouten nog gevonden :
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1U0 920 811 J
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V11
Coding: 19114
Shop #: WSC 31480
TMBHU41U042931589 SKZ7Z0D2491050
2 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
00667 - Ambient Temperature Signal
30-00 - Open or Short to B+

Geplaatst door

maddog_rvo (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat je even doen moet nou moet maar je moet even een fitting van een knipperlichtunit pakken daar stop je een oranje 21 watt knipperlamp in maakt er twee draden aan en die druk je op de plaats van de zekering dan ga je vanaf de verbruiker dus spiegels , achterruitverwarming ,eens één voor een de stekkers loshalen net zolang tot de lamp uitgaat
dan weet je in ieder geval in welk deel het zit

advies is wel om dit aan de hand van een stroomloopschema te doen
die zal je kunnen opvragen bij de dealer en inprincipe moeten ze je dat geven om dat het volgens de wet is vrijgegeven om info te verstrekken hoe die wet heet ben ik ff vergeten maar das nog niet relevant


voor de sensor mot je even onderaan je catterpan kijken of er geen draadbreuk is bij de sensor of geoxideerd maar sensor zelf wil ook wel stuk gaan maar dan moet je meten waar spanning en daar zal je ook een schema voor nodig hebben

gr.marco

poppekast 0
badge

14 jaar

Bedankt voor het snelle antwoord, die lamp had ik al helemaal niet aan gedacht :-) scheelt een hele berg zekeringen.

Ik ga het vanavond eens proberen, hopen dat het een beetje droog is

maddog_rvo 0

14 jaar

Helaas nog steeds geen success, heb alle relais eruit gehad, alle deuren losgekoppeld, de blower losgekoppeld en de climatronic eruit en de lamp blijft branden.
Volgens het boekje zit het volgende erop aangesloten :

1. Stoelverwarming
2. Climatronic
3. Navigatie
4. Luchtcirculatieklep
5. Multifunctioneel stuurwiel
6. Buitenspiegelverwarming

Waarvan ik
1 niet heb,
2 al los heb gehad,
3 wel heb gehad maar losgekoppeld (waarbij ik nooit de gps module losgehad heb omdat ik die niet kon vinden),
4 geen idee waar ik dat moet zoeken,
5 weet ik niet precies wat dit inhoud maar volgens de handleiding knopjes op het stuur die ik niet heb en
6 ook los gehad

heeft iemand nog ideeen?


Het valt me nu ook ineens op dat het gordel lampje niet meer uitgaat, weet iemand waar de connectors naar de stoelen toe liggen? (ga ik die ook nog lostrekken om te kijken of daar iets inzit)

maddog_rvo 0

14 jaar

luchtcirculatieklep zit rechts onder het dashboard bij de kachelventilator dit is voor de recirculatie/circulatie van de lucht misschien zit er wel sluiting in de stelmotor maar dan zal je volgens mij wel een storing hebben in je climatronic

poppekast 0
badge

14 jaar

Ahh, daar heb ik alle stekkers losgehad (3 stuks, 1 tje rechtsachter de blower en 2 aan de voorkant)

Ik kan helaas de climatronic niet uitlezen, ik krijg er geen stroom op omdat de zekering blijf springen :(
Heb overigens wel de tip met het lampje opgevolgd echter niets wat ik doe laat het lampje zelfs ook maar iets dimmen / knipperen.

maddog_rvo 0

14 jaar

ik werk zelf bij vw anders had ik even naar een schema gekeken maar van een skoda wordt t even lastig voor me misschien is het toch even handig als je even een schema bij de dealer weghaald is makkelijker zoeken

poppekast 0
badge

14 jaar

[quote=poppekast]ik werk zelf bij vw anders had ik even naar een schema gekeken maar van een skoda wordt t even lastig voor me misschien is het toch even handig als je even een schema bij de dealer weghaald is makkelijker zoeken[/quote]
Ja idd dat denk ik ook, ik zal eens kijken of ik er aan kan komen (als de dealer het wil geven)

maddog_rvo 0

14 jaar

Nou het enige wat er nog opzit is de auto ergens omhoogrijden denk ik, er zou ergens een 14polige stekker linksvoor in de motorruimte moeten zitten die naar de Olie temp sensor leidt, de zekering 5 levert daar ook stroom naartoe dus ik hoop dat het daarin zit.

Ik heb inmiddels de elektrische schema`s erbij en ik heb ergens in mijn kabelboom een laspunt A20 zitten vanwaar alle apparaten die aan zekering 5 zitten van voeding worden voorzien (Blauw / Zwarte draad, zou met de golf 4 overeen moeten komen), wat is trouwens een SRS (is dat de cruise control?), die wordt nl. ook van stroom voorzien door zekering 5 en m`n cruisecontrol doet het ook niet meer heb ik gemerkt


/edit
Heb nu net de 14 polige stekker gevonden denk ik (linksvoor vanuit de bestuurdersstoel gekeken) dus onder de vooruit in de waterbak naar het interieur toe, daar zaten 5 stekkers en heb ze alle 5 losgemaakt, helaas nog steeds niets gevonden.....

maddog_rvo 0

14 jaar

Het is gelukt, ik heb de bodemplaat eruitgehaald, daarna de oliesensor losgekoppeld en hoppa, alles werkt weer naar behoren :-)

maddog_rvo 0

14 jaar

nou mooi dat het opgelost is succes met het afbouwen

poppekast 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.