Subaru Impreza: lpg g3 warme start probleem

Bouwjaar: 1996

Hallo Allen.
Betreft dus een impreza 2.0 bj 96 met necam g3 instal.Km stand 205000.
Bij warme start soms absoluut niet willen starten , echter bij wegzetten op benzine altijd willen starten!
Vreemd naar mijn idee want bij een g3 instalatie wordt toch automatisch op benz gestart?
Auto rijd overigens perfect op lpg.
Wie weet de oorzaak , alvast bedankt
theo

sceppie

Geplaatst door sceppie (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Impreza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Om te beginnen kan je Impreza nooit G3 zijn, maar dat terzijde. Het gaat hier om een Koltec systeem en geen Necam systeem. De verschillen zijn niet spectaculair maar zitten voornamelijk in de opbouw van de kabelboom. Daardoor is de wijze van diagnose stellen op bepaalde punten afwijkend van elkaar.
De injector onderbreking is tot stand gekomen door toepassing van een wisselrelais. De bedrading is blauw en blauw wit. Als je het relais uit zijn houder trekt en de draden doorverbindt, middels bijvoorbeeld een paperclip moet de motor op benzine aanslaan. Zo niet trek dan ook de connector van de DFCO-klep op het verdeelhuis, zodoende kan er geen gas de motor in stromen.

sceppie (0), 18 jaar geleden

, Hakeem, je hebt gelijk ik vergis mij het is inderdaad een koltec egi systeem.Echter geen g3 !? staat op kenteken begrijp ik even niet.
Wat het relais betreft ; kan alleen een normaal relais vinden je weet wel 30/85/86 enz wat later ingebouwd moet zijn met alleen gele bedrading.
In ieder geval bedankt voor reaktie

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Officieel kan het geen G3 zijn omdat Subaru's pas vanaf '97 aan de 94/12 emissie eis voldoen, maar wat boeit het. Het bespaart je 318 euri's per jaar aan belasting. Onder het dashbord, in de buurt van de gascomputer hangen twee wisselrelais(of misschien meer). Op een van de relais zit op positie 30 en 87A een blauwe en blauw/witte draad voor de injectoronderbreking.

sceppie (0), 18 jaar geleden

Hakeem, vond vandaag een tweede relais echter tussen de achterbank en de lpg tank .Het eerste relais in de buurt van de verdamper , echter beide zonder blauw en blauw witte bedrading.
Maar wat maakt het uit , vandaag ook niet willen starten met warme motor en wegzetten op benz.Zag relaispunten doorverbinden even niet zitten en heb toen de connector van de dfco klep er af getrokken.Mer een diep ingedrukt gaspedaal sloeg hij aan dus er zijn bepaalde aanwijzingen.
Als ik beide relais gewoon vervang ben ik er dan al niet, en kun jij mij proberen uit te leggen hoe nu precies de werking is van het elec systeem want als ik het goed begrijp komt een bepaald relais niet goed in zodat de dfco klep bediend wordt terwijl dat de bedoeling niet is??
Groet en dank Theo

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Het relais bij de achterbank zorgt ervoor dat je benzinemeter tijdens rijden op gas de stand van de gastank aangeeft. Het relais onder de motorkap met gele en geel/witte bedrading is voor sturing van de DFCO-klep. Maar het is duidelijk dat je een storing in je benzinesysteem hebt Raadpleeg een Subaru specialist

sceppie (0), 18 jaar geleden

Hallo Hakeem en andere geintereseerden, heb ondertussen het bewuste relais vervangen en tot nu toe geen problemen meer gehad .Maar even afwachten ik houd u op de hoogte.

Maar Hakeem nog even wat anders als ik zo vrij mag zijn.Ben al jaren weg van de pt cruiser, echter ik hoor slechte berichten over g3 in een cruiser. Met name prins yps zou een ramp moeten zijn .Wat vind U er van ? , overige lezers mogen natuurlijk ook reageren.
groet theo

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Daar is geen woord van gelogen, beter is het een PT te zoeken met een VSI systeem van Prins.

sceppie (0), 18 jaar geleden

Helaas het probleem doet zich weer voor.Krijg echter de auto weer aan de praat door de luchtinlaat los te koppelen en te starten met gaspedaal vol in.Denk dat de auto bij starten zowel benzine als lpg krijgt en zo verzuipt.Door de luchtinlaat los tekoppelen en te starten verarmt het mengsel met als gevolg starten. Welk component veroorzaakt dit probleem?
groet sceppie [ hakeem!!!!!]

sceppie (0), 18 jaar geleden

Hallo allen, auto is intussen gerepareerd bij Schouten gasinbouw
in Heerenveen.Het verdeelhuis is volledig geriviseerd incl dfcoklep, kosten 170 euro.
Het starten bij warme motor leverd geen problemen meer op.
groet theo

sceppie (0), 18 jaar geleden

NEEN dus het probleem was niet opgelost.Ik besloot eens een tijdje op benzine te gaan rijden en toen deed het euvel zich ook voor dus misschien had ik het lpg systeem ten onrechte de schuld gegeven.
Diagnose bij Wever in Boyl gaf aan de dat nokkenassensor niet oke was.Na het vervangen van dit onderdeel geen warm start probleen meer.
De les van dit verhaal; geef niet direct het lpg systeem de schuld en kijk eerst of de storing zich ook voordoet bij rijden op benzine.
groet theo

Steven_Subaru (0), 18 jaar geleden

Goh, had niet iemand dat al veel eerder gezegd..? Hakeem heeft letterlijk gemeld dat het probleem een storing in je BENZINESYSTEEM is.

Het relais bij de achterbank zorgt ervoor dat je benzinemeter tijdens rijden op gas de stand van de gastank aangeeft. Het relais onder de motorkap met gele en geel/witte bedrading is voor sturing van de DFCO-klep. Maar het is duidelijk dat je een storing in je benzinesysteem hebt Raadpleeg een Subaru specialist

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.