close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Swift: Afslaan onder het rijden

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: G13B

Deze auto start s,morgens prima , maar na 3 km slaat hij af en doet het nooit meer , wel vonk brandtofpomp werkt , maar injector geeft geen brandstof. wie is bekent met dit probleem , ps . auto is ook niet uit te lezen.

Geplaatst door

citroenxsara (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Reinier; De verstuivers worden niet naar massa geschakeld .

Bij suzuki kan je de ecu open maken . Het komt voor dat deze een brandplekje heeft op de printplaat.

Zo ja , vervangen.

Groeten.

Punt 50
badge

10 jaar

Ik zou eens beginnen met een andere krukaspositiesensor als ik dit zo lees.

hallo Sander , waar zit de krukaspoeliesensor ?. ben met suzuki niet echt bekend , sorry

citroenxsara 0
badge

10 jaar

Hallo Punt , kan ik de ECU gewoon vervangen als het nodig is ?. deze auto heeft sleutelherkenning dus daarom deze vraag. Moet de ECU nog open maken , maar wilde dit wel graag weten. Alvast bedankt

citroenxsara 0
badge

10 jaar

Daar kan ik geen waterdicht antwoord op geven . Normaal is dat sleutel herkenning in de ecu zit ,dus bij een sloop ecu de sleutel er bij vragen .

Als er wel een ontsteking is kan de bdp- sensor de oorzaak niet zijn . Bij veel wagens is er een vonk bij het aanzetten van het contact .!

Bij meerdere vonken is er dus wel een goed signaal . Laat de motor zolang draaien tot deze afslaat en dan zien welk signaal er ontbreekt.

Groeten.

Punt 50
badge

10 jaar

heb de ecu opengemaakt , maar geen bruine vlek te bekennen , met remmen reiniger loopt de auto wel. dus????.

citroenxsara 0
badge

10 jaar

Dus .............. Meet of er aan de injectoren (er na ) een spanningsval is . Te zien met een spanningzoeker met een led lampje.

Als er wel een ontsteking is maar geen injectie ??? Volg de bedrading van de injectors naar de ECU en controleer op breuk.

Als dat allemaal oke' is verdenk ik de ECU . Er wordt toch wel voldoendebrandstof aangevoerd en met voldoende druk . Controleer dit alles.

Tikken de verstuivers tijdens het starten?

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

[quote=citroenxsara]heb de ecu opengemaakt , maar geen bruine vlek te bekennen , met remmen reiniger loopt de auto wel. dus????.[/quote]
Ja dat wist je toch al in #1 je had vonk en enkel geen brandstof uit de injector dus loopt hij op remreiniger

jan5047 0
badge

10 jaar

kan het misschien ook de antennering zijn voor de sleutelherkenning ?. en by the way , het is een monopoint G13B motor.

citroenxsara 0
badge

10 jaar

Nee want dan heb je ook geen vonk

jan5047 0
badge

10 jaar

injector vernieuwd tikte niet , auto rijdt nu weer , maar weet niet hoelang. hou jullie op de hoogte.

citroenxsara 0
badge

10 jaar

auto rijdt nog steeds , dus toch injector probleem geweest . iedereen hartelijk dank voor het meedenken.

citroenxsara 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.