Probleem met de aansturing van de aircopomp. Deze slaat niet in. Wel als er rechtstreeks spanning op wordt gezet en werkt dan ook goed. Koelfan loopt nu constant. Zekeringen enz. uiteraard allemaal al gecontroleerd en zijn heel. Drukschakelaar werkt ook goed. Vulling is ook in orde. Temperatuurvoeler in de verdamper????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Handmatige airco of ?
Kan bij geen enkele database iets vinden dat deze auto airco heeft.
Welke drukschakelaar,? en waarop moet deze goed zijn.
Als de koelfan konstant draait zal er een te hoge druk aanwezig zijn?
Inderdaad, handmatige airco. En ook af fabriek. Druk is niet te hoog........Beide kanten 4-5 bar. ( gemeten) Pomp loopt immers ook niet.
Bij het rechter binnenscherm t.h.v. de accu bevindt zich het pomprelais. Zitten 4 draden aan: 2 dikke ( rood/blauw en rood/zwart) en 2 dunne( zwart en wit/rood). De wit/rode gaat naar de pompkoppeling.
Volgens de beschrijving is het een gecombineerde HD/LD-schakelaar. Zit echter maar 'n 2-polige stekker aan. Stekker los: fan gaat stilstaan.
Dat kan dat de schakelaar 2 polig is, heeft dan 2 schakelmomenten op de lage en hogedruk.
Heb je de schakelaar al ééns door verbonden?
Blijft over de antirijpsensor op de verdamper.
[quote=TheoStek]Heb je de schakelaar al ééns door verbonden?[/quote]
Nee, maar wat is daar de clou van? Met een led-tester aan 1 zijde aan + en stekker vast meet ik op beide draden een verbinding.
Klopt dat gaat alleen bij een enkelvoudig schakelmoment LD.
[quote=Averdonk]Inderdaad, handmatige airco. En ook af fabriek. Druk is niet te hoog........Beide kanten 4-5 bar. ( gemeten) Pomp loopt immers ook niet.
Bij het rechter binnenscherm t.h.v. de accu bevindt zich het pomprelais. Zitten 4 draden aan: 2 dikke ( rood/blauw en rood/zwart) en 2 dunne( zwart en wit/rood). De wit/rode gaat naar de pompkoppeling.
Volgens de beschrijving is het een gecombineerde HD/LD-schakelaar. Zit echter maar 'n 2-polige stekker aan. Stekker los: fan gaat stilstaan.[/quote]
Hier vertel je dat de dunne rood/witte draad naar de koppeling gaat, normaal zijn de dunne draden de stuurdraden en 1 van die dikke zal dan logischerwijs naar de pomp gaan, weet je dit zeker? of bedoel je dat hij naar de schakelaar gaat.
Nee, die dun wit/rode gaat vanaf het pomprelais naar de pomp. We hebben het relais er uit getrokken en toen spanning op die draad gezet: Klak> pomp slaat in.
Naar ons idee is de dikke rood/zwarte de +, gaat de dikke rood/blauwe naar de koelfan ( draadkleur zie je daar ook weer) en is de dunne zwarte een massaschakeling via de temp.voeler bij de verdamper.
Op de gok een temp.voeler besteld ( 18,50) maar die staat back-order. Nog even afwachten dus.
Bedankt voor de reacties tot zover.
[quote=Averdonk]We hebben het relais er uit getrokken en toen spanning op die draad gezet: Klak> pomp slaat in.
Bedankt voor de reacties tot zover.[/quote]
Dan ligt het voor de hand, relais defect.
[quote=TheoStek]Dan ligt het voor de hand, relais defect.[/quote]
Dat dachten wij ook. Relais vervangen maar geen soulaas.
Het vermoeden bestaat nu dat er helemaal geen probleem met de airco is.
Het duurde een aantal dagen voordat de temp.voeler er was wegens backorder. Deze dus gemonteerd maar weer geen soulaas. Bij de draaiende motor viel plots een "knikkerend" geluid op. Vrijloop van de dynamo defect.
Na reparatie hiervan met de auto gaan rijden en viel meteen op dat deze niet volop wilde trekken: liep in noodloop. En dat is nu waarschijnlijk ook de reden dat de airco niet wil aanslaan en de koelvinnen volop draaien. Wordt vervolgd.
Probleem opgelost: kabel op de brandstofpomp maakte geen goede verbinding: noodloop dus. Verbinding hersteld en alles werkt weer normaal. Systeem had ook een foutcode opgeslagen maar geen melding op het dashbord.
Bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar