Suzuki Baleno: Baleno 1.8 automaat levert geen vermogen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Hallo allen,

Mijn zwager heeft een Baleno uit '98, met een probleem.
Het ding levert geen vermogen!

Stalspeedtest op benzine: 1200rpm. Op LPG 1900rpm
Bij gasgeven houdt de motor in.

Voorgeschiedenis: Lekke koppakking en koprevisie.
De garage waar de koppakking vervangen is, kan geen oorzaak vinden. We lezen op internet verhalen over luchthoeveelheidmeters welke stuk gaan, maar controleer dat maar eens....
Iemand een idee? Hij loopt op benzine aanmerkelijk slechter dan op LPG..

87wrangler

Geplaatst door 87wrangler (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Baleno? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Eerst zorgen dat tie op benzine weer goed loopt.
Verse benzine (20 liter) en 2 flesjes wyns injectorreiniger erin en eens een poosje op benzine rijden.
Daar knapt tie op meestal op benzine goed van op.
Als tie weer goed loopt op benzine,overschakelen op lpg en kijken hoe die rijd en dan kijken of de gasinstallatie geen defect heeft.
Zit hier een AG installatie in?
Waarschijnlijk eentje met een DGI injector?.
Dan is vaak de injector kapot.
De automaat schakelt wel netjes?.

87wrangler (0), 14 jaar geleden

De automaat schakelt niet echt geweldig, vindt ik. Maar ik ben een Omega MV6 gewend dus of dat objectief is? Ik meen dat hij eerder mooier schakelde, maar bij gebrek aan vermogen kan het ook een gevolg daarvan zijn. Kortom: Ik weet het niet geheel zeker...

De benzine is vers. Injectorreiniger is ook al geprobeerd. En de gasinstallatie heeft "gewoon" een verdamper (Prins) met een inspuitstuk in de inlaatslang. 't Is wel een G3, dus er is een ECU, welke ik recentelijk geheel doorgesoldeerd heb (Er zaten een aantal slechte solderingen op de print) Daarna liep de auto prima op LPG én benzine, totdat de kop eraf moest.

Er wordt géén motorstoring weergegeven en er zijn geen foutcodes uit te lezen. De motor loopt op zich mooi rond, dus niet op 3 cilinders oid...

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Als de kop eraf is geweest denk ik toch aan niet goed terug gezette slangetjes of dat tie ergens valse lucht trekt.
Loop alles nog eens na en kijk of er niks gescheurd is of iets dergelijks.

87wrangler (0), 14 jaar geleden

Alle slangen zijn inmiddels nagelopen en goed bevonden. Ook was alles aangesloten.
Voor de zekerheid nog ven de werking van de EGR getest, ook goed!

Ik begin toch aan de timing te twijfelen.... Vooral omdat ik vandaag ook e.e.a. hoorde ploffen....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.