hallo
ik ben al een tijdje aan het sukkelen met mijn suzuki
er zit een ag teleflex instalatie in die meer dan 200.000 km pefect gewerkt heeft
de auto is nog in prima conditie en loopt op benzine alsof hij recht uit de fabriek komt,niks mis mee dus
vorig jaar begon hij nu en dan in te houden bij het optrekken maar ook wel eens tijdens met costante snelheid rijden
na wat meetingen en een dag met een multiemeter op het dash board rondrijden bleek de druksensor in de verdamper nu en dan kuuren te vertonen
gezien de KM stand en dat deze verdampers ook wel eens LPG naar het koelsysteem willen gaan lekken heb ik besloten de gehele verdamper te vernieuwen
hij liep weer als als nieuw, ik blij natuurlijk maar naar 3 maanden weer het zelfde
zit er verdorie 1 frans onderdeeltje aan die auto (druksesor=sagem)en weer kapot
nu is hier een ombouwset voor te krijgen met een bosch sesor
deze heb ik gemonteerd icl.de software aan laten passen
en jawel het is weer drie maanden goed gegaan en heb nu weer een soortgelijk probleem
alleen werkt de sensor nu nog wel goed
hij is nu bij de gasboer aan de computer geweest en echt grondig onderzocht,maar hij had die dag goede zin dus alles werkt normaal
het probleem doet zich het meest voor tijdens de opwarm piriode en bij lage buiten temp.
en is nu ook veel heftiger als voorheen
het is net of tijdens het optrekken de injectoren nu en dan even uitschakelen o.i.d.
dit duurt +/_ 1sec en loopt dan weer en doet twintig meter verder weer het zelfde
maar op de snelweg bij consante snelheid blijft hij dit ook vaak doen
het is wisselvallig de eene dag geen last de andere dag is het niet te doen om op lpg te rijden
en als ik dan weer wil gaan meten is hij weer spontaan genezen
ik word er een beetje simpel van maar misschien weet een van mijn vakbroeders hier een oplossing voor
groetjes dirk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin eens met het uitlezen van de foutcodes (desnoods EOBD).
Daarna met EOBD in live data de Long Term Fuel trim opvragen en plaatsen.
Klinkt als te arm staan bij LPG bedrijf. Dat is gevaarlijk voor je kleppen (verbranden) en je katalysator (smelten).
er zitten geen EOBD code's in en de long term fuel trim is zelfs niet meer dan 2%
tijdens het rijden met livedata is ook niks buitenspoorigs waar te nemen
het is schijnbaar te kort wat er gebeurt
het EOBD lampje gaat ook niet aan en ook het ledje op de lpg sckakellaar knippert niet
en dat er inderdaat iets misgaat vroeg of laat ben ik mij bewust
in overleg met mijn gasboer heb ik tijdelijk een andere interfacemodule gemonteerd (de module die benzine en lpg injectoren schakelt)
na 5 dagen heeft hij nu nog geen pufje gegeven en het probleem lijkt verdwenen te zijn
ik zie het nog even een paar dagen af maar ik heb goede hoop dat het nu weg is
zo zie je maar dat het altijd moeilijk blijft om die af en toe storingen op te lossen
maarrrrrrr het is toch weer gelukt
Dit is inmiddels op problemcar een bekend gegeven.
Als je op de printplaat van die AG interfacemodule de pinnetjes van de relais opnieuw had doorgesoldeerd dan was je probleem ook verdwenen.
Dat is het zwakke punt van die dingen en de storing er aan hangt bijna altijd samen met temp. wisselingen.
Vriendelijke groet,
Johan.
14 jaar
ik denk dat je het hier over de regeleenheid hebt
de interface module is volledig dicht gesealt en is eigenlijk niet te openen
ik heb hem toch even open gesneden om te zien wat er mis was
dit ding bestaat volledig uit micro electronika er is dus geen relais of iets te zien
er zit een dikke laag kit over heel de print aan beide zijde,hier kun je echt niks mee
wel was duidelijk te zien dat er water in heeft gezeten , het alluminium huis was helemaal gecorodeerd
dus ,hup over de linker schouder en weg ermee een nieuwe was niet eens zo duur
groetjes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar