Suzuki Swift 1995: injector wordt niet aangestuurd

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo allemaal !!
De injector van een suzuki swift 1.3 4cyl. wordt niet aangestuurd vanuit het motormanagment.(module)
De plus op de injector is wel aanwezig.
Is dit probleem bij iemand bekent ?
Waar in de auto zit deze module ?
B.V.D.

gerrit201

Geplaatst door gerrit201 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

volgens mijn gegevens zit de ecu onder het dashboard aan de bestuurderszijde, en wordt de injector aagestuurd vanaf pen a2.

Groeten Marcel

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je weet zeker dat de startblokkering goed werkt? dwz de goede sleutel en de zekering heel?

gerrit201 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Marcel !!
ECU gevonden en inderdaad op pen A2 zit de aansluiting naar de injector.
draad gecontroleerd of deze aan massa of aan plus ligt maar dit was niet het geval.
blijft nu nog over waarom de ecu geen puls afgeeft, ecu stuk of toch iets anders ?

Aan marcel 7031,
Zit er in deze auto's startblokkeringen ? voor de rest werkt alles brandstofpomp, startmotor, ontsteking.

jongens bedankt tot nu toe !! als je iets te binnen schiet laat me het weten ?

groetjes, Gerrit

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

pen b7 en b15, nokkenassignaal. c10 en c21 krukassignaal, controleer of deze beiden aanwezig zijn , vervolgens controleren of onderbelasting je ook 12 volt op de verstuiver blijft staan ( controleren met belasting van bijvoorbeeld een h4 pitje.) zoniet, dan zit er slecht contact in de voeding naar de injector ( zit nog ergens een voorschakelweerstand tussen, maar weet niet waar deze zit.).

Probeer anders een storingscodes uit te lezen ( moet met knippersignalen kunnen ), zal nog wel effe opzoeken hoe dat precies werkte.


Groeten Marcel

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

hele beschrijving, kan niet plakken, zal proberen zo goed mogelijk te omschrijven.

zet contact aan met alle verbruikers uit., accuspanning boven de 11 volt.

Steek zekering in zekeringhouder voor diagnose ( rechtsonder in de zekeringhouder, voetenruimte bestuurder)
Tel de knippersignalen die het motormanagementlampje in het daschboard aangeeft, storingscode zijn twee getallen, gescheiden door een pauze van 1,5 seconden.

Tussen twee complete storingscodes zit een lange pauze van 3 seconden.

dus bijvoorbeeld ( punt is knippersignaal, streepje is 1,5 sec pauze)
-..-......--..-......-- is code 26
Indien lampje blijft branden is ecu dood, indien code 12 wordt gegeven is geen code opgeslagen.

Storingscodes wissen, accukabel ongeveer 2 minuten loshalen.

indien je een code hebt gekregen, zoek ik de bijbehorende fout wel op in de lijst.

Groeten Marcel

gerrit201 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Marcel !!

De plus op de injector is oke, een lamp brand er goed op, en als ik op de stuurdraad die van pen A2 komt een massa zet werkt
de injector prima.
storingcodes uitgelezen: storing 23 was opgeslagen , meer niet, storing gewist, nu alleen code 12.

motor paar maal gestart ( niet aanslaan uiteraard) om te kijken of de storing terug kwam, dit was niet het geval.
Ik hoop dat code 23 wat meer duidelijkheid verschaft.

Groetjes, Gerrit

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

23 is de temperatuurzender inlaatlucht. Ik zou het zeer sterk vinden dat dit de oorzaak is van jouw problemen.

Indien je een scoop op de injectoraansturing hebt gehad, en zeker weten geen signaal op pen a2 krijgt, denk ik inderdaad dat de eindtrap van de ecu is overleden. ( hier is trouwens ook geen storingscode van, dus deze zal buiten de zelfdiagnose vallen.) een startonderbreker is ook niet aanwezig in deze wagens, dus ik zou mijn geluk beproeven met een ecutje van de sloop.
Waarschijnlijk zal hij dan wel weer lopen.

Ik hoor het nog wel van je

Groeten Marcel

gerrit201 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Marcel !!

Bij deze laat ik even weten dat de Suzuki weer loopt met een andere ecu, het heeft even geduurd voordat ik
er een had gevonden van exact hetzelfde bouwjaar.
Dus toch een ecu probleem.

nog wel bedankt voor je hulp en adviezen.

gr. Gerrit

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

veel succes in elk geval.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.