Mijn suzuki swift 1.3 sensation uit 2000 heb ik bewust zo gekozen ivm de airco die ik erin wilde en ik wilde perse G3 gaan rijden. Een Gti biedt dit niet. Toch vroeg ik mij af wat er zou kunnen gebeuren (qua G3-status dan) als ik bijv nu een 1.3 GTi-blok zou inbouwen. Wordt dat dan bij de eerstvolgende APK opgemerkt zodat de korting die ik op de houderschapsbelasting krijg, komt te vervallen? Of bestaan er GTi-blokken die aan de G3-normen voldoen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controle zal niet zo'n punt zijn. Ik verwacht problemen met de 4 gasmeting. Ik denk dat de motor dit niet haalt. Door niet de goedkeuring te hebben, betekend dat de uitstoot emissie van 12/94 niet gehaald wordt en dus een afkeur van de APK. Niet doen dus.
Onzin hier zit ook een geregeld systeem op en de gasinstalatie zal mits goed aangesloten ook dit bijregelen.
Het zal misschien alleen de Suzuki dealer opvallen bij de keuring dat er een andere moter in ligt.
21 jaar
Begrijp ik hieruit nu goed dat ik feitelijk een 1.3 GTi 16V-motor erin kan laten bouwen en dat de lpg-installatie (mits goed werkend en -aangesloten) dan er voor zorgt dat hij binnen de normen voor G3 blijft? Dan zou ik dus ook een oudere GTi kunnen aanschaffen en daar G3 in laten bouwen: de 4gas meting zou dan ook dito moeten zijn, toch?
21 jaar
Ben het volkomen met je eens, en dan nog een g3 met geregelde cat moet makkelijk aan de normen voldoen, en laten inderdaad laten keuren.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar