Beste mensen...
Is het voor mij nog rendabel om een lpg3 tank in te laten bouwen...
Gaat om een swift 1.3 automaat uit 98..
gebruikt hem voornamelijk voor woon/werk..zo,n 15000 km per jaar.
Nu heb ik op de site van de rdw gekeken wat mijn bpm per kwartaal gaat kosten..ik krijg dan als ik gewicht/provincie/brandstof invult het zelfde bedrag voor zowel benzine als let wel !! lpg3...hoe kan dat ??
Misschien door het lage gewicht dat er dan nog geen verschil is ?? ( gewicht is 785 kg ).
bvd
Groetjes Ton
DRIVE TO ARRIVE ALLIVE..........
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel km heeft je swift nu gelopen ?
Ik denk dat het niet zo rendabel is om er nu nog gas in te laten bouwen .
Ten eerste is de 15.000km per jaar geen afstand om echt veel goedkoper te kunnen rijden op gas , het zal vast iets uit maken maar veel zal het niet zijn.
Ten tweede is het de vraag of je cilinder kop het aan kan om op gas te rijden , en dan bedoel ik met name de kleppen.
Mij lijkt het geen optie om dit te doen , maar die keus ligt natuurlijk bij je zelf.
Voor zover alvast bedankt...de swift heeft 65000 gelopen...
gr. Ton
13 jaar
[quote=To]Nu heb ik op de site van de rdw gekeken wat mijn bpm per kwartaal gaat kosten..ik krijg dan als ik gewicht/provincie/brandstof invult het zelfde bedrag voor zowel benzine als let wel !! lpg3...hoe kan dat ??[/quote]
Je betaalt per kwartaal mrb (motor rijtuigen belasting) en dit is te vinden op de site van de belastingdienst.
Bpm betaal je bij aanschaf van een nieuwe auto.
Er schijnt idd. onder de 850 kg geen verschil te zijn tussen LPG3 en benzine.
Ombouwen op LPG3 gaat zo'n 2000 kosten, buiten een eventuele cilinderkop aanpassing om.
Kijk eens op de site autogasrijders.nl; hier vind je veel info.
Ron.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar