auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Suzuki Grand Vitara: motordiagnose lampje brandt soms

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 8v

Betreft een grand vitara met een 2.0 HDI 8v motor
Lampje van motordiagnose begon te branden als de klant op autostrade reed met een snelheid van 120km/h Het voertuig sloeg over op een noodprogramma
Laten uitlezen bij Suzukidealer was de turbo valve klep deze dan vervangen en het probleem was opgelost
Reed een week perfect dan weer op de autstrade hetzelfde probleem dan weer laten uitlezen tekende de zelfde fout dan gereset alles weer perfect tot van daag weer hetzelfdeprobleem
Iemand een tip waar ik moet zoeken?

Geplaatst door

LukR. (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien is er wel een onderdrukslangetje van de sturing op de turbo stuk, dan krijg je ook dit probleem.

Kurt C 0

18 jaar

dacht ook eerst in die richting maar al de slangetjes zijn één voor één gecontroleerd en zijn nog goed
We staan momenteel nog voor een raadsel

LukR. 0
badge

18 jaar

Wanneer je zegt dat je de turbo valve klep vervangen hebt, is dit dan de klep op de turbo of het epc klepje van de aansturing??
Indien dit het eerste is, is het misschien mogelijk dat epc klepje stuk is, waardoor de turbodruk niet geregeld kan worden en op de snelweg misschien te lang te hoog is. Vandaar je nodloopprogramma. Kan je de druk niet meten tijdens het rijden??

Kurt C 0

18 jaar

het is het epc klepje dat ik vervangen heb ,ga eens proberen om de regeling aan de turbo iets te verminderen en dan nog eens testrijden
de druk kan ik wel meten maar het probleem is dat hij het niet altijd doet .Als het gebeurt is het op autostrade maar heb ook al30km gereden dat hij het niet doet

LukR. 0
badge

18 jaar

probleem nog altijd niet opgelost,
Zou het kunnen dat de turbo bij piekbelasting zich zou kunnen vastzetten en daardoor in noodloopprogramma gaat?Versleten kan de turbo niet zijn wagen heeft slechts47000km.
turbodruk was ongeveer 850gram maar ging dan niet in nood datis dan ook het probleem met iets dat maar nu en dan voorkomt heb nog geen meeting kunnen doen als het wel gebeurde
Iemand dat al eens tegengekomen?

LukR. 0
badge

18 jaar

eindelijk gevonden,
't was de katalysator die verstopt was

LukR. 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.