Suzuki Swift: olie lekkage

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo,

Ik heb een suzuki swift 1.0 3 cilinder
Ik heb een 4 tal maanden geleden de olie keerring, nokkenas keerring en de oliepomp pakking vervangen, tevens heb ik de carterdeksel van een nieuwe vloeibare pakking voorzien. Nu lekt hij alleen weer bij de olie keerring en de nokkenas keerring is ook niet 100% droog. Tevens zweet het carterdeksel ook lichtjes.
Ik had tussentijds de distributieriem nog iets losser gezet omdat ik die ietwat hoorde. Maar vond hem toen al niet heel strak staan. Nu staat die dus al een pak losser. Zou die distributieriem misschien nog losser moeten? Of zou de motor misschien teveel druk opbouwen, dat ie daarom langs al zijn pakkingen en keerringen begint te blazen?

Grts

whiskaszwaan

Geplaatst door whiskaszwaan (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

jou distributieriem kan onmogelijk je poulie's naar elkaar trekken dan zouden er je lageschalen uit moet liggen,zit er niet teveel olie op en is je carterontluchting goed open??

whiskaszwaan (0), 14 jaar geleden

Er zit zeker niet te veel olie in....ik ga nu ff kijken hoe het met de carterontluchting zit.

whiskaszwaan (0), 14 jaar geleden

De carterontluchting is goed open...stelt ook niet veel voor bij een swift, dacht eerst even dat het ventieltje op het inlaatspruitstuk van de carterontluchting dicht zat maar dat is het niet.

whiskaszwaan (0), 14 jaar geleden

Iemand anders nog sugesties?

twiede (0), 14 jaar geleden

Heb je bij de montage van de nieuwe keerringen ook goed naar assen en keerringhuis gekeken?
Op de as zitten vaak loopgroeven van de keerring en in huis de- en montage beschadigingen.
Er bestaan wel middelen om dit te repareren (vliegtuigindustrie), maar zijn zeer prijzig en voor een
particulier moeilijk verkrijgbaar. Vaak moet ook de as worden uitgebouwd.

Andere trucs:

1-Haal de veerspiraal uit de nieuwe keerring en draai deze één à twee slagen verder in; meer spanning op de
rubberafichting.

2-Of, indien mogelijk, breng de keerring dieper of juist minder diep aan, zodat de nieuwe keerring op een
onbeschadigd stuk van de as staat. Het eerste punt kun je dan achterwege laten.

3-Maak voor de montage de as en omgeving goed schoon en droog.
As polijsten met zeer fijn schuurpapier (1200 of hoger) of polijstpasta.
Smeer de keerringlip en as in ieder geval met een smeermiddel in. NOOIT DROOG MONTEREN.
Keerring aanbrengen het liefst met hoogwaardig vet. Er zijn vetten die niet door olie of water opgelost worden.
Breng ook vet aan in de binnenkant van de keerring waar de veerspiraal zit.
Als de binnenkant van het keerringgat beschadigd is, kun je de op de beschadigde plaatsen een beetje
vloeibare pakking aanbrengen.
4-Keerring loodrecht op as monteren; vooral als je hem minder diep wilt monteren.

Zoals je leest, is keerringmontage nauwkeurig werk, dat schoon en netjes met voldoende kennis van zaken dient te gebeuren anders lekt het binnen de kortste keren weer zoals bij jou.

Ron.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.