close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto 2011: P0301 misfire cil. 1

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K10B, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Beste Suzuki specialisten.

Ik heb het volgende probleem en kom er niet uit.
Alto heeft de storing P0301 misfire cilinder 1. en komt steeds terug. Als je contact uit zet en auto opnieuw start is de storing weg. Even rijden schakelen naar 2e versnelling en storing komt weer terug.
Bougies, en bobine als eerste vervangen maar geen resultaat.
Injector van 1 cil. gewisseld met 2e cil. ook geen resultaat.
Hierop met een led-spanningzoeker bedrading van de injector en bobine gecontroleerd. deze hebben netjes signaal. Als de code P0301 actief is schakelt hij de injectie van cil. 1 uit en dit is ook zichtbaar met de led-spanningzoeker.
Kabelboom van de injectoren en bobine heeft nergens slijt/schuur plekken zichtbaar.,
Hierna alle luchtslangen, carter ventilatie, gasklep en EGR-klep gecontroleerd. EGR klep daarbij mechanisch buiten werking gezet om te kijken of dit de oorzaak was. maar probleem blijft zich voor doen.
Net voor dat de code er inkomt stottert de motor in lage toeren en springt de code er in waarop de injectie van 1 cil. wordt uitgeschakeld.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik begin zelf aan een defecte ECU te denken. De 2 stekker op de ECU waren trouwens netjes schoon en niet geoxideerd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet Jasper.

Geplaatst door

j_brandweer (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de compressie al gemeten?

MB 0
badge

7 jaar

Beste MB,
Bedankt voor je antwoord probleem is opgelost.
Omdat het een brandstof probleem betrof heb ik toch maar eens de bandstofpomp gedemonteerd.
Daarbij bleek er behoorlijk wat vocht in de tank te zitten om onverklaarbare reden.
Hele systeem schoon gemaakt nieuwe brandstof er in en auto rijd weer probleem loos.

j_brandweer 0
badge

7 jaar

Hoi

Ik heb t zelfde probleem met een K12B swift uit 2011.

Kun je verklaren waarom er alleen een foutcode op cilinder 1 komt door water in de tank ? Gr erik

9466 65
badge

8 maanden

mooi dat het opgelost is

MB 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.