close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto: Remschijven vervangen

Bouwjaar: 1988

Hoe de voorste naven te demonteren om de schijven te kunnen vervangen, speciaal gereedschap (poelietrekker) nodig?

Geplaatst door

Cor1795 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst grote moer aandrijfas verwijderen,dan komplete remklauw losnemen met 2 bouten M17, daarna met een slagtrekker naaf en remschijf demonteren, de rest wijst zich vanzelf.

gosse3817 0
badge

19 jaar

Bedankt voor de reacties, wil nu zelf een "poelietrekker" maken gebruik makend van 2 van de 4 bouten van de naaf, ben wel benieuwd welke draadsoort dit is, in ieder geval geen M10, mogelijk M10 fijne draad of 3/8". Wie weet hierop het antwoord ?

Cor1795 0

19 jaar

Ik denk M10x1.25

gosse3817 0
badge

19 jaar

Ben nu zo ver dat in nog de naaf moet verwijderen, dacht dit te kunnen doen door middel van een poelietrekker afgezet tegen de steekas maar die kun je er gewoon met de hand uithalen. Heb nu echt geen idee hoe dit in elkaar steekt. Zou iemand dit met een paar schetsen kunnen verduidelijken?

Cor1795 0

19 jaar

Naaf zit nog vast in de lagers, slagtrekker op wielbouten vastmaken, hierna met de slagtrekker naaf en remschijf verwijderen, hierna kun je de naaf van de remschijf losnemen met de 4 bouten sleutel 14mm.

gosse3817 0
badge

19 jaar

gosse, klopt het dat een slagtrekker een schuivend deel is met een bepaalde massa die ik via een tussenstuk bevestig aan de wielbouten en dan met een bepaalde kracht naar "buiten" schuif/sla? moet je overigens de wielophangong hier nog enigzins bij ondersteunen/vastzetten?

Cor1795 0

19 jaar

Wat je schrijft over de slagtrekker is helemaal correct.Wielophanging kan gewoon zo blijven.Naaf kan soms erg vastzitten in de lagers. Je kunt ook de komplete behuizing demonteren, maar dat is lastiger want dan moet je persen, en dan moet je de behuizing ondersteunen.succes

gosse3817 0
badge

19 jaar

Zo dat zit er op!
Strak advies gosse!

Cor1795 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.