Hoe de voorste naven te demonteren om de schijven te kunnen vervangen, speciaal gereedschap (poelietrekker) nodig?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst grote moer aandrijfas verwijderen,dan komplete remklauw losnemen met 2 bouten M17, daarna met een slagtrekker naaf en remschijf demonteren, de rest wijst zich vanzelf.
Bedankt voor de reacties, wil nu zelf een "poelietrekker" maken gebruik makend van 2 van de 4 bouten van de naaf, ben wel benieuwd welke draadsoort dit is, in ieder geval geen M10, mogelijk M10 fijne draad of 3/8". Wie weet hierop het antwoord ?
19 jaar
Ik denk M10x1.25
Ben nu zo ver dat in nog de naaf moet verwijderen, dacht dit te kunnen doen door middel van een poelietrekker afgezet tegen de steekas maar die kun je er gewoon met de hand uithalen. Heb nu echt geen idee hoe dit in elkaar steekt. Zou iemand dit met een paar schetsen kunnen verduidelijken?
19 jaar
Naaf zit nog vast in de lagers, slagtrekker op wielbouten vastmaken, hierna met de slagtrekker naaf en remschijf verwijderen, hierna kun je de naaf van de remschijf losnemen met de 4 bouten sleutel 14mm.
gosse, klopt het dat een slagtrekker een schuivend deel is met een bepaalde massa die ik via een tussenstuk bevestig aan de wielbouten en dan met een bepaalde kracht naar "buiten" schuif/sla? moet je overigens de wielophangong hier nog enigzins bij ondersteunen/vastzetten?
19 jaar
Wat je schrijft over de slagtrekker is helemaal correct.Wielophanging kan gewoon zo blijven.Naaf kan soms erg vastzitten in de lagers. Je kunt ook de komplete behuizing demonteren, maar dat is lastiger want dan moet je persen, en dan moet je de behuizing ondersteunen.succes
Zo dat zit er op!
Strak advies gosse!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar