Hallo,
Ik heb het probleem dat de auto schokt bij lage snelheid, 1e en 2e versnelling, voornamelijk onder de 30 kilometer per uur. Als je eenmaal rijdt is het weg, het probleem doet zich voor als ik bijvoorbeeld een rotonde oprij, met het gas los, in de 2, met gas loslaten schokt de auto dan al een beetje, en als je erna het gas weer indrukt hetzelfde. Je merkt het ook heel erg met bijvoorbeeld filerijden, of langzaam over een parkeerplaats rijden. Soms gaat het motorstoringslampje aan na het schokken, dan met de foutcodes P0300 P0301 P0302 P0303 en P0304 (cilinder misfires) . Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Bougies zijn goed, boubines, zijn voor zover meetbaar, ook goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn helaas nogal wat mogelijkheden voor deze foutcode.
Het zou een mengsel probleem kunnen zijn (veel te weinig of veel te veel brandstof).
De oorzaken: valse lucht, defecte/verouderde sensor, verkeerde brandstofdruk, vervuilde injectors, etc. etc.
Het lijkt me nog niet iets mechanisch (zals lekke klep of compressie verlies) omdat het op alle cylinders voorkomt.
Zonder verder onderzoek is het moeilijk om direct zo iets aan te wijzen.
Rijd er niet mee door, want dan loop je het risico op dure gevolgschades (lekke klep, defecte katalysator).
Hier had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik ging twijfelen omdat het bij hogere snelheden weg is.
7 jaar
Brandstofdruk is trouwens in orde, injectors ook. Welke sensoren zouden dit evt kunnen zijn?
7 jaar
Luchtmassa meter als die erop zit, anders map-sensor of lucht temperatuur sensor.
Lambda sensor in het uitlaatspruitstuk.
Mnegsel probleem is te zien als je rijdend gaat uitlezen en dan de fuel trims controleert.
Is er een probleem, dan verder zoeken bij de sensoren.
Indien het mengsel te rijk is, kan het ook nog de koelvloeistof temperatuur sensor zijn.
Het probleem is uiteindelijk opgelost.
De nokkenas van de uitlaatkant stond 1 tand verkeerd.
Waarschijnlijk is dit gekomen doordat de distributieketting een keer niet gespannen is geweest door verkoolde olie. (Spanner werkt op oliedruk)
Alsnog allemaal bedankt!
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Ignis of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar