Suzuki Ignis 2003: Starblokkering na losse accu wil niet uit

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M13A, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 61

Ik heb vandaag mijn koelsysteem hersteld van lekkage (hoop ik) en daarvoor was de auto de hele dag van de accu los gekoppeld. Maar nu blijft ie in de startblokkering hangen. Ik vraag mij ook af of ik wel een sleutel met code heb (heb er maar 1 bij deze tweede hands auto gekregen welke ik zelf helemaal opnieuw mocht opbouwen want het was de miskoop van de eeuw).

Iemand een idee hoe ik mijn auto nu gestart krijg? Hij staat in een gemeenschappelijke ruimte dus ik wil hem daar weg hebben. Los daarvan heb ik m hard nodig... Wie kan mij helpen?

Reacties z.s.m. welkom.
Vriendelijke groet,
Arno.

Arno Streekvos

Geplaatst door Arno Streekvos (5) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Ignis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 3 jaar geleden

Haal de accu min klem nog eens los voor een 10 minuten en zet hem er dan weer op kijk eens wat er dan gebeurt.

    Bedankt kaleido1. Auto staat elders, ik ga het morgenochtend proberen, maar ben bang dat het weinig zal uitmaken.

    Ik hoop niet dat ik een sensor op een rotplek ben vergeten 😕 - Arno Streekvos (5), 3 jaar geleden

Arno Streekvos (5), 3 jaar geleden

Helaas heeft het opnieuw van het contact halen niet geholpen.

Ik heb ook de ANWB er bij gehad en zij hebben de auto uit gelezen, maar kunnen niet bij de startonderbreker komen met hun stoftware. Vervolgens heb ik de Suzuki dealer gebeld en de medewerker welke alleen aanwezig was zei dat hij in 17 jaar nog nooit een Suzuki had gehad welke niet meer te starten was door een startonderbreker. Of ik de auto daar maar even heen liet slepen en dan zou het tussen een paar tientjes en honderden Euro's gaan kosten...

Ik kijk dus nog steeds uit naar een andere oplossing, maar als zelfs de ANWB het niet meer weet...?

check

Beste antwoord, geplaatst door ford3600 (0), 3 jaar geleden

waar heb je precies gewerkt om het koelsysteem te repareren zit nl onder het inlaat spruitstuk een massa punt is deze goed . massa kabels van accu goed controleren . bij het pedalenstel zit de stekker van de leesspoel deze wil wel beschadigen doordat je er met je schoenen tegenaan komt

    O jee, ik ben bang dat jij dicht bij de oplossing zit.
    Ik was al bang een sensor vergeten te zijn want er hangen 3 losse stekkers achter het inlaat spruitstuk en ik geloof dat het er maar 2 moesten zijn (voor optionele toevoegingen).
    Ik heb inderdaad het inlaat spruitstuk er af gehad want ik moest bij het thermostaathuis zijn en gezien jou opmerkingen weet je denk ik wel hoe lastig dat bij deze auto is?

    Dat massapunt kan dat veroorzaken dat de startonderbreker actief blijft? Is dat niet heel ver gezocht?
    Ik kwam een zwarte draad van naar schatting 2,5 kwadraat tegen en die heb ik weer vast gezet met het oogje door een korte M6 aan de linker zijkant van het inlaat spruitstuk (dynamo / bijrijders zijde). Natuurlijk heb ik het oog en het spruitstuk op die plek eerst ingesproken met WD40 en een doekje er langs gehaald. Bedoelde je dat massapunt of is er nog één?

    Ik zag gisteren toen ik onder de auto lag een klein dun zwart draadje met een kokerstekkertje (kabelschoentje in buisjes vorm) ergens dicht bij de radiateur hangen. Maar ik kon nergens een punt vinden waar deze aan gekoppeld moet zijn geweest. Ik ben daar in de buurt ook niet geweest.

    En wat je vertelt over die stekker bij de pedalen, ik heb wel enigszins aan de droomboom getrokken (niet met geweld, maar wel een beetje, dat ging per ongeluk). - Arno Streekvos (5), 3 jaar geleden

Arno Streekvos (5), 3 jaar geleden

Beste reageerders,

Het probleem is opgelost en jullie beider bijdragen hebben hier aan mee gewerkt.
Allereerst Ford3600.
Inderdaad was ik vergeten de massadraad aan het inlaad spruitstuk vast te zetten, deze hing er losjes aan.
Maar ook was ik de sensor links onder het thermostaathuis (vlak bij de waterpomp) vergeten. De stekker zat er nog niet in en ik snap nu ook waarom het motormanement steeds ging oplichten in het dashboard.
Weet jij toevallig waar die sensor van is?

Kaleido1 jij ook bedankt.
Nadat ik de sensor stekker had terug geplaatst en de massa vast gezet bleef het motormanagement oplichten en de motor onregelmatig lopen. Toen probeerde ik jou tiplossing, ik maakte de massapool van de accudraden een kwartier lang los.
Hierna startte de auto meteen en liep na een paar seconden weer als vanouds...

Bedankt beiden!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Ignis of stel zelf een nieuwe vraag.