Volgende probleem doet zich voor:
Suzuki Baleno 1.6 op LPG-G3. 300000 km.
Motor wordt tijdens het rijden te warm, stationair draaien blijft de temperatuurmeter in het midden.
Koppakking is vervangen. Cilinderkop is gevlakt. Thermosstaat is vervangen. Waterpomp lijkt mij niet defect, gezien het een waterpomp betreft met stalen schoepen betreft en het probleem zich niet voordoet bij stationair draaien.
Wie heeft een idee voor een oplossing?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deed het probleem zich ook al voor voordat de kop eraf ging?
Koelvin al gecontroleerd?
Koelvin draait. Lijkt alsof de koelvloeistof niet goed circuleert. Onderste koelslang blijft koud. Defecte waterpomp komt eigenlijk nooit voor (stalen schoepen). Naar mijn idee blijft of de radiateur of de waterpomp over.
hoe lang duurt het om die waterpomp te demonteren?
Probleem opgelost: radiateur verstopt.
Blijkbaar was de oorzaak de radiateur en het gevolg een koppakking. Waren de klepzetels nog prima? Dat verbaasd mij voor een Japanner
@ Marcel, mijn lpgBaleno 1.6 staat nu op 418000km zonder klepproblemen. Elke 15000 km klepstellen en er hoeft nooit veel aan gewijzigd.
Er zijn dus goede lpg jappanners.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar