Toyota Avensis: Avensis 2.4 automaat APK afgekeurd

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Vandaag moest mijn 4 jaar oude avensis met kmstand 85000 voor de APK.
Deze werd tot mijn verbazing afgekeurd, omdat er iets mis was met de achterwiel ophanging.
Het gaat om de bevestiging waarmee de caster van de achterwielen mee gesteld kan worden.
Ik vind dit Toyota onwaardig.
Wie heeft iets dergelijks al vaker gehoord?

musky

Geplaatst door musky (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Bavke (0) PRO, 16 jaar geleden

Kan kloppen, is bekend bij de Toyota dealers.
Bij de meeste auto's is dit tijdens een onderhoudsbeurt reeds vervangen IN de garantie periode.

Is de auto wel altijd bij de dealer in onderhoud geweest?

musky (0), 16 jaar geleden

Hallo Bavke.

Interessant wat jij weet te melden.
De auto is idd altijd bij de dealer in onderhoud geweest.
Daar doen ze echter of het zelden voorkomt.
Bestaat daar iets van dokumentatie over, of advies van Louwman?
Werd dit pas vervangen als het kapot was, of op voorhand, voordat er problemen kwamen.
Ik ben benieuwd naar je reactie.

BVD
Met vr.gr.
Berry

Bavke (0) PRO, 16 jaar geleden

Ben er niet voor 100% zeker van dat er een schrijven vanuit Toyota is geweest.
Wij hebben er in ieder geval behoorlijk wat vervangen.
Het is niet zo dat het preventief vervangen werd, alleen als het kapot was.

Zal eens een keer kijken of ik iets van dokumentatie kan vinden.

rene9558 (0) PRO, 16 jaar geleden

Er is een bulletin van.

musky (0), 16 jaar geleden

Hallo Rene

Wat moet ik me voorstellen omtrent dat bulletin.
Zegt het iets over kosten cq garantie.
Wil je en mag je mij dat laten weten?

BVD

Bert928GT (0), 15 jaar geleden

Als er een bulletin van is van waneer is dat dan? Wordt de boel dan gratis geregeld og niet? Ik doe sinds 2006 het onderhoud zelf en kom dus niet meer bij de dealer met mijn avensis 2.0 uit 2004.

Groet Bert928GT

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Als je het onderhoud zelf doet zal er wel niks te verhalen zijn.
Je auto moet dan toch bij een toyota erkende dealer in onderhoud zijn.
En onderhoud conform toyota richtlijnen gehad moeten hebben.

Bert928GT (0), 15 jaar geleden

Als het probleem in 2006 al bekend was dan hadden ze het toch toen moeten oplossen. Ik vind dat ik voor een Toyota wel veel storingen heb. De auto heeft nu 38000 kilometer gelopen (zelf nieuw gekocht) en ik heb al 2 nieuwe koplampen, af en toe een brandend motormanagment lampje, nu een brandend airbaglampje, snel cuppende achterbanden, bij warme start onregelmatige stationaire loop. Oja mijn achterklep gaat spontaan op slot terwijl de rest van de deuren gewoon open blijft.

Of gaat het bij Toyota nu net zoals bij bijv. Volkswagen met de gescheurde cylinderkoppen bij de 2.0 diesels. Alleen vervangen bij dealer onderhouden auto's en de rest heeft pech. Welnu ik beweer dat ik zelf dat onderhoud beter doe, ik vervang de remolie wel en niet zoals de dealer die hem wel op de rekening zet maar gewoon de oude laat zitten.

groet Bert92GT

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Bert928GT]Als het probleem in 2006 al bekend was dan hadden ze het toch toen moeten oplossen. Ik vind dat ik voor een Toyota wel veel storingen heb. De auto heeft nu 38000 kilometer gelopen (zelf nieuw gekocht) en ik heb al 2 nieuwe koplampen, af en toe een brandend motormanagment lampje, nu een brandend airbaglampje, snel cuppende achterbanden, bij warme start onregelmatige stationaire loop. Oja mijn achterklep gaat spontaan op slot terwijl de rest van de deuren gewoon open blijft.

Of gaat het bij Toyota nu net zoals bij bijv. Volkswagen met de gescheurde cylinderkoppen bij de 2.0 diesels. Alleen vervangen bij dealer onderhouden auto's en de rest heeft pech. Welnu ik beweer dat ik zelf dat onderhoud beter doe, ik vervang de remolie wel en niet zoals de dealer die hem wel op de rekening zet maar gewoon de oude laat zitten.

groet Bert92GT[/quote]
Dat laatste ligt aan de dealer Bert, daar kan toyota weinig aan doen..

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Ook toyota word er niet beter op.
Maar aan zo een jonge auto zelf onderhoud verrichten betekent vaak ook dat je de modificaties mis loopt.
Of updates aan mm.
Het is toch een beetje vragen om moeilijkheden.
Een auto is tegenwoordig meer dan alleen een paar bougietjes en een luchtfilter of een paar bandjes.
Ik doe het sowieso zelf al een aantal jaar niet meer, je maakt tegenwoordig zonder goede diagnose apparatuur vaak meer kapot dan dat je er aan repareert.
Maar ik ben het met je eens dat ook toyota niet meer is wat het geweest is, getuige de problemen met de 2.2d4d.
maar misschien zijn sommige problemen bij jouw al getackled door verschillende updates die jij mis gelopen hebt door er zelf aan te prutsen en zoek jij het nu mechanisch.

Bert928GT (0), 15 jaar geleden

Ik ben het niet met je eens. Toen mijn motormanagmentlampje brandde is het geheugen uitgelezen. De monteur begon met een vaag verhaal over buitenlandse benzine en heeft de boel gereset. Hij zei erbij dat deze fout ook zelf gereset kan worden door de accu even los te halen. Daar kan ik het dan mee doen.
Overigens als er fabrieksfouten in de software zitten dan heb je recht op gratis nieuwe ook al doe je het onderhoud zelf. Sterker nog, ik vind dat de dealer niet moet wachten op een beurt maar de klant zelf moet benaderen, de fout is immers door toyota gemaakt. Dit geldt ook voor fouten in de achterwielophanging en de koplampen, die bij dit type voorkomen. Aan de elektronika heb ik zelf (nog) niets gedaan. Nu moet eerst het geheugen uitgelezen worden.
Alleen storingen die een oorzaak kunnen zijn van verkeerd onderhoud zijn uiteraard voor eigen rekening.
Ik begrijp best waarom deze toyota veel minder goed is als mijn vorige exemplaren (Camry). Overal waar ik kijk naar de elektronika vind ik europese namen zoals Bosch en niet meer Nippon Denso oid. Dit betekent dat een Toyota elektronisch even (on)betrouwbaar is als elke willekeurige andere europese auto.
Het zal duidelijk zijn dat dit mijn laatste Toyota is. Overigens weet ik best wel iets van auto's , ik doe het onderhoud aan mijn Porsche ook zelf.

Groet Bert928GT

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Tegenwoordig bezuinigen autofabrikanten sterk in en op de productie, de rekening hiervan krijgen we allen achteraf......

Gr. paul

Bert928GT (0), 15 jaar geleden

Hallo Paul,

ik ben het helemaal met je eens. Ook Toyota test zijn auto's voor ze op de markt komen niet goed meer. Het aantal terugroepakties loopt de spuigaten uit. De betrouwbaarheid van de diesels bij Toyota is bedroevend. Als je de elektronika bekijkt zie ik alleen nog merken zoals BOSCH in mijn Toyota. Dat was vroeger zoiets als Nippon Denso oid en dat ging gewoon niet kapot. Sinds Toyota zijn auto's in europa bouwt zitten ze gwoon slechter in elkaar als vroeger. Tegenwoordig is bij een nieuw model de klant testrijder.

Groet Bert928GT

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Heren de topic is al een jaar oud. Het zal inmiddels opgelost zijn want de TS reageert nu ook niet.

Daarom: case [img]http://www.comicguide.net/images/smilies...[/img]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.