Toyota 0: distributie riem toyota picnic

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2ltr

ik heb een picnic uit 99 met een 2ltr benzine motor, hij gaat binnenkort over de 2 ton, en dan moet de distributie riem vervangen worden.

weet iemand of dat zelf te doen is of moet dit toch door een garage bedrijf gebeuren, en wat hiervan de kosten zijn.

hoe belangrijk is de termijn waarin ik dit laat doen?
ik weet dat je bij Ford niet te lang moet doorrijden met een riem die aan vervanging toe is, vanwege breuk. terwijl bij Opel dit veel minder een probleem is.

en bij sommige motors zou er geen schade zijn aan de moter bij breuk en bij andere wel, hoe zit dat bij deze motor

bas416

Geplaatst door bas416 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

VINK (0) PRO, 17 jaar geleden

Je kan het zelf doen als je technisch bent onderricht
Kijk verder bij masterbase hoe je tewerk moet gaan

saabske96 (0), 17 jaar geleden

Als het klopt heb je de 3sfe motor die ook in de carina E lag. Bij deze motor raken de keppen de cylinder niet als de riem breekt.
Er is wel ruimte om de riem zelf te vervangen, er zijn ook werkplaatshandboeken voor deze motor.

post767 (0), 17 jaar geleden

bij de 2c diesel motor kan het ook geen schade geven wanneer de riem breekt toch?

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Volgens mij heeft elke dieselmotor schade als de riem breekt. Vanwege de hoge compressie moeten de zuigers wel bij de kleppen komen.

Bij een benzine motor met enkele nokkenas is de riem volgens mij makkelijker te vervangen dan bij een dieselmotor. Een dieselmotor heeft meestal meer looprollen en er moeten 3 dingen op tijd blijven staan.

saabske96 (0), 17 jaar geleden

De 2c heeft dacht ik wel een serieus probleem als de riem breekt. Voor 340 euro had ik destijds de riem en versnellingsbakolie laten vervangen en de kleppen laten controleren bij een toyota dealer.

post767 (0), 17 jaar geleden

dacht altijd dat de 2c omdat hij hydrolische klepstoters heeft hier geen problemen mee had???

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Hydraulisch of niet, heeft er niets mee te maken, het gaat om de constructie, hoever gaan de zuigers omhoog, en hoe diep komen de kleppen.

Meestal bij een Diesel ligt dit heel krap, dus vandaar grote kans op schade.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota 0 of stel zelf een nieuwe vraag.