close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Picnic: Toyota Picnic zonder compressie

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG

Na een ciliderkop revisie 16 kleppen 2nw zetels en een nieuwe stalen
koppakking en 1200km verder met caravan een doffe plof ben ik tot
stilstand gekomen
Totaal geen compressie meer
Tandriem is heel
geen olie of water lekkage
Ontsteking is goed
Wie O wie kan mij een goede raad of op lossing geven
Alvast bedankt voor de reaktie
Vr groet Cees

Geplaatst door

kratel (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=kratel]Na een ciliderkop revisie 16 kleppen 2nw zetels en een nieuwe stalen
koppakking en 1200km verder met caravan een doffe plof ben ik tot
stilstand gekomen
Totaal geen compressie meer
Tandriem is heel
geen olie of water lekkage
Ontsteking is goed
Wie O wie kan mij een goede raad of op lossing geven
Alvast bedankt voor de reaktie
Vr groet Cees[/quote]

kratel 0

18 jaar

Totaal geen compressie meer zou wijzen op kleppen die er de brui aan hebben gegeven.

Is de distributieriem niet over de tanden heen geschoten? zo ja dan kleppen stuk als het meezit, anders ook nog zuigerbeschadigingen.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

kratel, dit is een vreemd verhaal.
De motor in de picnic is een vrijloper, dit wil zeggen dat de distributieriem nomaliter kan breken of verspringen, zonder dat de kleppen worden geraakt. Ik ben het dus eens met cor1822 dat de distributieriem als eerste moet worden gecontroleerd of deze nog heel is en op tijd staat. Ik zeg expres normaliter, omdat ik niet weet of de kop gevlakt is bij de revisie.
Hoe kom je aan de wetenschap dat er totaal geen kompressie is ? Gemeten met kompressiemeter ?

Verder ben ik van mening dat als je een motor of cijlinderkop laat reviseren je er op z'n minst garantie op hebt.

ronnie34 0

18 jaar

Cor 1882
Ronnie 34
Bedankt voor jullie snelle reactie
Mijn auto staat nu nog in noord frankrijk en word binnen 10 dagen opgehaald samen met de caravan
Distrie riem is nog heel
Bij het starten geheel geen weerstand dus geen compresie
De franse dealer wist op dat moment ook geen raad
Garage is momenteel met vakantie en kan nu geen garantie claimen maar het vertrouwen is ook geheel weg
Ga nu naar een Toyota dealer
Groetjes Cees

kratel 0

18 jaar

Aangetekende brief naar garage bedrijf/huisadres met claim op garantie, en de papieren bewaren van de garage uit Frankrijk, voor de claim.
Eerst die garantie claimen en de garage de kans geven het probleem op te lossen, naar een ander kun je nog altijd.
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Na een repatrieering uit noord frankrijk naar de dealer gebracht
Konklusie was een gebrokken inlaat nokkenas
Dit komt nooit voor aldus de dealer (alleen mij) helaas

Groetjes Cees

kratel 0

18 jaar

Doen wat Cor1822 adviseert. Het komt ook zeer zelden voor dat een nokkenas breekt bij Toyota, mits deze bij revisie-werkzaamheden aan de cijlinderkop is behandelt zoals hij behandelt moet worden.
Het ziet er naar uit dat de nokkenas bij in- of uitbouw tijdens het reviseren van de kop is beschadigd, met breuk van de as tot gevolg.
Ik zou zeer zeker de garage aansprakelijk stellen die de kop heeft gereviseerd. En dat voor alle geleden schade.

ronnie34 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Picnic of stel zelf een nieuwe vraag.