Na het vervangen van de koppeling met druklager en drukgroep kraakt het koppelingspedaal binnen in de auto. De bediening is hydraulisch, wat zou de oorzaak kunnen zijn? En is het eenvoudig met wat vet oid op te lossen?
De veer aan het pedaal is al losgehaald echter zonder resultaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het pedaal gaat wel duidelijk soepeler dan met de oude drukgroep.
Niemand een idee?
18 jaar
ik ken zo'n toyota niet, maar als deze toyota een zelfstellende koppelingskabel heeft, zit hier zeker het probleem..
vervangen is dan de enige remedie.
Hallo Arie, het probleem is dat de koppeling net is vervangen en aan de hydraulische bediening dan niets hoeft te gebeuren aangezien deze buiten de bak zit (zelde werking als de avensis 2.0td). De koppelingscylinder die direct aan het pedaal zit kraakt maar onder de kap is niets te horen. Aangezien de bediening nu wel veel soepeler is zou een ander krachtenveld in de overbrenging de oorzaak van het kraken kunnen zijn??
18 jaar
ik heb het met andere soorten autos al vaak mee gemaakt en dan binnen in de auto even het pendaal schanier en de bij behorende veren even goed in spuiten in de siliconespray en het was over.
probeer het is maar pas wel op de de rubbers waar je je voeten op zet niet spekglat worden.
gr tijne
18 jaar
Ik zal eens aan de gang gaan met WD 40. Bedankt voor de tip.
18 jaar
wd40 is een een soort van kruipolie, silconenspray is meer geschikt voor kraken en piepen.
wd 40 is trouwens ook een hele goede ontvetter voor b.v motorfiets kettings etc etc...
inderdaad..... daarom beter siliconen of teflon spray te gebruiken..
O, het is dus zeker niet geschikt om zomaar overal op te sprayen. Ik zal een siliconen-olie(spray) of teflonspray gaan gebruiken.
18 jaar
wd40 is superspul, werkt ook prima waar het voor bedoelt is, maar voor piepjes en kraakjes is siliconen of teflon beter.
Het stopte ook altijd tijdelijk het piepen van de multiribriem. Maar er staat op dat het ook een smeermiddel is vandaar dat ik het in gedachte had voor het pedaal. Waar gebruik jij het normaal voor Arie?
18 jaar
dat wd 40 het piepen van multieriemen stopt klopt enigzins, er zit grafiet in... maar teveel is ook weer niet goed..
ik gebruik het voor het smeren van portier sloten, als contactspray en ook vaak als ontvetter en natuurlijk als kruipolie als iets goed vast zit.
de smerende werking van wd 40 is zeker minimaal... daar is het ook niet echt geschikt voor.(wat ze wel beloven trouwens)
het werkt ook prima als contact spray wcp.
wcp... zou ik je mail adres mogen? heb een paar vragen aan jou.
de mijne staat bij mijn profiel..
De siliconenspray heeft zijn werk gedaan, de kraak is er uit! Bedankt voor de tips.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Picnic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar