close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Picnic: zonnebloemolie?

Bouwjaar: 1998

Hallo,
heeft iemand goede ervaringen met het mengen van diesel met zonnebloemolie turbo diesel motor 2.2 Picnic
Je hoort verschillende verhalen, maar het schijnt te kunnen,

Geplaatst door

westerhof (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet aan beginnen, is slecht voor de brandstofpomp.
Loopt de boel kapot is het verkeerde zuinigheid geweest.

primera p11 0

19 jaar

voor een diesel van voor 2003 schrijft toyota niet meer dan 5% biodiesel toevoegen

RENE9516 0
badge

19 jaar

idd niet meer dan 5% toevoegen als de auto electronica heeft

Eigenlijk alleen oudere auto's kun je 50/50 mengen

Battle 0

18 jaar

dus ook auto's van 1998

flow 0

18 jaar

Bij een revisiebedrijf hebben ze het me met klem afgeraden bij mijn 2,2td uit febr 1998.

saabske96 0

18 jaar

Jongens, wat een gedoe om 3 duppies te besparen!.
Je denkt dat je er beter van word, maar als de boel kapot draait ben je een veelvoud kwijt van wat het je opgelevert heeft.
Gewoon niet aan beginnen.

primera p11 0

18 jaar

[quote=westerhof]Hallo,
heeft iemand goede ervaringen met het mengen van diesel met zonnebloemolie turbo diesel motor 2.2 Picnic
Je hoort verschillende verhalen, maar het schijnt te kunnen,[/quote]
gewoon proberen.... hupsaké gooi vol die tank, nadien even melden hoe het is afgelopen... ben vooral nieuwschierig wat het heeft opgelevert.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Ja Paul, een hoop ellende maar dat zal je hier niet horen.
Als er morgen een geinponem gaat vertellen dat tie water bij de benzine mengt en dan langer met een liter rijd zijn er hele hordes die het gaan proberen en erin geloven.
Als ze een keer fiks af moeten tikken omdat de boel vervuilt is of kapot gelopen dan zijn ze gelijk genezen.
Zoals ik al zei: een hoop gedoe om 3 duppies te besparen!.
Dat bijmengen moet je vooral in de winter doen, dan kun je lachen.
En dan moet je er weer benzine bijmengen om het spul vloeibaar te krijgen.
Dan rij je op 3 brandstoffen , tel uit je winst!.

primera p11 0

18 jaar

precies....

er zijn altijd mensen die proberen opnieuw het wiel uit te vinden.... ''PRACHTIG'' die verhalen.. ik zie die stumpers wel eens staan bij de buurtsuper met een kar vol loempia olie... ze zijn er schatrijk van geworden... ze stralen het zelfs uit...

en maar sabbelen maar vooral veel martelen..... het zweet staat ze voor de kop, en dat om 3,- euro :) en daarna gaan ze met de hele familie langs de macdrive 35,- staan te verbrassen..

''echte nederlanders''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

de afgewerkte olie van de chinees is gratis paul

benn32 0
badge

18 jaar

Jongens,

De man stelde een vraag en verdiend antwoord.
Hij verdient het zeker niet om afgez,,, te worden.

Ik kan hem vertellen dat er site's zijn waarop hier redelijk diep op ingegaan word.bv www.ppo.nu ofzoiets
Dat 10% bijmengen bij "alle" auto's goed gaat.
Dat tot 30% meestal goed gaat en daarboven moet je rekening houden met aanpassingen.En dat sommige merken er beter tegen kunnen als andere.
kortom nazoeken.Heeft te maken met het soort dieselpomp geloof ik.
Veel gebruikers melden dat de auto er beter op loopt als op diesel bij de pomp.
Dat het een heel gedoe is en ik inderdaad de verdienste niet op vind wegen tegen de lasten.Overigens word de slaolie en zonnebloemolie van de aldi hier vaak voor gebruikt.

Verder valt me in dit soort discussies meestal op dat er tegenstanders en voorstanders zijn. Dat het heel moeilijk is onderbouwde meningen te vinden.
Je vind niet gauw reacties van mensen die problemen hadden met het bijmengen en zelfs dan moet je je nog afvragen in hoeverre deze problemen er toch waren geweest als ze op gewone diesel hadden gereden.
Kortom, vorm je eigen mening door op internet te zoeken en ervaring op te doen.Maar bedenk wel dat hoe moderner de auto hoe kleiner de percentages toevoeging/winst en hoe groter het risico omdat de afstelling steeds nauwkeuriger word afgestemd op diesel.

Hopelijk heb ik je hier een stukje mee op weg geholpen tot het vormen van een eigen mening en ervaring.

wimpie1 0

18 jaar

gewoon tanken aan de pomp wim.... jij weet toch ook wel dat dieselmotoren gemaakt zijn voor diesel.. en daar dan ook diesel in moet.... en je weet zonnebloemolie is geen diesel... ''dat praat jij niet uit de wereld'' waarom dan toch doen????

en zeg nou eens eerlijk wim.... hoeveel heb jij er nou mee verdient? guttegut wim..... je moet wel op zwart zaad zitten wil je dit in je hoofd halen.... je zult maar om 5,- euro verlegen zitten! dan gaat een mens toch hele gekke dingen doen..

''toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

diesel kost 1,- aan de pomp.
slaolie kost 59 cent de liter.

voordeel van 41 cent, per liter.

als der een tank is van 50 liter, en je mengt 50/50 wat bij een golf 2 diesel prima kan. dan is je voordeel 25x0,41=10,25 per tankbeurt.
zo rij ik al een half jaar met een golfje 2 diesel, iedere week een volle tank.
scheelt mij dus maandelijks 41,-

de ouwe golf kost in de aanschaf niet meer dan 250 euro met een nieuw apk'tje,en zolang ie het zo doet mag die blijven.

tja, wat moet ik der dan nog van zeggen........ik lag me rot met die loempiaolie.

p.s bij de groothandel is het te koop in 20 liter vaatjes, scheelt een boel lege flessen.

weet niet of je daarvoor op zwart zaad moet zitten, omdat in je hoofd te halen.

tis een kwestie van verder kijken dan je neus lang is, maar als je dat niet kunt houd het helaas op......

arie549 0
badge

18 jaar

Herr Diesel ontwikkelde de eerste Diesel motor voor pinda olie Paul :D
In de H200 rijdt ik nu meer dan 1 1/2 jaar op een mix van zonnebloem/slaolie met diesel, zomer 50/50% winters 70% diesel en 30 mix.

Alles geheel op mijn eigen risico, en niet zeuren als het fout gaat.
Maar EERST goed jezelf informeren over deze materie, en je innerlijke opbouw ( dieselpomp, pakkingen etc) van je auto.

Gaat me niet om de besparing, gaat me als protest tegen de exorbitante belastingen op autorijden...
Enne, wat aceton door de mix, 0.15% is de geur ook bijna weg.

Nogmaals, als je dit wilt gaan doen is het geheel op eigen risico.

Groeten,

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

een oud golfje... daar noem je wat. loopt het stuk... jammer maar helaas, dan is er weinig verloren ''toch''

maar hier wordt gesproken over een moderne diesel... van 98....

daarbij geldt kijken dan je neus lang is, maar als je dat niet DOET houd het helaas op...... ''die houd er letterlijk mee op''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=Cor1822]Herr Diesel ontwikkelde de eerste Diesel motor voor pinda olie Paul :D
In de H200 rijdt ik nu meer dan 1 1/2 jaar op een mix van zonnebloem/slaolie met diesel, zomer 50/50% winters 70% diesel en 30 mix.

Alles geheel op mijn eigen risico, en niet zeuren als het fout gaat.
Maar EERST goed jezelf informeren over deze materie, en je innerlijke opbouw ( dieselpomp, pakkingen etc) van je auto.

Gaat me niet om de besparing, gaat me als protest tegen de exorbitante belastingen op autorijden...
Enne, wat aceton door de mix, 0.15% is de geur ook bijna weg.

Nogmaals, als je dit wilt gaan doen is het geheel op eigen risico.

Groeten,

Cor[/quote]
kijk en dit vind ik een rieel denken en ook antwoordt.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

GEEN Shell Vpower tanken scheelt OOK al gauw zo'n eurootje of 6 per tank........ En NOG m,eer wanneer je bij een TANGO o zo tankt.

Santa 0

18 jaar

Idd Cor, als mensen het toch willen proberen kunnen ze jouw adviezen ter harte nemen.
Jij hebt er tenminste over nagedacht en het uit geplozen.

primera p11 0

18 jaar

Santa, jij zou toch moeten weten dat je niets zomaar kado krijgt :-) Houd goed het verbruik van je auto bij als je goedkope brandstof tankt. Het kan zomaar zijn dat de goedkope brandstof een stuk duurder in gebruik is. Ik heb daar al de nodige negatieve ervaringen mee. Gelukkig kom ik bijna dagelijks langs een extreem goedkope Shell Express.

Nico8119 0

18 jaar

Het mixen van zonnebloem olie en diesel in een daarvoor geschikte motor/pomp geeft maar een klein negatief extra verbruik te zien met mixen omdat de zonnebloem olie een iets lagere energetische waarde heeft, lees minder energie.

Voordeel is dat er minder roet ontwikkeld wordt en minder NoX wordt uitgestoten, samen met een afgesloten EGR klep bij die auto's waar dat mogelijk is en eventueel een alternatieve carterventilate traject buiten het luchtfilter om kan een schoon inlaat traject worden bereikt.

In MIJN geval met de H200 bus van Hyundai reed ik ongeveer 1: 9 met de standaard situatie, nu 1:10.5 met bovengenoemde veranderingen.
De besparing is terug te voeren on de afgesloten EGR klep en alternatieve carter ventilatie, tevens een gering maar merkbare invloed van de 0.15% aceton.

Nogmaals, een en ander GEHEEL voor EIGEN risico uit te proberen, mijn visie staat hierboven wel vermeld.

Met de ervaringen die ik de laatste jaren met deze auto heb opgedaan kan ik voor mij concluderen dat deze voorzichtige combinatie bij mij werkt.

Een andere auto, of type/merk auto zul je zelf de achtergrond info moeten opzoeken, ik ben daar de nodige weken mee bezig geweest, o.a. www.fmso.de

Voor het (bijna) volledig op zonnebloem olie te rijden zul je een 2 tank system moeten laten inbouwen zie de vrachtwagens van Mac Donalds die op hun eigen afgewerkte en weer opgewerkte frituurvet rijden.

Is de besparing de moeite waar van de extra werkzaamheden? niet echt, een paar honderd euro in mijn geval, maar ik mag dan graag experimenteren, en de toegevoegde waarde van mijn in fiee nietszeggende protest is voor mijn ego toch goed :D

Een ieder moet voor hemzelf beslissen OF hij/zij eraan wil beginnen, en maak je de keuze tot experimenteren, dan EERST gedegen onderzoek in de materie en je auto doen.

Ik ver/beoordeel niemand als hij/zij er wel/niet aan wil beginnen, het is je eigen keus, en er zijn hier genoeg Professionals welke je kunnen voorlichten.

Groeten,

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Duidelijker kan het niet, Cor!

Santa 0

18 jaar

Ik heb reeds met een inca 260.000 km afgelegd op zonnebloem olie en wel te verstaan 100%
En geen enkel probleem ondervonden

fritsdiesel 0

17 jaar

Hulde!

Elk probleem kent wel een uitzondering........

Er zijn ZELFS Kadettjes-E en óudere Astra's die NIET roesten, maar dat zegt NIETS over de roestONgevoeligheid van deze wagens!

Santa 0

17 jaar

Prachtig allemaal! Weet niet wat voor auto dit is, maar heb laatst al een brandstofpomp moeten vervangen van een gebruiker van deze pipo brandstof......die zit met een winst van 200 euro en een verlies van 500 euro. Dus voorlopig moet ie weer 2 jaar rijden om weer op winst te staan.........dat wil zeggen......als er niet weer een pomp sneuvelt.........
........en o ja, en hopen dat ie ook niet heel toevallig aangehouden word door de douane!

Wat is wijsheid?

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

"Ik bespaar sinds 2 dagen 50% op ALLES!

(Ik geef nu slechts de helft uit van wat ik voorheen uitgaf...!)"

Santa 0

17 jaar

waarom zo negatief
er rijden in brasil autos op 100% biodiesel en methyl alcohol
dus waar om die man niet
en cor 1822
kan jij me effe wat uitleggen
ik heb 15 jaart n transport bedrijf gehad
deden alles om te besparen op brandstof kosten
400 ltr per dag bij 1 op 2
maar waarom hebben ze bij
man
daf
scania
volvo
renault
en noem maar op
zoveel miljoenen in ontwikkeling en aanpassing voor het rijden op bio diesel gestokenals je er zo mee kunt rijden
en waarom heffen ze nog geen belasting op slaolie
of schaffen die op diesel af
kan je de biefstuk ook in de diesel bakken
is tocht zelfde (volgens je verhaal dan)

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Antwoord op : CARS&MOTORS

Ik weet dat er nu in nederland een vrachtauto op diesel en gas rijd,bij wijze van proef.

Besparing 7 euro cent per kilometer. Als een vrachtauto gemiddeld 1 mil. kilometers rijdt, dan is de besparing snel 70.000 euro

Als dit systeem op de nederlandse markt komt , volgt het systeem ook voor personenauto's

Vrachtauto's verstoken meer brandstof per kilometer, dus de besparing bij personenauto's zal meer dan 7 eurocent per kilometer wezen.


Ik weet ook dat juist SCANIA en DAF dit in nederland tegen willen houden ,en waarom is me een raadsel.
Mischien weet iemand anders dit?

Allemaal succes met de olie !! :P

Battle 0

17 jaar

dat er een vracht auto op gas en diesel rijdt is al oud
auto gas de distribiteur van gas reed 15 jaar geleden hier al mee
dit is geflopt door de hoge ombouw en andere bijkomende kosten
en in amsterdam rijden de stads bussen al jaren op lpg en aardgas
maar ook dit is waarschijnlijk een flop
en scania en daf waren de eersten in nederland die dit geexpirimenteerd hebben
maar de kosten voor alles en de beschikbaarheid van voldoende brandstof is hetgrootste probleem
de firma hulshof uit amsterdam en daar naast een aantal geselecteerde part rijden op bio diesel
de part is niet echt bekend maar de firma heft als bijkomend probleem dat ze door de aanpassing(en) niet zondermeer op normale diesel kunnen rijden
dus dit is toch een probleempje
en als je met slaolie gesnapt wordt kan je over de periode dat de auto tenaam staat accsijns bijbetalen en de bijbehorende boete
0.07 cent per km over 20k per jaar a .65 € cent per liter
wat een enorme besparing
1 X per jaar een pomp €1600
bij elke grote rit deverstuivers verwisselen
en 3 X per jaar vervangena €75

ja ik ga ook op slaolie rijden
die besparing lijkt wel wat
en als t duurder is aan kosten en baten kan ik hier op de site een collecte houden????

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=Santa]"Ik bespaar sinds 2 dagen 50% op ALLES!

(Ik geef nu slechts de helft uit van wat ik voorheen uitgaf...!)"[/quote]
Doe dan gewoon hetzelfde als ouwe Santa, Jerry....!

Santa 0

17 jaar

gewoon dom houden
gek worden of de idioot uithangen
of de combinatie
de 2e ben ik volgens sommigen al

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Deze motor is geen moderne diesel hoor!
gewoone degelijke klasieke pompvertuiver 8 klepper diesel! zeer geschikt dus, en
laten nou net de brandstofpompen van toyota goed tegen sla olie kunnen! maar als het mis gaat is het ook gelijk n heel duur grapje!

Mijn broertje rijd nu met een toyota diesel ruim 60.000 km op een mix 50/50 zonder een probleem, zowel in de zomer als winter!

een vriend rijd met een mercedes 300td w123 uit 1978 op mn 70/30 en dat al bijna 3 jaar en 120.000 km bij 1/10 is dat wel een besparing van 5 a 6 duizend euro over 3 jaar! daar koop hij wel 5 pompen van als het nodig mocht zijn!

het kan dus wel! maar weet dat je een risico neemt!

denk dat het risico alleen de gok waard is als je veel km maakt en idd acceton toevoegen voor de geur, anders rijdt het niet lekker hoor, net een patat kraam, zeer opvallend!

post767 0

17 jaar

Er rijden een paar vrachtauto's rond van Mac Donalds welke op de frituurolie rijden van de vestigingen van Mac Donalds.

Dat bespaart ook, is millieuvriendelijker ook.

Van Jerry:
en cor 1822
kan jij me effe wat uitleggen
ik heb 15 jaart n transport bedrijf gehad
deden alles om te besparen op brandstof kosten
400 ltr per dag bij 1 op 2
maar waarom hebben ze bij
man
daf
scania
volvo
renault
en noem maar op
zoveel miljoenen in ontwikkeling en aanpassing voor het rijden op bio diesel gestokenals je er zo mee kunt rijden
en waarom heffen ze nog geen belasting op slaolie
of schaffen die op diesel af
kan je de biefstuk ook in de diesel bakken
is tocht zelfde (volgens je verhaal dan)

De opgewerkte frituurolie moet eerst gereinigd worden en veresterd om de glycerine eruit te halen.
Met zonnebloemolie van een goede kwaliteit en de juiste pomp is dat niet nodig, er rijden ondertussen veel auto's rond met tonnen op deze brandstof gereden, zie de link van me naar www.fmso.de die ik al eerder gaf.

Vergeet niet dat een 2.5 td motortje als in mijn H200 heel wat anders is als een blok uit een vrachtauto, ik heb daar zelf jaren mee gereden....

Heb je de prijs van de slaolie al gezien in de supermarkten? deze is in 2 jaar tijd van 49 eurocent gestegen tot 99 eurocent, en niet omdat de oogst minder is of omdat we opeens zoveel meer in zonnebloem olie bakken....

In het begin zei ik al dat de eerste dieselmotoren zijn ontwikkeld voor pindaolie, zodat de boeren niet afhankelijk waren voor dure brandstof.
In zeeschepen lopen deze motoren op zware stookolie voorverwarmd en wel, ik heb in Zwolle als fitter/lasser deze zien worden gebouwd, tot 50.000 pk...

Ook diesel, maar met totaal andere brandstof gevoed als wij tanken bij de pomp.

Ondertussen rijdt ik 50.000 km al op deze mix.

Uiteraard voor eigen risico, maar het blok en pomp doen het prima, zeker voor een H200 met 135.000 op de teller.

Cor1822 0
badge

17 jaar

[quote=Cor1822]Heb je de prijs van de slaolie al gezien in de supermarkten? deze is in 2 jaar tijd van 49 eurocent gestegen tot 99 eurocent, en niet omdat de oogst minder is of omdat we opeens zoveel meer in zonnebloem olie bakken....[/quote]
En dan 5 a 6000 euro besparen......????

Hahahaha!

Baron von Münchhaussen had ook van zulke verhalen.......!!!

Wat ik dus bedoel te zeggen is: wie rekent wie nu rijk????

Santa 0

17 jaar

[quote=Santa][quote=Cor1822]Heb je de prijs van de slaolie al gezien in de supermarkten? deze is in 2 jaar tijd van 49 eurocent gestegen tot 99 eurocent, en niet omdat de oogst minder is of omdat we opeens zoveel meer in zonnebloem olie bakken....[/quote]
En dan 5 a 6000 euro besparen......????

Hahahaha!

Baron von Münchhaussen had ook van zulke verhalen.......!!!

Wat ik dus bedoel te zeggen is: wie rekent wie nu rijk????[/quote]
Kwestie van slim inkopen. Bij diverse horeca groothandels kun je blikken kopen van 5 tot 25 liter en dan is het zeker goedkoper.

Nico8119 0

17 jaar

vandaag in t AD
patat aardappels tegen dump prijzen maar de patat wordt niet goedkoper
ik weet waarom
er zit belastin en extra aczijns op de frituur olie
dus blijf mixen en de patat wordt €10 per portie en de aardappel boer gaat failliet door een bodem prijs van € 1 per ton
en mn vrouw zei dat de olie tegen woordig duurder is als de diesel
wil ze morgen mn patat en biefstuk in de diesel gaanbakken?
wel met glycerine om de smmak te verdoeselen
anders stink ik zo uit mn gaffel met die diesel

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=Nico8119][quote=Santa][quote=Cor1822]Heb je de prijs van de slaolie al gezien in de supermarkten? deze is in 2 jaar tijd van 49 eurocent gestegen tot 99 eurocent, en niet omdat de oogst minder is of omdat we opeens zoveel meer in zonnebloem olie bakken....[/quote]
En dan 5 a 6000 euro besparen......????

Hahahaha!

Baron von Münchhaussen had ook van zulke verhalen.......!!!

Wat ik dus bedoel te zeggen is: wie rekent wie nu rijk????[/quote]
Kwestie van slim inkopen. Bij diverse horeca groothandels kun je blikken kopen van 5 tot 25 liter en dan is het zeker goedkoper.[/quote]
jaaaha! maar dan krijg je geen zegels....

P. Kelder 0
badge

17 jaar

zegels en spaarpunten..............die betaal je al jaaaaaaaaaaaaaren zelf.....die zijn doodleuk doorberekend in de literprijs.....hoezo sparen voor gratis leuke kado's...

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=Santa][quote=Cor1822]Heb je de prijs van de slaolie al gezien in de supermarkten? deze is in 2 jaar tijd van 49 eurocent gestegen tot 99 eurocent, en niet omdat de oogst minder is of omdat we opeens zoveel meer in zonnebloem olie bakken....[/quote]
En dan 5 a 6000 euro besparen......????

Hahahaha!

Baron von Münchhaussen had ook van zulke verhalen.......!!!

Wat ik dus bedoel te zeggen is: wie rekent wie nu rijk????[/quote]
*********************************************************


Ik heb het noooit over 5 a 6000 euro besparen gehad .............

Inderdaad is de olie duurder geworden voor de normale consument, in Bulk is deze goedkoper te krijgen.
In Frankrijk vorig jaar per bidon van 5 liter nog voor onder de 60 eurocent/liter.

Voor besparing hoef ik het niet te doen, het gaat om experimenteren, minder roetuitstoot, beter lopend motortje, en zonder dat er iemand experimenteerd lopen wij allemaal achter de grote olie maatschappijen aan.


Iedereen vond het maar niks toen ik begon over het afsluiten van de EGR klep, dat was maar niks, de fabrikant zou dat niet voor niks hebben gemonteerd etc.

Tot ik de echte reden van die klep vertelde, liep iedereeen maar achter het verhaal aan wat de fabrikant vertelde, of maakte zich er niet druk om.

Was de Diesel motor uitgevonden zonder mensen die graag iets nieuws bedenken of experimenteren?
Dachutnie he....


Over de experimenten van mij met alle waarschuwingen daarbij staat nu wel genoeg op dit forum, het is voor een ieder vrij om te beslissen wat hij/zij ermee gaat doen.

Het laatste wat ik kwijt wil is een nadenker, Het gebruik van zonnebloem en andere soortgelijke olie heeft een veel lagere roetuitstoot tot gevolg.
Vreemd dat onze regering dan alles probeert dit te ontmoedigen, alleen als het toegevoegd word en volledig belast in diesel mag het......

Dus belastingcentjes zijn dan toch belangrijker als het millieu.

P.S.

Voor Jerry,
In die 50.000 km geen verstuivers gewisseld, geen pomp vervangen noch enige andere kosten/reparatie gehad aan motor of brandstofsysteem.
Met alle andere experimenten is mijn verbruik gedaald van 1:9 tot 1:10.5, bij een iets lagere brandstofprijs.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

zit ik zondag nog steeds met die patat

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder][quote=Nico8119][quote=Santa]
En dan 5 a 6000 euro besparen......????

Hahahaha!

Baron von Münchhaussen had ook van zulke verhalen.......!!!

Wat ik dus bedoel te zeggen is: wie rekent wie nu rijk????[/quote]
Kwestie van slim inkopen. Bij diverse horeca groothandels kun je blikken kopen van 5 tot 25 liter en dan is het zeker goedkoper.[/quote]
jaaaha! maar dan krijg je geen zegels.... die wil ik niet missen, het enige waar ik nog aan mag likken.......[/quote]
Het was maar een grapje van onze Paulus. Hij spaart wel maar geen zegels. En likken doet ie ook aan alles.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

[quote=post767]een vriend rijd met een mercedes 300td w123 uit 1978 op mn 70/30 en dat al bijna 3 jaar en 120.000 km bij 1/10 is dat wel een besparing van 5 a 6 duizend euro over 3 jaar! daar koop hij wel 5 pompen van als het nodig mocht zijn![/quote]
Cor,

ik bedoelde ook niet dat JIJ het over 5 a 6000 euro besparing had......

;)

Santa 0

17 jaar

moet ie toch veel chinezen af voor zo n bulk frituur olie
1 op 10
200 km in de week ophalen
ja da tikt an

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Mag ik ook nog even?

Onlangs met een vriend 100% slaolie in zijn Mercedes uit 1988 gegoten. Wat een heerlijke popcornlucht!! Rijdt prima!

De slaolie is een stuk dikker en de druk die daardoor in de brandstofleidingen ontstond perste een brandstofslangetje eraf. Slangetjes beter vastgezet, en geen probleem meer.

De slaolie heeft een reinigende werking op het brandstofsysteem en na de eerste paar keren zaten de filters verstopt met afzetting die losgeweekt was. De afzetting kwam van de diesel sinds 1988 getankt was. Nadien alles schoon.

FRC

Kirrikirril 0

17 jaar

we krijgen nacht vorst
- 35

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

we krijgen nacht vorst
- 35
Doen we er wat benzine bij :D

Cor1822 0
badge

17 jaar

weer een jaar extra rijden met nieuwe pomp
winst - benzine
k blijf wel diesel tanken
acceton
benzine
pf
2 uur inkopen om 1 uur te rijden
alles bijmengen om de lucht te verdoeselen
benzine om te zorgen dat ie met vorst aanslaat
toevoeging tegen slijtage
verdunner tegen aankoeken
pfffff
wor al moe bij gedagte aaan alle extra handelingen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Maar JIJ kent Cor dan ook nog niet, Jerry...... ;)

Santa 0

17 jaar

denk dat k op hbo ga rijden
€¼0,25 per ltr en kan zo gebrikt worden

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]denk dat k op hbo ga rijden
€¼0,25 per ltr en kan zo gebrikt worden[/quote]
Hele Beste Olie?

sytze 0
badge

17 jaar

Ach ach,
Het is toch gewoon gaaf dat het kan!?

Kijk even op www.elsbett.com of http://www.diesel-therm.de/

maar misschien hebben jullie dat ook al gedaan.

FRC

Kirrikirril 0

17 jaar

Huis Brand Olie ??

sjaak10918 0
badge

17 jaar

[quote=Kirrikirril]Ach ach, Het is toch gewoon gaaf dat het kan!?[/quote]
"Elsbett Ombouwtechnologie - Personenauto's
Geschiktheid van het voertuig voor ombouw

IN PRINCIPE zijn bijna alle diesel personenauto’s om te bouwen, onafhankelijk van het huidige inspuitsysteem. Dit betreft voertuigen met indirect ingespoten dieselmotoren, traditionele directe inspuiting (TDI), directe inspuiting met pomp/verstuivers (PDI) en Common Rail injectie (CDI, HDI etc.). De meest voorkomende uitzonderingen zijn de motoren uitgerust met roterende brandstofpomp van de merken CAV, Lucas, Stanadyne, RotoDiesel en Delphi. Deze zijn bouwtechnisch en functioneel niet geschikt voor plantaardige olie. Voertuigen van het PSA concern (Citroen, Peugeot), Renault en ook enkele Fiat modellen met PSA dieselmotoren, die uitgerust zijn met het filtersysteem FAP, zijn niet geschikt om om te bouwen".

Let dus op de eerste 2 woordjes...
Deze 2 "onschuldige" woordjes IN PRINCIPE hebben al voor heel wat ellende gezorgd!
't Is dus ECHT NIET allemaal goud wat er blinkt.........

En ZO probeer ik dus maar weer eens duidelijk te maken dat het "elkaar naar de snavel kwetteren" (= slechts willen luisteren naar wat men wil horen en bevestiging zoeken van wat men hoopt...) voor flinke financiele verrassingen kan zorgen.

Roepen dat het allemaal "wel ff kan" blijkt dus TOCH NIET ZO te zijn.....

Santa 0

17 jaar

resurg santa
das t gebrek

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

voor mij als technieker wil ik hier één antwoord aan toevoegen! De pic-nic (waar het hem hier toch over gaat!)
is door de constructeur gebouwd voor diesel, niet alleen motorisch maar alle andere aspecten zijn voor diesel voorzien, als wij dit gaan wijzigen zijn we verkeerd bezig,dan zal nooit het totale rendement van de motor behaald worden! Dat je met rode mazout kan rijden en met gelijk welke slaolie kan ik aannemen! maar ben er stellig van overtuigd dat je bijlange niet het aantal kilometers haalt dan iemand zoals ik(rijd met wat de constructeur voorschrijft).Met andere woorden! wijk je af van hetgene waarvoor de motor gebouwd is wijk je ook af naar zijn levenduur! En daar kan je mijn inziens totaal niet onderuit!!!!
ik heb al verschillende toyota's die op gas rijden een deftige ingreep mogen geven(waarom? niet voorzien door de constructeur!) en daar tegenover staat dat ik al toyota's zag welke de voorgeschreven brandstof gebruiken 400000 km haalden zonder ernstige shade(die met gas halen geen 200000 hoor!

ednael 0
badge

17 jaar

Hoi Edneal,

Je zegt dat zo logisch dat ik je alleen daarom al gelijk zou moeten geven. maar...
Het is toch zo dat in het buitenland de garages voor dit soort ombouw werkzaamheden in grote getallen te vinden zijn.
Het is zelfs zo dat wanneer je (in duitsland) je (jonge) auto van het VW concern bij een vw/audi/skoda werkplaats laat ombouwen, je gewoon je garantie behoudt.
De warmte-energie die toch verloren gaat wordt nog gebruikt om de plantaardige olie dezelfde viscositeit te geven als diesel. Daar verlies je dus geen energie.
De plantaardige olie heeft een iets lagere calorische waarde dan diesel, maar de smering is beter dus daar schijn je in praktijk niets van te merken met verbruik.
In plantaardige olie zitten wel wat vezeltjes e.d en dat zou slecht kunnen zijn voor de injectoren. Bij Mazda (garage Loven) in Heerlen vervangt men die om die reden voor andere exemplaren. Ik rij zelf een Mazda 626 en heb een prijsopgaaf van deze garage voor een uitgebreide ombouw. De prijs is niet mals. 2900 euro, terwijl de 'de do it yourself' kit die zij gebruiken voor 800 euro te bestellen is op www.elsbett.com. (maar dat is dan exclusief nieuwe injectoren en langere gloeistiften).
Verder vervangt men bij bovenstaande dealer ook alle brandstof slangen voor een type dat tegen zowel slaolie als diesel kan.

groet,

FRC

Kirrikirril 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Picnic of stel zelf een nieuwe vraag.