Beste lezer,
De auto is laatst door de ANWB gekeurd en er bleek een cylinder met erg lage compressiewaarde te zijn (8, 11, 12 en 13). De auto heeft 140KKm gereden.
Ik heb nog garantie op de auto en de dealer wil eerst mbv een toevoeging aan de benzine een tank op benzine laten rijden en kijken of zo de zuigerveren zijn 'los te weken' en de compressie (misshcien) weer op een normale waarde te krijgen.
Is dat een goede oplossing of zit ik dan binnenkort waarschijnlijk weer met hetzelfde euvel, maar dan buiten de garantie ?
Is verder een olieverbruik van 1 lit op 10KKm veel ? Ik vind eigenlijk dat ik toch zonder olie bijvullen tussen 2 beurten zou moeten kunnen overbruggen ? Is dit een bekend camry 'probleem' ?
Met vriendelijke groet,
Eric Komen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen camryprobleem wel een gasprobleem. Gezien de km stand kan er wel een koprevisie aankomen. DUre hobby, gelukkig heb je nog garantie anders had je beter een camry op benzine kunnen kopen.
Paul
Beste Eric
Het zelfde probleem heb ik ook gehad met mijn toyota avensis
de klepzittingen zijn ingebrand en daardoor heb je compressie
verlies.
In mijn geval al na 95000 km. De oplossing is nieuwe kleppen en
klepzittingen. Wees blij dat je nog garantie hebt.
met vriendelijke groet
Klaas-Dirk de Vos
Ik zie het niet meteen als een gasprobleem.
Ik heb mijn Camry nu 6 jaar. Nieuw gekocht. Meteen op gas (G3). Nu 275.000 km gereden. Nog nooit een probleem met compressie gehad. Olie verversen doe ik om de 15.000 km. Bijvullen tussendoor is ook nog nooit nodig geweest.
20 jaar
Beste Paul, Klaas-Dirk en Zwerius,
Bedankt voor de informatie, ik heb nog wel hoop dat het goed gaat komen.
De auto is een ex-lease auto, dus ik denk dat de vorige berijder misschien niet zo zuinig op de auto is geweest als zou kunnen.
Ik zal in ieder geval nog wel melden hoe het verder verloopt.
Is het trouwens verstandiger om in een keer alle kleppen+zittigen te laten vervangen (kan ik dat misschien uit voorzorg doen voor de andere 3 cylinders op eigen kosten), of is alleen de cylinder met een compressie van 8 nodig ?
Eric
20 jaar
Alles moet tegelijk, volgende maand kan de boel weer los.
Gezien de km stand zal het hard nodig zijn, de blokken zelf lopen heel veel kilometers zonder problemen. Kleppenproblemen komen puur door LPG. Dit vergeet men vaak in te calculeren bij de kostprijsberekening en dus loont gasrijden minder dan vaak wordt gezegd.
Olieverbruik is overigens normaal.
Paul
Hallo,
Nou, ik heb er bij de dealer naast gestaan en nu meten de cylinders 13, 15, 15.5 en 15 bar (in de tussentijd is er niet aan de auto gesleuteld). Zijn dit wel normale waarden ?
Bij de ANWB kan ik wel een herkeuring (a E 50) laten doen, maar het verschil tussen 8 (anwb) en 13 bar (dealer) lijkt me belachelijk groot. Loopt een automotor met 8 bar nog mooi stationair trouwens ?
Ik vind het trouwens wel slecht dat een 6 jaar nieuwere auto met 100 KKm minder op de teller zo veel meer olie verbruikt dan m'n 12 jaar oude mazda 626, die meer dan 15 KKm per liter haalde.
Met vriendelijke groet,
Eric Komen
20 jaar
De auto is nu bij een andere dealer geweest en de compressie is gelukkig wel goed, de ANWB meet toch op een andere manier kennelijk.
Eric
20 jaar
Hierbij nog even een update:
Ik heb er inmiddels 492.000 km opzitten met mijn Camry uit 1998. Alles op LPG (behalve enkele duizenden kilometers tijdens enkele vakanties).
Bij ca 420.000 km is de kop gereviseerd. Viel me eigenlijk nog best mee. Ongeveer 1.700,- bij een revisiebedrijf.
De toyotadealer was er een stuk duurder mee...
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Camry of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar