Toyota Corolla: Remschijven

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb een Toyota Corolla van 2005 met een kilometerstand van ongeveer 60.000 km.
Nu moest er bij de grote beurt de remschijven en remblokken vervangen worden.
Volgens de garage kwam dit bij dit type veel voor omdat de remschijven van zachtere kwaliteit zijn.

Zijn er hier nog meer mensen die hier mee te maken hebben gehad??

Misschien ten overvloed, ik heb een rustige rijstijl en de helft van de kilometers zijn op de tolwegen
gemaakt.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Anton

Ton56

Geplaatst door Ton56 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

daandc (0) PRO, 14 jaar geleden

Kan heel goed waarschijnelijk europeesche productie ...... bosch troep zit hier op .... anders had er denso op gezeten (jap toyota) .

Dit is te zien in je chassis nr beginletters dit herleid naar land van productie .

grt daan

Ton56 (0), 14 jaar geleden

Heb even gekeken en chassisnr. begint met een J .

gr, Anton

demonteur (0) PRO, 14 jaar geleden

J=Japan

Zijn de schijven te dun geworden of zijn ze vervormd of zit er roest aan? Misschien kunnen ze wel afgedraaid worden en kunnen ze nog even mee.

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Bij 60.000km al remschijven vervangen van een jap?.
Is dit een toyota dealer?.

Ton56 (0), 14 jaar geleden

Het is een toyota dealer en ik moet eerlijk zeggen dat ze de reparaties altijd goed uitvoeren.
Ze hadden misschien nog even meegekunt, maar ze zaten al onder de minium dikte.
Konden in ieder geval niet meer tot de volgende beurt.
Men vertelde dat het vrij normaal was op die km stand met de nieuwere auto´s, dit door de veranderde materialen ( voorheen asbest ) van remmen.
Maar ja, ik weet het ook niet met de nieuwere auto´s.
Voorheen waren de remschijven goed voor tussen de 120.000 en 200.000 km, maar dat kun je nu dus wel vergeten.
Maar misschien is Toyota inderdaad wel niet meer wat het geweest is.

Mijn zoon heeft een Auris die nu een jaar oud is en men zei al dat het daar ook veel bij voorkwam op die km stand.

Ik zou wel eens willen weten of andere merken dit ook hebben.

Ze zijn er wel achter.

gr. Anton

primera p11 (0), 14 jaar geleden

ik rij een verso van 2002 en daar zitten nog steeds de originele schijven op (150.000km).

allin (0), 14 jaar geleden

Ik heb een Corolla van 2003 met nu motormanagment storing zie bericht P0420.
Maar ik heb ook deze remschijf/blok problemen. zoals gezegd in 2003 aangeschaft waarna in 2005 na 28000km ( onder garantie), 2007 na 50000km en 2009 na 78000km de remschijven/blokken voor zijn vervangen. Die van achter zijn ook dit jaar vervangen.
De oorzaak zou komen door het rijden in stadsverkeer en de zachte materiaal van de schijven ipv asbest. Volgens het boekje gaan ze zo'n 30000km mee. Al met al een behoorlijke kostenpost voor een Toyota vind ik.
Gek vind ik het wel dat niet meer mensen dit melden en ook niet bij de Autoweeksite.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Asbest wordt al op zijn minst al 15 jaar (als het al geen 20 jaar is) niet meer gebruikt in remblokken.
Leuk sprookje om het snelle slijten uit te legen.

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Oldford, men bedoelt,dat het feit DAT er geen asbest meer gebruikt wordt,mogelijk verklaart waarom remschijven sneller slijten.
Mogelijk,maar het kan ook zijn, dat de materiaalkeuze van de schijven een rol speelt.
Feit is, dat de laatste tijd veel klachten gehoord worden van abnormaal snel slijtende schijven en dat komt echt niet alleen bij Toyota voor.

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Er zal wel goedkope zooi gemonteerd worden en de klant sturen ze met een flut verhaal het riet in.
Ik doe zo beetje alles verkeerd met remmen,maar ik heb nog nooit gedoe gehad met de remmen.
Maar ik gebruik ze ook waar ze voor gebruikt en dat is flink remmen en niet dat gepoets met het afremmen op de koppeling.
Misschien is dat het wel,ik ben er niet echt zuinig mee,flink doortrappen,als de vrouw rijd is tie bij de kerk 2 straten verderop al warm,af en toe hard doorhalen in de versnellingen,het blijft gewoon heel.
Tenminste,de jappen die ik nu riid,de europese merken hadden er wel iets meer moeite mee.

cobus klus (0), 14 jaar geleden

het komt wel bekent voor met rem schijven van toyota
zelf heb ik een avensis bij 151000 km zijn er nieuwe schijven rondom op gegaan en nu bij 195000 begint het gezeur weer dat de schijven dun beginnen te worden
wat is dat toch, ze zijn niet afgedraait oid is het gewoon een slechte kwaliteit of moet ik gewoon door rijden en maaling hebben aan de 24 mm min dikte die toyota voorschrijft

Mausx (0), 14 jaar geleden

Schijven slijten tegenwoordig sneller omdat van ze iets zachter materiaal gemaakt worden.
daar tegenover worden de blokken harder gemaakt. ipv asbest word er tegenwoordig aluminium en koperslijpsel in verwerkt om de hitte kwijt te kunnen.
kon je vroeger 5 of 6 setjes remblokken op 1 set schijven wegremmen, is dat nu 2 of 3 geworden.

die zachtere schijven worden gemaakt omdat de blokken harder zijn. heeft te maken met de wrijvingscoöfficient (betere grip).

Oftewel, dit alles is verzonnen om sneller te kunnen stoppen. het kost wat maar dan heb je ook wat.

Want een nieuwe auto remt nou eenmaal beter dan een oude. komt niet alleen door de ontwikkeling van de remmen maar ook door de ontwikkeling van de gebruikte materialen.

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Het slijt sneller omdat het goedkoper moet,er word gewoon meer zooi gemonteerd.
Een goede set remschijven gaat gewoon 200.000km of meer mee.
De primera die ik had waren de remschijven na 250.000km nog origineel,dus het kan wel.
Het is gewoon een kwaliteits aspekt.

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Vaak begint het gedonder net na de garantieperiode.
En de garage kan en wil dan meestal niets meer doen onder garantie of coulance omdat importeur en fabriek de poot doorgaans stijf houden.
Dit gedrag staat op gespannen voet met de nieuwe wetgeving, die zegt, dat als iets abnormaal snel defect of versleten is, de leverancier zich niet achter de regels van de fabrieksgarantie mag verschuilen.
De dagelijkse praktijk leert, dat ze dat toch doen.

Mausx (0), 14 jaar geleden

Het ligt er ook maar net aan hoe er mee gereden word. Jij zult waarschijlijk niet al te veel remmen primera p11.
want die goede set remschijven kun je ook gewoon met 90.000 wegslijten hoor, als je maar de hele dag op de rem staat. daar zie je er genoeg van op de weg.
komt mede omdat hete schijven ook harder slijten dan koude.

een gemiddeld set remblokken bijvoorbeeld gaan 30.000km mee. ik zit nu op 50.000km en de blokken zijn net 4mm afgesleten.

allin (0), 14 jaar geleden

conclusie is omdat ik vooral stadsverkeer rij en daarbij veel moet afremmen, de schijven harder slijten en eerder vervangen moeten dan als je op de snelweg zit.
zijn er ( kleine) auto's die minder last hebben hiervan?

Siem Bijman (140) PRO, 14 jaar geleden

Als je nu gewoon een foto'tje plaatst kunnen we beoordelen of dit misschien een poging is om omzet te halen of dat het uit veiligheidsoverweging is. Anders blijven we discussieren vrees ik tot alle meningen zijn langsgekomen.

allin (0), 14 jaar geleden

Bedoel je foto van de remschijven? Dat gaat nu niet meer omdat ze vervangen zijn dit jaar.

cobus klus (0), 14 jaar geleden

het is geen eindeloze discussie maar ik zit schijnbaar al bijna aan de min dikte van 24 mm die toyota voorschrijft
maar mijn vraag is, is dat iets waar je meedoor kan rijden of MOET vervangen
dat wil nog wel eens bestreden worden

Mausx (0), 14 jaar geleden

Als je onder de 24mm komt (merk en type afhankelijk, aannemend dat dit voor jouw auto van toepassing is) dan mogen er geen nieuwe blokken gemonteerd worden.
zijn de blokken nog niet helemaal op, dan kun je deze wel nog op remmen op schijven die rondom 24mm zitten.

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

tsja, zonder bewijs (foto) voor ons hier niet te beoordelen. 60000km zou best kunnen, materialen zijn idd veranderd. Toch zou ik de vraag om willen keren:

Zou het prettig zijn dat je dealer of garage jou de weg weer opstuurt met remmen waar ie niet achter staat. Of waardoor je 15000km later wel problemen hebt? of schade aan klauwen, abs systeem etc? Wanneer een auto wordt aangeboden voor een beurt en de remmen zijn zozo, dan vervang je die, geen discussie over mogelijk. Ik zelf bewaar het oude materiaal om de klant te laten zien. En mensen die wel 200000 km met een set schijven rijden, hebben a mazzel over de goede kwaliteit materiaal, b een heel behoudende remstijl/rijstijl.

gr

Peco Power

allin (0), 14 jaar geleden

Ik weet niet of doorrijden zo handig kan zijn, want bij mij was het echt een verschrikkelijk hard slepend geluid niet gewooon een piep.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.