Ik heb het slangetje boven de turbo losgehaalt hier staat vacuum op. De vacuum klep heb ik door gemeten met een multi meter op de ohm stand volgens mijn boekje van olvinga moet ik hier tussen de 14 en 20 ohm meten maar mijn meter geeft niets aan. De stekker van de klep geeft ca 6 volt aan volgens boekje moet ik hier accu spanning meten.
Probleem is dat hij tussen de 100 en 120 in nood programma gaat.
Nu heb ik veel erover gelezen in dit forum de een zegt spuit kruipolie in de klepje van de turbo heb ik gedaan maar geen resultaat. Nou wie weet er wat ik nu kan en moet doen.
KM stand ca 265000
Gr. Rachid
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi,
ze bedoelen in het turbohuis, daar wat kruippolie inspuiten.
paul,
Moet ik daarvoor de buis naar het luchtfilterhuis demonteren en dan op de schoep spuiten, dit had ik ook al gedaan.
Vanochtend heb ik een paar km gereden, doortrekken in de versnelling en als hij in nood ging opnieuw starten en weer in de toeren dat heb ik een paar keer herhaald tijdens het rijden op de snelweg vervolgens ging hij niet in nood. Heb toen 140/150 km gehaalt zonder nood. Zoud ie schoep ernstig vervuild zijn.
De pomp stond een paar maanden niet op tijd en starten naarmate het kouder werd heel moeilijk als hij aansloeg kwam er een partij witte rook uit. Inmiddels heb ik hem versteld hoefde hem maar een millimeter te kantelen nu start hij als een zonnetje in koud als warm. Nou dit allemaal heeft alfgespeelt is het mogelijk dat de kat zwaar vervuilt is ?
Rachid
20 jaar
hoi.
yes.. probeer dat maar eens,
paul,
Bekend probleem bij de goljes3 110pk: de vastzittende turbo schoepen. Als het dit is zit er weinig anders op dan vervangen..
20 jaar
Wat vast zit kan ook weer los of niet anders zouden ze vervormt moeten zijn. Heb gisteren avond weer m40 tussen de schoepen gespoten. Vanochtend er mee gereden had geloof ik maar een noodloop gemaakt daarna ging het goed klom naar de 140 km en kon nog verder.
20 jaar
hoi,
dan weet je waar het probleem zit. jeak
paul,
Hoi, P. Kelder waarom geef jij altijd zo een kort antwoord ljkt wel een robot ha ha. Nee maar is wel fijner als je er iets uitgebreid op in ging. maar toch bedankt.
gr. Rachid
20 jaar
hoi, jeak.
vaak kun je van een kort verhaal geen heel boek schijven.
maar een beetje auto-techneut die begrijpt je met een half woord
ik bedoelde jeak dat jou probleem doet vermoeden dat het weleens de turbo zou kunnen zijn,
paul,
Zoals in mijn andere topics is het probleem verholpen.
En wordt ik met de dag wijzer van de TDi's.
Heb ook inmiddels VAGCOM officiël gekocht voor CANbus.
En blijf nog altijd leren.
GR. Rachid
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar