Volkswagen Golf: 110pk afn Vacuumklep voor de turbo controleren?

Bouwjaar: 1997

Ik heb het slangetje boven de turbo losgehaalt hier staat vacuum op. De vacuum klep heb ik door gemeten met een multi meter op de ohm stand volgens mijn boekje van olvinga moet ik hier tussen de 14 en 20 ohm meten maar mijn meter geeft niets aan. De stekker van de klep geeft ca 6 volt aan volgens boekje moet ik hier accu spanning meten.

Probleem is dat hij tussen de 100 en 120 in nood programma gaat.
Nu heb ik veel erover gelezen in dit forum de een zegt spuit kruipolie in de klepje van de turbo heb ik gedaan maar geen resultaat. Nou wie weet er wat ik nu kan en moet doen.

KM stand ca 265000
Gr. Rachid

Jeak5224

Geplaatst door Jeak5224 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


ze bedoelen in het turbohuis, daar wat kruippolie inspuiten.


paul,

Jeak5224 (0), 19 jaar geleden

Moet ik daarvoor de buis naar het luchtfilterhuis demonteren en dan op de schoep spuiten, dit had ik ook al gedaan.
Vanochtend heb ik een paar km gereden, doortrekken in de versnelling en als hij in nood ging opnieuw starten en weer in de toeren dat heb ik een paar keer herhaald tijdens het rijden op de snelweg vervolgens ging hij niet in nood. Heb toen 140/150 km gehaalt zonder nood. Zoud ie schoep ernstig vervuild zijn.

De pomp stond een paar maanden niet op tijd en starten naarmate het kouder werd heel moeilijk als hij aansloeg kwam er een partij witte rook uit. Inmiddels heb ik hem versteld hoefde hem maar een millimeter te kantelen nu start hij als een zonnetje in koud als warm. Nou dit allemaal heeft alfgespeelt is het mogelijk dat de kat zwaar vervuilt is ?

Rachid

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi.


yes.. probeer dat maar eens,



paul,

ruudgolf (0), 19 jaar geleden

Bekend probleem bij de goljes3 110pk: de vastzittende turbo schoepen. Als het dit is zit er weinig anders op dan vervangen..

Jeak5224 (0), 19 jaar geleden

Wat vast zit kan ook weer los of niet anders zouden ze vervormt moeten zijn. Heb gisteren avond weer m40 tussen de schoepen gespoten. Vanochtend er mee gereden had geloof ik maar een noodloop gemaakt daarna ging het goed klom naar de 140 km en kon nog verder.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


dan weet je waar het probleem zit. jeak



paul,

Jeak5224 (0), 19 jaar geleden

Hoi, P. Kelder waarom geef jij altijd zo een kort antwoord ljkt wel een robot ha ha. Nee maar is wel fijner als je er iets uitgebreid op in ging. maar toch bedankt.

gr. Rachid

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, jeak.



vaak kun je van een kort verhaal geen heel boek schijven.

maar een beetje auto-techneut die begrijpt je met een half woord


ik bedoelde jeak dat jou probleem doet vermoeden dat het weleens de turbo zou kunnen zijn,


paul,

jeak (0), 16 jaar geleden

Zoals in mijn andere topics is het probleem verholpen.
En wordt ik met de dag wijzer van de TDi's.

Heb ook inmiddels VAGCOM officiël gekocht voor CANbus.

En blijf nog altijd leren.

GR. Rachid

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.