Volkswagen GOLF: 1.6 FSI schokt vaak bij stationeer en rond de 2000 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: BAD, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 81

Hallo,

Ik heb 5 maanden geleden een VW golf 4 1.6 FSI gekocht. Vanaf het begin af aan heb ik last van schokken in de motor als hij stationair loopt en ook als ik in de 4e versnelling rijd en de toeren rond de 2000 zit.

Het valt me op dat als ik stil sta voor bijv. een stoplicht dat hij in het begin heel netjes loopt, na een tijdje hoor ik een verandering in het geluid van de motor. Hier zie ik het verbruik van 0,8L per 100 km naar 0,5L per 100km schieten. Na een paar seconden schiet het weer terug en hoor je de motor ook weer perfect lopen. Ook is het vreemd dat dan mijn rem pedaal een stukje zakt als die ingetrapt is

Ook wat ik gemerkt heb is als ik de LMM loskoppel dat de auto dit niet doet en beter presteert dan als deze vast zit. Na deze vervangen te hebben dacht ik het probleem opgelost had, dit is echter niet zo.

Ook heb ik gezien dat er een slang loopt van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger met daar tussen de map sensor. Deze heb ik ook schoongemaakt maar dat haalde niks uit.

Ik heb de auto 2x uit laten lezen bij de VW dealer maar hun konden geen fout vinden en zeiden dat de auto goed was.

Ik sta met mijn handen in het haar, ik weet het nu echt niet meer. Dus ik vraag u HELP!!!!!!!

Kevindeg

Geplaatst door Kevindeg (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

HansM6 (0), 7 jaar geleden

Ik zou(niet bij de dealer) een 4gastest laten doen(10 a 15 euro) om te kijken of ik wel de juiste verbrandingswaarden heb. Is dat niet het geval dan kun je naar vacuum lekken gaan zoeken met remmenreiniger, kijken of de uitlaat wel goed gasdicht is, lambawaarden controleren door specifiek uit te lezen ingezoomd op de lambdasensor en kijken of je waarde variatie hebt.(dit moet je dan ook al kunnen zien op de uitdraai van de 4gas tester) <1 of >1 dan is je mengsel te rijk of te arm. Ik zou ook even het luchtinlaat circuit van het gasklephuis demonteren om te kijken of je gasklephuis niet vies is. Op die positie kijken is indicatief, het gaat om de viezigheid onder het kapje aan de onderkant. Als je bij naderen tot stilstand/bij stoppen een inzakkend toerental hebt die even instabiel is alvorens die weer terug komt naar 900/1000 toeren dan kan dit een indicatie zijn van een vies gasklephuis. Bougietips controleren. etc

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.