close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf cabrio: 16v ingebouwd maar is zeer traag ???????????????

Bouwjaar: 1996

motor is uit een golf 3 gekomen reed perfect overgezet in een golf 3 cabrio tevens een spagetti spruitstuk gemonteerd maar is niet vooruit te branden is zeer traag en komt moeilijk op toeren terwijl hij goed liep in de vorige auto alles is overgezet bedrading brandstofpomp enz wie weet wat er aan de hand is???????????

Geplaatst door

barry828 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welk type motor is het? en zat de spagettie er al voordien op of is dat nu gebeurt!

Mvg, Jan

type ABF en het spruitstuk is bij de overbouw erop gezet

barry828 0

20 jaar

De mogelijkheid is aanwezig dat het uitlaatspruitstuk wellicht de boosdoender kan zijn,welk type en merk spruitstuk is het?
Heb je de warme lucht voorziening afgesloten in het filter,dan zal de motor ook slecht oppakken indien deze koud is. Ik ben zelf in het bezit van dit type auto en heb het een en ander al meegemaakt met genoemde 2.0 16 v ABF motor.

tot bericht,
Jan

merk is supersprint warme lucht voorziening is niet afgesloten hebben ze pas gemaakt

barry828 0

20 jaar

Geef eens meer info wat het probleem is inhouden ect.

merk is supersprint warme lucht voorziening is niet afgesloten hebben ze pas gemaakt

barry828 0

20 jaar

Geef eens meer info wat het probleem is inhouden ect.

merk is supersprint warme lucht voorziening is niet afgesloten hebben ze pas gemaakt

barry828 0

20 jaar

motor loopt stationair heel mooi maar trekt zeer slecht op en trekt ook niet door het lijkt wel een 1.6 zo sloom als ie is in zijn drie krijg ik hem geeneens het rode gebied in dat duurt zo lang dat ik maar gestopt ben

barry828 0

20 jaar

Is de rest van het uitlaatsysteem ook aangepast?

Hans4037 0
badge

20 jaar

kat van de 2.0 liter is er gewoon opgezet en de rest van de dempers ook alles van die 2.0

barry828 0

20 jaar

Hoe staat het met de uitlaat druk aan de achterzijde van de pijp, bij stationair lopen moet er onregelmatige druk verschillen voelbaar zijn.en de kat zit die niet verstopt en is die ook over gezet van de vorige auto.
























En het inlaat systeem hoort dat ook bij die motor?

Hans4037 0
badge

20 jaar

daar dacht ik ook aan dat het aan de kat zou liggen maar die is prima in orde zit dus niet verstopt

barry828 0

20 jaar

Toch denk ik dat het uitlaatspruitstuk geen goed heeft gedaan.

ik heb dus de complete motor over gezet alleen heb ik er een spagetti bij geplaatst maar het lijkt me zo sterk dat het daar aan ligt hij zou juist beter moeten lopen daar mee een stuk sneller

barry828 0

20 jaar

Dat ben ik ook met jouw eens maar een andere verklaring op het spruitstuk na heb ik op dit moment nog niet,of je moet met nog meer info komen.

ik heb er ook een nieuwe distributie snaar op gezet merk teken op de kruk as staat boven aan bij het streepje en het merk teken op de nokken as staat ook op het merk teken boven aan dus mag aan nemen dat het goed staat zo ik heb de motor ook uit gelezen en geeft geen storing aan

barry828 0

20 jaar

Dit is info waar ik wat mee kan, zeer waarschijnlijk heb je de nokken assen niet goed op de merktekens gezet na het spannen van de spanrol.Heb je na het plaatsen van de riem de volle ontstekings ronden gemaakt zodat alles weer op de merktekens staat en de rotor op cylinder I. Zo niet dan ben je daardoor veel vermogen kwijt of de zuigers kunnen de kleppen zelfs raken in dit geval.Een nokkenas die een graad verkeerd staat zal bij het uitlezen geen foutmelding geven.

ik heb de motor 3 keer in het rond gedraait hij kwam telkens weer goed op zijn tekens en ook de rotor staat gericht op cilinder 1 ik heb dit alles na het rijden nog eens na gekenen en dan staat alles nog goed ik weet echt niet meer waar ik nog na moet kijken

barry828 0

20 jaar

Nogmaals indien alles op de merktekens staat volgens jouw dan zou die nu goed gelopen hebben.Doe de proef nog eens op de soms en kijk nog eens of alle tekens gelijk staan in de volgorder vanaf de eerste cylinder.(Let op dit is belangrijk)de nokkenassen tekens van de tandwielen waarop de ketting loopt moeten nu op gelijke hoogte liggen van de deeling dan staat de boel goed,in verhouding met de andere genoemde tekens.

Veel succes laat nog eens horen hoe het is gegaan!













oké ik ga alles nog eens na lopen zal er uit eindelijk wel uit komen bedankt voor je advies en als ik er uit ben zal ik het je via deze weg zeker laten weten oke jan je hoort van me en nogmaals dank bye bye

barry828 0

20 jaar

Barry mischien was je het al weer vergeten maar hoe is het gegaan met het motorvermogen is het al weer terug en waar lag het aan??

Mvg, Jan

nee ben het niet vergeten we zijn er nog niet uit we weten dat de brandstofdruk te laag is maar we zijn de oorzaak nog aan het zoeken zodra ik het precies weet hoor je het van me als je weinig gas geeft gaat de auto als een speer als je volgas geeft laat hij het afweten maar waarom de druk nu te laag is zijn we nog niet uit..


mvg barry

barry828 0

20 jaar

Defecte brandstof regelaar mischien,had je de merktekens nadien nog eens gecontroleerd zoals ik aangaf?

Mvg, Jan

merktekens staan 100% goed heb nog door iemand anders laten nakijken en die zegt ook dat het goed staat wat bedoel je trouwns met de brandstof regelaar zit toch alleen die pomp in de tank????????


mvg barry

barry828 0

20 jaar

Indien jij een 2.0 16 V ABF motor heb daar zit de brandstof regelaar op het inspuitblok boven tussen de aanzuigbuizen iets uit het midden,er zit tevens een vacumm slang aan. En de systeemdruk in bedrijf is 2,5 bar de voorloopdruk van de regelaar is ong 3.0 bar bij losgetrokken vacummslang.

Tot bericht:Mvg, Jan

nog even en ik haal de motor er weer uit want ook dit blijkt het probleem niet tezijn de benzine druk blijkt achteraf toch wel in orde tezijn hij is overgens op een test bank geweest en meet een trieste 90 pk in plaats de 150 wat hij minimaal zou moeten zijn los van het spagetti spruitstuk ook is de compressie gemeten ook die is prima inorde

barry828 0

20 jaar

nog even en ik haal de motor er weer uit want ook dit blijkt het probleem niet tezijn de benzine druk blijkt achteraf toch wel in orde tezijn hij is overgens op een test bank geweest en meet een trieste 90 pk in plaats de 150 wat hij minimaal zou moeten zijn los van het spagetti spruitstuk ook is de compressie gemeten ook die is prima inorde

barry828 0

20 jaar

nog even en ik haal de motor er weer uit want ook dit blijkt het probleem niet tezijn de benzine druk blijkt achteraf toch wel in orde tezijn hij is overgens op een test bank geweest en meet een trieste 90 pk in plaats de 150 wat hij minimaal zou moeten zijn los van het spagetti spruitstuk ook is de compressie gemeten ook die is prima inorde

barry828 0

20 jaar

Je moet wel rekening houden indien jij zomaar een motor overzet dat daarvan ook de zekeringskast van dit type mee over gezet moet worden.ik begrijp hier geen snars van wat hier aan de hand moet zijn,laat toch nog eens horen hoe het is geggaan indien je meer weet.

Mvg, jan

we zijn er uit het probleem was een slechte lamda sonde en de massa van de motor zat ook niet goed dat goed gezet andere lamda erin en hij gaat zo als het moet nu gaat er een chip in en de nokkenassen worden gedaan en dan moet het klaar zijn hoop ik ik laat het nog weten


mvg barry

barry828 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.