Ik heb onlangs een golf 5 gekocht, een 2.0 TDI met BKD motor, uit sept. 2004. Hij heeft 130.000 gelopen. Uit nieuwsgierigheid ben ik op internet gaan zoeken naar problemen met deze motor, en ik schrok hier wel van, van scheurtjes in het blok, zwaar olie verbruik en koelvloeistof lekkage, en defecte turbo's. Is deze schrik terecht? of valt het enigzins mee. De auto heeft nog volkswagen voorkeur selectie garantie. Is het handig om dan bij een ANWB centrum een inspectie te laten doen om zo een en ander te ondekken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Johan
Je was beter af geweest voor de aankoop wat huiswerk te doen, een ANWB keuring voegt hier NU niets meer aan toe,
althans niet voor de toekomst...........
Gr. paul
weet ik.ik bedoel hiermee ik heb nog garantie.kan eea nog gratis repareren
14 jaar
Wat wil je gratis laten repareren nu er nog niks aan de hand is ?
Meestal begint de ellende als de garantie periode net afgelopen is, al hoeft dat niet altijd het geval te zijn.
14 jaar
BKD motor is niets meer mee dan een andere pompverstuiver van dit bouwjaar, alleen koelvloeistofpeil in de gaten houden.
Koelvloeistof verlies door een inwendig gescheurde cilinderkop kwam regelmatig voor ( koppen zijn verbeterd vanaf 2006 ) maar misschien heeft deze motor al een nieuwe cilinderkop want meestal halen ze de 130,000 km. niet.
Er is nog niets aan de hand, en ik zal de koelvloeistof in de gaten houden.
14 jaar
Opzich over het geheel gezien kwa wat er rondrijdt valt het misschien nog wel mee kwa mankementen met VW,maar ik verbaas me er steeds meer over dat mensen maar domweg een VW aanschaffen en maar standaard denken van "Dat zit wel goed".
Wat je opnoemt aan problemen dat kom je vaker tegen,je vergat alleen nog de pompverstuivers op te noemen en problemen met de aandrijving (koppeling/vliegwiel e.d.).
Maar inderdaad als er nu niks mis mee is,dan heb je ook niks aan je garantie.
Je kan hem eventueel ergens laten uitlezen,of een ervaren monteur mee laten rijden,je hoort dan vanzelf of er wat mis is of dat er wat aankomt aan problemen.
als ik een VW in de voorkeurselectie koop met 2 jaar volkswagen garantie ga ik ervan uit dat het goed zit. Iedere VW heeft denk ik wel slechte dingen, het viel mij alleen op dat er wat problemen zijn met de BKD type. Zijn er mensen die goeie ervaringen hebben met BKD? op internet hoor je vaak alleen de slechte dingen.
14 jaar
[quote=johan74]Iedere VW heeft denk ik wel slechte dingen[/quote]
Dat is het zelfde als een vrouw dat zegt:
Mijn man slaat me, maar hij is wel lief.
Je zult er maar mee moeten leven.....?
Zo vergelijk ik type BKD onder de volkswagens.
Gr. paul
Meest betrouwbare vind ik zelf de 1.9 tdi's,daarvan gaat eigenlijk bijna nooit een pompverstuiver stuk,geen scheuren in de kop,geen defecten aan smoorklep e.d.
Wat wel voorkomt bij beide de 1.9 en 2.0 zijn defecte of totaal ontplopte turbo's,lekke egr kleppen,lekke egr koelers.
De goede ervaring van de BKD is dat hij goed rijdt en veel kracht heeft.
Gewoon gaan rijden met dat ding en als je ergens aan twijfelt ga je gewoon naar de dealer toe.
Bedankt voor alle info, blijf gewoon lekker doorrijden.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar