Volkswagen New Beetle: Accu leeg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hallo,

Een probleem met een beetle wanneer deze auto soms 1 a 2 dagen heeft stil gestaan dan is de accu leeg. Soms gaat het weken goed dat de auto geen problemen heeft en dan begint de ellende en wil hij dus niet starten en is de accu leeg. Het stroom verbruik is nihil maar wanneer de klacht zich voordoet is dit dus niet te meten. Wat kan in deze auto spontaan aan gaan en komt dit vaker voor ?

ephy

Geplaatst door ephy (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het kan dus veroorzaakt worden door een lekspanning, is er bv achteraf nog iets ingebouwt ? Denk aan een aftermarket radio / carkit etc..

Gr Stefan

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Of kofferbakverlichting of dashbordkastverlichting of zonneklepverlichting e.d. wat soms blijft branden.

ephy (0) PRO, 14 jaar geleden

Er zit een radio in het probleem doet zich de laatste tijd pas weer voor de radio zit er al langer in. een lek spanning kan je meten, als ik hem meet is er geen lekspaning. accu is nieuw en dynamo werkt ook correct.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ja een lekspanning kun je meten, maar je moet het kunnen meten op het moment dat het probleem zich voordoet, en dat is in 9 van de 10 gevallen bijna onmogelijk..

En toch kan het aan de radio liggen, of tal van andere dingen.

nermink (0), 12 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn beetle ook 2.0 en 1999....:(( ik kan ook maar niet achterhalen waar die zou lekken...:(

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

De lekstroom is wel te meten. Behalve als de akku helemaal uitgeput is. Als de auto niet wil starten vanwege een ontladen akku mag je er van uitgaan dat op dat moment de boosdoener aan het werk is. Begin met de akku spanning onbelast te meten. Hoger dan 11,5 volt is mijn inziens nog wel genoeg om verder te gaan. Plaats een akku naast de auto en sluit hem degelijk aan op de massa. en de houdt de ander stevig tegen de +poolklem. Laat iemand de originele massaklem losmaken en wegnemen van de akku. Zet de miliamperemeter op de fijnste schaal en plaats een klem op de + van de +kabel van de hulpakku. Plaats de andere pen op de plus van de originele akku. Verbreek de verbinding tussen de beide + kabels. De stroom moet nu door de amperemeter vloeien. Er is niets gebeurt wat de storing zou kunnen doen verdwijnen. Lees de amperemeter en bepaal of de stroom in overeenstemming is met de opgetelde waarden van o.a tijdklokje, alarm, boardcomputer. ECU en wat er nog meer bedacht is op deze auto. Door iemand die opgesloten zit in de auto diverse zekeringen te laten verwijderen kun je verder bepalen waar je zoeken moet. O ja, de man moest opgesloten zitten want het binnenlicht mag niet branden. Eerst de klem los nemen en dan de amperemeter aansluiten is een doodzonde. Ik wil op mijn leeftijd niet meer weten welke systemen er allemaal tijdelijk extra stroom gebruiken als er contact gemaakt wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.