Volkswagen New Beetle: Geen vermogen en dan ineens wel.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 AQY

Auto trekt in geheel niet.
Bij stilstaan van de auto en motor vol gas geven komt hij geheel niet op toeren en dan ineens wel.
Na nogmaals doen krijg je hetzelfde, met andere woorden het duurt heel lang voor de motor eens op het gasgeven reageert.
Ook zie je dat de kat geheel rood wordt en deze is al vervangen.
Ook zonder kat heb je hetzelfde probleem.
Heb ook al de bobine en de bougie kabels vervangen , geen resultaat.
De foutcode's die er in komen zijn. 16684 -Willekeurige cilinder misefire, 16685 cilinder 1 , 16686 cilinder 2.
Deze code's blijven elke keer terug komen, ook na wisselen van onderdelen.

bvd peter

Garage Janssen

Geplaatst door Garage Janssen (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Meet eens compressie en lekverliezen.
Bedrading van ecu naar bobine al wel gecontroleerd?
Heb je het sproeipatroon van de injectors al bekeken?

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Probeer het eens met de stekker los van de luchtmassameter,grote kans dat die stuk is.

Garage Janssen (0) PRO, 14 jaar geleden

Probeer het eens met de stekker los van de luchtmassameter,grote kans dat die stuk is.

Laatst bewerkt door ricky ( 3 april 2010 15:54:14)
Deze is losgegooit maar geen succes, storing blijft er in zitten.

Ook even bougei kabels 1-4 en 2-3 omgewisseld,
Blijft foutcode 16685 en 16686 cilinder 1-2 en 16684 misfire willekeurige sensor.
Ook ineens foutcode 16500 koelwatersensor circuit.

Snap hier hellemaal niks van,

ga nu toch even compressie meten zoals oldford zei, hoop dat hier iets uitkomt.

Oh ja alles is gedaan met koude motor.

gr peter

Garage Janssen (0) PRO, 14 jaar geleden

compressie gemeten.
Cilinder 1-4 11bar en cil 2 10,5 bar , dus geen probleem aanwezig.
Cilinder 2-3 moeilijk begaanbaar dus zodoende alleen cil 2 gepakt.
Gaan nu naar de daeler of deze verder uit kunnen lezen of meer waarden kunnen zien.

Garage Janssen (0) PRO, 14 jaar geleden

Naar daeler geweest, zei EGR klep vuil,
Wilde deze los halen maar bleek vacuumslang afgescheurd te zijn deze vervangen,
Auto liep weer goed, klant is er mee gaan rijden.
We wachten nog een paar dagen maar ik denk dat het probleem is opgelost.

Garage Janssen (0) PRO, 14 jaar geleden

Hellaas het probleem is terug.
Heeft niet geholpen.
Eimand bekend dat de egr klep het kan zijn.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Lees eens de meetwaardeblok uit 6.
Daarin staat een waarde in % en die mag zijn van -5% tot + 5%,dat is de hoogte (luchtdruk) sensor zeg maar,als deze afwijkt dan luchtmassameter vervangen.
Maar neem eens op hoe de motor loopt en zet eens op youtube zodat wij het kunnen horen/zien.

Garage Janssen (0) PRO, 14 jaar geleden

Naar aanleiding van het probleem is ook de temperatuur sensor vervangen.
Maar het probleem blijft hetzelfde vooral als de motor koud is, naarmate dat de motor warm word,
gaat het iets beter. Maar er is nog steeds niet mee te rijden. zodra je het gaspedaal onderin trapt.
lijkt het net of de motor verzuipt of helemaal geen brandstof krijgt, het toerental daalt dus ook langszaam!
Iemand bekent met deze problemen.

De volgende storingen zitten er ook in:
P0300 Willekeurig/meerdere cil.
P0301 cil. 1
P0302 cil.2
p1128 lange termijn mengsel adaptie multi bank 1

Garage Janssen (0) PRO, 13 jaar geleden

Na weken zoeken en niet meer weten wat te doen, na van alles gecontroleerd te hebben.
Timing distributie , computer , lmm , gasklephuis , bobine , kat , lambdasunsoren , en weten wij niet meer of we iets zijn vergeten.
Colega bedrijf wilden ook wel eens even zoeken en is weer opnieuw begonnen.
Ook hier wist men er niet uit te komen.
Dan toch maar naar de daeler gebracht en na een paar dagen zoeken was het probleem weg.
Wat hun gedaan hebben is de lmm vervangen en de computer opnieuw ingelezen.
Ze zieden als het probleem terug kwam dat de computer defekt is.
Afgelopen zaterdag de auto aan de klant meegegeven, en tot nu toe is hij goed.
Iemand dit eerder meegemaakt?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

LMM die te weinig aan geeft en dan misfires veroorzaakt is een bekend verschijnsel bij alle merken, niet alleen VW.

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb hier een golf met een 1.6 AKL motor met een vergelijkbaar probleem alleen krijg ik als foutcode 00513 (motortoerentalsensor onaannemelijk signaal)
Kan dat volgens jullie ook veroorzaakt worden door LMM?
En weet iemand wat voor waarde ik moet meten bij stationair draaien? Ik meet nu stat. 1.1volt.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=autobedrijf schijf]Heb hier een golf met een 1.6 AKL motor met een vergelijkbaar probleem alleen krijg ik als foutcode 00513 (motortoerentalsensor onaannemelijk signaal)
Kan dat volgens jullie ook veroorzaakt worden door LMM?
En weet iemand wat voor waarde ik moet meten bij stationair draaien? Ik meet nu stat. 1.1volt.[/quote]
Nee bij de akl motor is dit gewoon een defecte sensor.

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Sensor is vernieuwd maar hij geeft nog steeds regelmatig deze code.
Signaal heb ik gemeten en daar mankeert niks aan.

autobedrijf schijf (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem gevonden, nieuwe krukaspositie-sensor (van Facet) gaf tijdens starten een te lage spanning en dan sloeg, na lang starten, de motor aan op de nokkenaspositie-sensor. Op dat moment zit storing erin en blijft erin zolang motor loopt. Als tijdens starten het signaal net hoog genoeg was loopt motor goed en komt storing er ook niet in zolang motor loopt. Nu een bosch-sensor gemonteerd en deze geeft een veel hogere spanning tijdens starten.

Alex218 (0) PRO, 13 jaar geleden

goed stukje info! dank voor de terugkoppeling

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.