Volkswagen NEW BEETLE CABRIOLET 2003: achterklepslot

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BFS, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 75

Goedenavond,

Ik heb sinds kort een New Beetle Cabrio uit 2003. Helaas werkt het achterklepslot (en ook het slot van de tankdop) niet. De overige deuren werken wel netjes met de AB en het lampje gaat wel branden van de AB als ik de achterklep wil openen. Kan hem nu alleen mechanisch openen. Er staat wel constant 10,48 volt op en motortje enmaak ook licht brommen geluid maar reageert nergens op. Heb het motortje wel los op de accu getest en werkt dan naar behoren. Wie heeft een idee hoe ik e.e.a. testen?

Edelijn

Geplaatst door Edelijn (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen New Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 4 jaar geleden

Dat is te weinig spanning om hem te laten werken , ik denk dat er ergens een slechte verbinding zit , in bijvoorbeeld de bedrading in de doorvoer tussen klep en auto .

    Spanning nog een keer gemeten en die is nu 12,5 volt. Nieuwe accu geplaatst gisteren. Binnenverlichting koffer doet het wel en heb een paar keer goed gerommeld aan de draden maar de spanning blijft gelijk. Als er een breuk zou zitten dan was er toch geen stroom? - Edelijn (0), 4 jaar geleden

memos (10) PRO, 4 jaar geleden

De kofferbakverlichting , doet die het wel? En hoeveel spanning meet je daar? Zit op dezelfde draad aangesloten.

    Ja die doet het wel en de spanning is ook plm 11,5 volt. Deze spanning staat ook op het slot. Gisteren wel een nieuw accu geplaatst. - Edelijn (0), 4 jaar geleden
    Heb nog even exact gemeten en op de stekker bij het kofferbakslot staat nu 12,5 volt op en ook op de stekker bij de kofferbakverlichting. Alleen als lampje brandt van de kofferbak is de spanning dus 11,5 volt. En die doet het alleen al de stekker in het kofferbakslot zit dus die beide onderdelen staan inderdaad met elkaar in verbinding. - Edelijn (0), 4 jaar geleden
    Dan heb je spanning. Dan nog de massa checken of die ook goed is. Dus de spanning van het slot meten tov de massa aansluiting van het slot. (Eigenlijk moet je dat meten meten tov accu plus). - memos (10) PRO, 4 jaar geleden

Edelijn (0), 4 jaar geleden

Hoi Memos, zojuist even gemeten wat op het slot staat als de stekker erin zit en die geeft nu geen spanning weer. Motortje bromt wel een beetje.

    Als ik de stekker weer lostrek dan staat er weer stroom op en ook als ik alleen de bruine draad meet met het andere einde van de meter op de massa dan dezelfde stroom. plm 11,5 volt. - Edelijn (0), 4 jaar geleden
    Oke, dan komen we in de buurt van de oorzaak. Als de spanning wegvalt onder belasting dan is er een grote weerstand in die draad en dan kom je gauw bij de opmerking die hier al is geplaatst dat er een breuk zit in die plus draad ergens, waarschijnlijk bij de doorvoer bij het scharnier. Deze draad moet je volgen tot je 12V hebt met de stekker aangesloten. - memos (10) PRO, 4 jaar geleden

Edelijn (0), 4 jaar geleden

Okee duidelijk. Bedankt voor je meedenken. Als ik er nu eens rechtstreeks 12 volt vanuit de accu erop zet. Als het slot dan wel werkt dan moet er ergens een draadbreuk zitten en wordt het flink zoeken. Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn dat het slot van de benzinetank daarom niet werkt?

    Het slot krijgt spanning via het comfortmodule. Dat module geeft, na een signaal van de schakelaar spanning op het motortje. Dus je kunt het wel doen, maar dan de stekker los en even een aparte massa aansluiten en met de 12V even aantikken. (Niet vast monteren). Zou er wel een zekering tussen zetten voor de veilighied. - memos (10) PRO, 4 jaar geleden

kaleido 1 (1620) PRO, 4 jaar geleden

Je kunt wel rommelen , maak de doorvoer eens los en controleer de kabels visueel , er kunnen best nog een paar draadjes aan elkaar zitten , spanning blijft dan wel aanwezig , maar amperage gaat er dan niet meer doorheen .

check

Beste antwoord, geplaatst door Edelijn (0), 4 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord. Zal binnenkort de draden eens nakijken en vooral op de knikpunten en hopelijk kan ik ergens een draadbreuk oid vinden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.