Hallo,
We hebben hier een golf 4 staan met een aircoprobleem.
Het is een handbediende airco. Vulling is 100%.
Pomp wordt niet aangestuurd. Drukschakelaar is ok.
Pomp is ok. Regelmodule onder de accubak is ook gewisseld,
echter geen resultaat.
Zelf vermoeden we een kabelbreuk want binnen in de auto
is er wel spanning op het bedieningspaneel.
Kachelweerstand is ook goed.
Is er iemand in het bezit van een schema?
BVD, Pascal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarom denk je dat de kachelweerstand goed is?
probeer een kachelweerstand uit te wisselen
Indien de weerstand defect is draait de blower toch niet op alle standen?
Of heb ik het mis?
Bedankt voor de reactie,
Grtz, Pascal
Draait de blower ook op alle standen als de airco wordt aangezet Pascal?
Als die niet draait bij het aanzetten van de airco is de kachelweerstand kapot, kan zelfs op stand 1 wel werken en op alle andere standen niet met ingeschakelde airco.
Grtz Theo..
al werkt hij op alle standen wil niet zeggen dat er niets aan de hand is met de weerstand er kan iets mis zijn met het aansturen van de airco vanaf de weerstand.
Meestal is er een draadbreuk vanaf de verbindingsstekker op je versnellingsbak naar je compressor .
even de bedrading controleren het zal je probleem wel oplossen denk ik . mvg
Bedankt voor de reactie's, echter de module onder de accubak word
niet aangestuurd. Waarschijnlijk zit er voor de module een kabelbreuk.
Beide fan's worden ook niet aangestuurd.
Zal jullie op de hoogte houden.
Grtz, Pascal
zekeringen/kast op de accu kan ook de oorzaak zijn.
[quote=Pascal Limpens]Bedankt voor de reactie's, echter de module onder de accubak word
niet aangestuurd. Waarschijnlijk zit er voor de module een kabelbreuk.
Beide fan's worden ook niet aangestuurd.
Zal jullie op de hoogte houden.
Grtz, Pascal[/quote]
Meestal als je diagnose maakt van airco zijn dat toch de dingen waar je na kijkt?? fans gaan draaien?? anders kan een airco nooit goed werken module's heb je uitgewisseld ? metenis weten niet zomaar alles uitwisselen greetz
Zekeringkast bovenop de accu?.
Dan kan je controleren of op alle uitgaande draden (drie ?) wel spanning staat.
(Een daarvan is bij sommige modelen van de airco)
Zelf ook een gehad toen was de zekeringkast slecht (zekering wel heel) maar op een van de draden stond geen spanning.
Deze draad was van de airco, een voeding mist dan, was geen foutopgeslagen, airco schakelde niet in.
Oiram
Idd heb ik ook een keer gehad bij een TT deze airco werkte wel maar schakelde de hele tijd uit en in omdat de druk te hoog werd 32 Bar schakelde in en uit zekeringen gecontroleerd op de batterij zekeringen van de ventilators nog heel maar in de houders was het ingebrand dus krgen de ventilators geen spanning ( stroom ) wel de moeite om te controleren greetz
prob al opgelost???
het is weer voorbij die mooie zomer dus de airco is niet meer nodig.
[quote=john5686]het is weer voorbij die mooie zomer dus de airco is niet meer nodig.[/quote]
oh nee? Lees dit even:
Auto-airco ook in de winter gebruiken
Bij de auto-airconditioning denken we doorgaans alleen aan gebruik in de zomer. Dit is een misverstand. De airco kan prima gebruikt worden voor ontwaseming van de ruiten omdat de lucht uit de airco veel droger is dan die uit de blower. En als u het te koud vindt om de airco in herfst of winter voor dit doel aan te zetten dan kunt u daarbij gewoon de kachel aanzetten. De lucht blijft dan toch droog en is ook nog warm.
Regelmatig aanzetten voorkomt problemen
Het is überhaupt belangrijk om het hele jaar door regelmatig de airco even aan te zetten. Een keer per week even de airco aanzetten voorkomt lekkages door uitdrogen van onderdelen in de airco. En een lekkende airco is een kwalijke zaak. Kwalijk voor uw portemonnee omdat u een extra reparatie moet laten uitvoeren die u nota bene had kunnen voorkomen. Maar ook kwalijk voor het milieu. Dat is een wat ingewikkelder verhaal.
In de auto-airco zitten zogenoemde koudemiddelen. Deze middelen bevatten HFKs. HFK-gassen tasten (in tegenstelling tot de voorganger CFK) de ozonlaag niet aan, maar als ze vrij komen in de atmosfeer dragen ze wel bij aan het broeikaseffect. Kortom: een lekkende airco is altijd een probleem en moet direct hersteld worden.
Bron: BOVAG
beste hans,het was maar gekheid
oke, dan is het goed [img]http://dune.servint.com/uploads/c_laugh....[/img]
Is er wel een module met zelfde onderdeelnummer gebruikt?
het is wel stil vanuit wijlre
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar