auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: airco golf 4 wordt niet koud

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

airco wordt niet koud pomp slaat goed in ook de ven schakeld in
de airco is afgevuld
eigelijk werkt alles naar behoren alleen wordt de airco niet koud pomp werkt afgevuld etc.
denk zelf richting defecte airco pomp omdat de druk met airco aan niet hoger gaat dan 5-5,5 bar
het is een normale airco geen climatronic

gr marinus

Geplaatst door

rinko (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk expansieventiel defect.
Vernieuwen en het probleem is opgelost.

Succes, Pascal

bedankt voor de tip
gaan we doen mischien beter ook gelijk de droger vervangen ?
je hoort de afloop nog

gr marinus

rinko 0

15 jaar

inmiddels expansieventiel en droger vernieuwd probleem nog steeds het zelfde
alles wekt maar airco blijft koud en druk te laag als de airco aanstaat
toch waarschijnlijk de aircopomp ?

gr marinus

rinko 0

15 jaar

5 bar is de druk als systeem niet aan staat.
Wat je kan doen is even leeghalen en kijken wat eruit komt,is dat voldoende dan denk ik ook de compressor defect.(als je er uit haald wat er in hoort,dan heb je geen verstopping).

ricky 10
badge

15 jaar

weet niet wat ze er vorige keer hebben ingedaan maar vandaag kwam er 550 gr uit
dacht trouwens dat bij een verstopping de druk veel te hoog oploopt ?

gr marinus

rinko 0

15 jaar

Volgens mij hoort er 550 of 750 gram in,als er 750 gram in hoort,dan zou ik het proberen om hem opnieuw te vullen en dan kijken.

ricky 10
badge

15 jaar

Bij 550 had ie ook wel goed moeten doen hoor. Hij heeft er dan iets langer de tijd voor nodig, maar in theorie moet ie wel onde de 10 graden uitstroming halen. Misschien wel handig om even de drukken precies te vermelden (dus lage en hoge druk), maar als je expansieventiel en filterdroger hebt vervangen blijft er in thoerie maar weinig over en dat is de aircopomp. Als het verschil tussen lage en hoge druk nihil is en de pomp wordt aangestuurd moet het wel de pomp zelf zijn. Komt zeker weleens voor dat de variabele opbrengst niet goed meer werkt.

alexander242 0
badge

15 jaar

de variabele meetbuis vervangen is dan de oplossing

gr

martin

marwess 0
badge

15 jaar

drukverschil tussen hoge en lagedruk is nihil met draaiende motor en airco af of aan geeft geen verschil
pomp slaat goed in en draaid ook daadwerkelijk waneer je de airco aanzet als ook de ven
zal dus na de vakantie toch maar de pomp vervangen heb er eerder helaas geen tijd voor

gr marinus

rinko 0

15 jaar

[quote=marwess]de variabele meetbuis vervangen is dan de oplossing

gr

martin[/quote]
vertel ik ben nooit te oud om te leren

gr marinus

rinko 0

15 jaar

de meetbuis is een los onderdeel en kan dan ok vervangen worden vaak is dit de oplossing voor problemen aan je pomp
borgclip losmaken en de meetbuis uit de compressor trekken en vervangen,wel eerst drukloos maken het systeem

gr

martin

marwess 0
badge

15 jaar

[quote=marwess]de variabele meetbuis vervangen is dan de oplossing

gr

martin[/quote]
Meetbuis?????........ wil hier dan ook wel iets meer over weten. Denk dat je een aircopomp bedoelt die continu mee draait. Hier zit een regelventiel gemonteerd die met een borgklem vast zit. Deze kan je inderdaad los vervangen, alleen is die niet te krijgen bij een dealer.

Deze pomp heeft nog een magneetkoppeling en heeft dus niet zo regelventiel.

alexander242 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.